با پسری به قصد ازدواج رابطه داشتم

با پسری که به مدت یک و نیم ماه به قصد آشنایی برای ازدواج رابطه داشتم، قطع رابطه کردم وگفتم با خانواده‌اش جلو بیایند. لازم به ذکر است که من با ایشان در یک دانشگاه بودیم و‌هر دو از علاقۀ همدیگر با خبریم؛
عشق

یک نت ـ چند روز پیش با پسری که به مدت یک و نیم ماه به قصد آشنایی برای ازدواج رابطه داشتم، قطع رابطه کردم وگفتم با خانواده‌اش جلو بیایند. لازم به ذکر است که من با ایشان در یک دانشگاه بودیم و‌هر دو از علاقۀ همدیگر با خبریم؛ اما من حس کردم که دارم کم کم بر خلاف قراری که با خانواده‌ام گذاشتم، وابسته می‌شوم؛

برای همین دیدم که به صلاح من است که قطع رابطه کنم. البته خانوادۀ او هم خبر دارند؛ اما می‌گوید: شرایط ازدواج را ندارد. در صورتی که به نظر من دارد حالا …. من سوالم این است که: فکر می‌کنید حداکثر مدت زمانی که او بخواهد یک اقدام رسمی کند چه مدت است؟ وقتی ما هیچ ارتباطی با هم نداشته باشیم آیا مهر من از دلش نمی‌رود؟ آیا ممکن است کم کم علاقه‌اش به من را از دست داده و اصلاً دیگر جلو نیاید؟ تولدش هم نزدیک است. آیا به او تبریک بگویم یا نه؟ کادو برایش بخرم؟ ممنونم. من همیشه شما را دعا می‌کنم که جوانها را راهنمایی می‌کنید.

جواب:

سلام/کارِ خوبی کردید که رابطه را قطع کردید. شاید بهتر باشد شما برای رسیدن جلو نروید و خودتان را کوچک نکنید. بگذارید اگر قصدش برای ازدواج جدی است، با خانواده‌اش پا پیش بگذارد. درست است که شرایط را ندارد؛ ولی لااقل می‌تواند که شما را برای ازدواج نِشان کند. این حداقل کاری است که می‌تواند بکند؛ برای اینکه اگر خواستگار دیگری ‌برای شما آمد، خانواده شما، شما را مجبور به ازدواج با فرد دیگری نکنند و همچنین خودش و خانواده‌اش دستی بجنبانند و شرایط را برای یک ازدواج آسان و سریع مهیا کنند.

بنابراین پا پیش نگذاشتنِ شما اگر به دل کندنِ او از شما منجر شود نشانه واقعی نبودن علاقه‌اش به شماست و شما بهتر متوجه حقایق اطرافتان می‌شوید و عاشق را از غیر عاشق تشخیص می‌دهید. پس نه تنها کادو ندهید و تبریک نگویید؛ بلکه هرگز در موردش فکر هم نکنید. اگر سراغتان هم آمد و درخواستش را مبنی بر ادامه ارتباط مطرح کرد، کافی است همان مطلبی را که گفتید بگویید. اگر برای نِشان کردن و یا یک دیدارِ غیر رسمی والدین با هم، تمایل نشان داد و آن را عملی کرد، شما هم به طور جِدّ پیگیر باشید و اِلا به حُکم عقل، این راه اشتباه خواهد بود و تجربه عملی نشان می‌دهد، کسی که دیگری را دوست دارد با تردید اقدام نمی‌کند. تردید نشانه تزلزل در محبت و یا عدم انگیزه واقعی برای ازدواج است.

در مورد اینکه گفتید حداکثر زمانی که بخواهد اقدام کند چقدر است؟ عرض می‌کنم: با توجه به اینکه او از علاقه شما خبر دارد، نمی‌شود برای او مدت تعیین کرد و شاید بخواهد هر وقت که شرایط مالیش مناسب شد، جلو بیاید. بنابراین شما می‌توانید کاری کنید تا زودتر بیاید بدین صورت که اگر خواستگار دارید این را یک طوری به گوشش برسانید. اگر شما را بخواهد سریعاً عکس العمل نشان می‌دهد.

در مورد اینکه می‌ترسید با قطع ارتباط، مهرتان از دلش برود. عرض می‌کنم: اگر شما را بخواهد با قطع رابطه بیشتر دلتنگ می‌شود تا اینکه مهرش به شما کم شود. پس اگر دیدید که از شما دور شد معلوم می‌شود که چندان علاقه‌ای ‌به شما نداشته است و خلاصه هر چه بزرگوارانه و سنگین برخورد کنید و طرفش نروید بهتر است.

موفق باشید

منبع:welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده