چرا فاجعه منا را بزرگنمایی می کنید؟

یک نت ـ به دنبال بی توجهی رسانه های پاکستان به هشدار دولت درباره پرداختن به اخبار و گزارش های فاجعه منا و انتقاد از عربستان، سفیر عربستان در پاکستان از عملکرد رسانه های این کشور انتقاد کرده و مدعی شده است که آنها، اقدام به بزرگنمایی فاجعه منا می کنند.
عبدالله الزهرانی

یک نت ـ'عبدالله الزهرانی' در گفت و گو با روزنامه اردو زبان 'نوای وقت'، از انتشار اخبار، گزارش ها، مقالات و سرمقاله های متوالی و انعکاس گسترده فاجعه منا از سوی رسانه های مختلف پاکستان، انتقاد کرد و مدعی شد: حادثه هیچ گاه خبر نمی کند اما رسانه های پاکستانی در حال بزرگ نمایی این موضوع هستند.

وی با طرح این ادعا که دولت سعودی از هیچ تلاشی برای تامین امنیت و ارایه تسهیلات به حجاج دریغ نمی کند افزود: بعد از تکمیل تحقیقات و آماده شدن گزارش نهایی، دلیل واقعی حادثه منا معلوم خواهد شد اما نباید قبل از تکمیل شدن تحقیقات و مشخص شدن نتیجه آن، اظهار نظر کرد.

الزهرانی گفت که رسانه های پاکستانی در اقدامی 'غیرضروری' تلاش برای بزرگ نمایی فاجعه منا دارند و از همان روز نخست وقوع این فاجعه، دلیل آن را ازدحام جمعیت و 'بی تدبیری' در جریان مراسم رمی جمرات اعلام کردند.

دولت پاکستان که تا کنون هیچ گونه واکنش اعتراضی به دولت عربستان درخصوص فاجعه منا نشان نداده و اعلام کرده است که به هر آنچه دولت عربستان در این زمینه اعلام و اطلاع رسانی کند، اطمینان دارد، به رسانه های پاکستانی هشدار داد تا آنها هم درخصوص این فاجعه سکوت کنند.

براساس گزارش های مختلف در رسانه ها پاکستان، بسیاری از خانواده ها در این کشور از زمان بروز فاجعه منا، نتوانسته اند با بستگان و نزدیکان خود که برای حج به عربستان سفر کرده اند، تماس بگیرند و بشدت نگران وضعیت آنان هستند.

این خانواده ها از دولت کشورشان به خاطر عدم اطلاع رسانی دقیق درباره شمار جان باختگان و مفقودان انتقاد می کنند.

دولت پاکستان رسما به رسانه های این کشور هشدار داده است تا گزارش ها و مصاحبه های انتقادی درباره فاجعه منا و انتقاد از عربستان تهیه و پخش نکنند.

مجلس سنای پاکستان عصر روز گذشته با تشکیل جلسه ای درباره فاجعه منا با حضور وزیر مشاور در امور مذهبی این کشور برای ارائه توضیحاتی درباره این فاجعه و آمار جان باختگان پاکستانی، از سوء مدیریت عربستان در برگزاری مراسم حج و نیز از عملکرد ضعیف دولت پاکستان در ارائه آمار صحیح از جان باختگان پاکستانی این فاجعه بشدت انتقاد کرد.

منبع: جام جم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده