بلایی که جنگنده‌های روسی بر سر داعش آوردند

وزیر دفاع روسیه درباره حملات دو روز گذشته جنگنده های این کشور در خاک سوریه گفت که حملات ما باعث منهدم شدن یک مقر فرماندهی و یک کمپ آموزشی داعش در سوریه شده است.
داعش

یک نت ـ سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه درباره حملات دو روز گذشته جنگنده های این کشور در خاک سوریه گفت که حملات ما باعث منهدم شدن یک مقر فرماندهی و یک کمپ آموزشی داعش در سوریه شده است.

وی در این زمینه گفت: جنگنده های سوخو-34 نیروی هوایی روسیه روز اول اکتبر با حمله به مواضع داعش در اطراف شهر الرقه یک پست فرماندهی و یک کمپ آموزشی این گروه تروریستی را منهدم کرد.

شایگو همچنین افزود که جنگنده‌های روسی از روز گذشته، 18 سورتی پرواز انجام داده و 12 نقطه را هدف قرار داده‌اند.

در جریان این حملات، جنگنده‌های سوخو 34، سوخو 24-ام و سوخو 25، مناطقی در حلب، ادلب، رقه و حما را هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور این مجوز را دارند که در تمام مناطق سوریه دست به عملیات بزنند.

به گفته شایگو، دیروز مقامات نظامی آمریکا و روسیه طی به مدت یک ساعت از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرده‌اند. مسکو می‌گوید این گفت‌وگوها که با هدف هماهنگی حملات در سوریه و جلوگیری از رویارویی ناخواسته جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا و جنگنده‌های روس، انجام شده، «سازنده» بوده است. 

وزارت خارجه سوریه نیز تائید کرده است که حملات دیشب به مواضع داعش، با هماهنگی و همکاری ارتش سوریه انجام گرفته است.

جنگنده‌های روسی از روز چهارشنبه و به محض دریافت مجوز از سوری پارلمان این کشور برای اقدام نظامی در خارج از مرزها به مواضع تروریستهای داعش در خاک سوریه حمله کردند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان، هم اعلام کرده است که در حملات روز گذشته روسیه، دستکم 12 عضو داعش کشته شده‌اند. 

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های غربی مدعی شده بودند که روسیه مواضع داعش را هدف قرار نداده و به دیگر گروه‌های فعال در سوریه حمله کرده است. مسکو می‌گوید نبرد با تروریسم را به مبارزه با داعش محدود نکرده و تمام گروه‌های تروریستی را هدف قرار خواهد داد. 

 رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، که مجوز اقدام نظامی ارتش روسیه علیه داعش در سوریه را روز چهارشنبه صادر کرده است، نیز پیش از این اعلام کرد که حملات هوایی جنگنده‌های روسی علیه داعش ممکن است 3 تا 4 ماه به طول بینجامد.

منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده