شاهزاده سعودی با 2 تُن مواد مخدر

یک نت ـ مقامات امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بیروت حدود دو تن مواد مخدر (روان‌گردان) کشف کردند که یک شاهزاده سعودی قصد داشت آن را به عربستان منتقل کند.
شاهزاده سعودی با 2 تُن مواد مخدر

یک نت ـ منابع متعدد لبنانی از جمله خبرگزاری ملی این کشور (NNA)، گزارش دادند که یک شاهزاده سعودی قصد داشته حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند.

وبگاه خبری «لبنان فایلز» نیز نوشت: این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» است که شامل 24 بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون بود و قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

خبرگزاری ملی لبنان تعداد بسته‌ها را 40 عدد و وبگاه «لبنان فایلز» وزن آن را 1900 کیلوگرم اعلام کرده‌اند. بر اساس این خبر بعد از کشف محموله مواد مخدر این شاهزاده در فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» بیروت، نیروهای امنیتی لبنانی این شاهزاده سعودی را بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود به همراه این محموله دو کیلوگرم کوکائین نیز کشف و ضبط شده است.

تصویر گذرنامه شاهزاده سعودی

 

وبگاه خبری «العهد» با بیان اینکه این شاهزاده به همراه چهار فرد سعودی دیگر بازداشت شده‌اند، نوشت: نیروهای امنیتی لبنان روند بازجویی از این شاهزاده سعودی و چهار تن از همراهانش را که در هواپیما در فرودگاه بیروت دستگیر شده بودند، آغاز کرد.

یکی از افراد بازجویی شده، در پاسخ به مسئولان امنیتی لبنان ادعا کرده که این مواد «برای مصرف شخصی» بوده است.

وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی عربی» با پوشش این خبر زمزمه تبرئه این شاهزاده را آغاز کرد و در گزارشی خود نوشت: آیا این شاهزاده از وجود این محموله اطلاع‌ داشته است؟

 

تلویزیون المنار نیز ساعتی پس از اعلام این خبر، در گزارشی از فشارهای سفارت عربستان در بیروت و جریان المستقبل لبنان بر وزرای دادگستری و کشور کابینه به منظور جدا کردن پرونده شاهزاده سعودی بازداشت شده از مواد مخدر کشف شده خبر داد.

با توجه به اینکه شاهزادگان خاندان سلطنتی عربستان به فساد و عیاشی معروف هستند اخیرا نیز یک شاهزاده سعودی در آمریکا به اتهام فساد اخلاقی بازداشت شده بود.

گفته می‌شود که این محموله بزرگ‌ترین محموله مواد مخدری است که در فرودگاه بیروت کشف شده است. پیش از این مقامات لبنانی در آوریل سال گذشته (2014) محموله 15 میلیون قرص کپتاگون را در بندر بیروت که در داخل کیسه‌های ذرت جاسازی شده بود، کشف کرده بودند.

حامد البخیتی از فعالان یمنی در توییتر خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: تا پیش از انقلاب 21 سبتامبر (2014) یمن (که تحت اختیار عوامل عربستان بود) گذرگاه قاچاق مواد مخدر به عربستان و آل سعود بود اما پس از انقلاب این گذرگاه بسته شد.

علاوه بر این، مخالفان عربستان در شبکه مجازی «توییتر» هشتگی با عنوان «#مملکة_المخدرات» ایجاد کرده‌اند و آل سعود را به این دلیل سرزنش می‌کنند.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده