تصاویری زیبا از جنگل ارسباران آذربایجان

ارسباران,جنگل ارسباران, جنگل ارسباران درآذربایجان شرقی, تصاویر جنگل ارسباران, عکس های جنگل ارسباران, آذربایجان شرقی, جاهای دیدنی آذربایجان شرقی, جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی, گردشگری, تور گردشگری
جنگل ارسباران

یک نت ـ جنگل های ارسباران بهشت گمشده آذربایجان شرقی

جنگل ارسباران در دل طبیعت بکر و دست نخورده استان آذربایجان شرقی قرار دارد. جنگل ارسباران با وسعت بیش از ۷۰ هزار هکتار سرزمین پهناوری است که از شمال به رود ارس و از مشرق به مشکین‌شهر و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبریز محدود است. در گذشته این ناحیه با نام قره داغ نیز شناخته می شد و گفته شده نام قره داغ به علت کثرت کوه های منطقه بر این ناحیه گذاشته شده است. چرا که قره در زبان ترکی بر انبوهی، کثرت و درهم تنیدگی دلالت می‌کند.

در پارک ملی ارسباران ۲۲۰ گونه پرنده، ۳۸ گونه خزنده، پنج گونه دوزیست، ۴۸گونه پستاندار (نظیر کل و بز، گراز، خرس قهوه‌ای، گرگ، «وشق» (سیاه‌گوش) و «پلنگ») و ۲۲ گونه ماهی شناخته شده است. از گونه‌های پرندگان بومی ارسباران می‌توان به «قره خروس قفقازی» کبک، دراج و قرقاول و انواع پرندگان شکاری و تعداد بی‌شماری پرندگان آبزی و خشکی‌زی اشاره کرد. «مارال»، گونهٔ منقرض شدهٔ منطقهٔ ارسباران نیز با انتقال هفت راس از پارک ملی گلستان در فضایی به وسعت هفت هکتار در مرکز تحقیقاتی آینالو رها شده و در حال احیا است.

ارسباران صرف نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع و شکنندگی و آسیب‌پذیری بالای خود در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۲ شمسی ابتدا به عنوان منطقهٔ ممنوعه و سپس منطقهٔ حفاظت شده تحت حفاظت و نظارت اعلام شده و چندی پیش نیز به پارک ملی ارسباران ارتقا یافت.

 

عکس های جنگل ارسباران,آذربایجان شرقی

جنگل ارسباران در دل طبیعت زیبای استان آذربایجان شرقی قرار دارد

 

جنگل ارسباران,جنگل ارسباران درآذربایجان شرقی

 جنگل ارسباران بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت دارد

 

عکس های جنگل ارسباران,آذربایجان شرقی

جنگل ارسباران قبلا با نام قره داغ نیز شناخته می شده است

  

عکس های جنگل ارسباران,آذربایجان شرقی

در پارک ملی ارسباران ۲۲۰ گونه پرنده وجود دارد

   

عکس های جنگل ارسباران,آذربایجان شرقی

  انواع پرندگان شکاری در پارک ملی ارسباران وجود دارد

 

عکس های جنگل ارسباران در آذربایجان,آذربایجان شرقی

 ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین گردشگران زیادی به سوی خود جذب می کند

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

با سلام.خیلی خیلی خوب بود.