غذاهای رفع کننده افسردگی, وسواس و غم

یک متخصص طب سنتی غذاهای رفع کننده افسردگی, وسواس، غم و اندوه را تشریح کرد و گفت: از دیدگاه طب سنتی برخی از غذاها برای رفع غم و اندوه, افسردگی و وسواس بسیار مفید است؛
غذا

یک نت ـ غذاهای رفع کننده افسردگی, وسواس و غم و اندوه

 

یک متخصص طب سنتی غذاهای رفع کننده افسردگی, وسواس، غم و اندوه را تشریح کرد و گفت: از دیدگاه طب سنتی برخی از غذاها برای رفع غم و اندوه, افسردگی و وسواس بسیار مفید است؛ مانند: گوشت گوسفند، زرده تخم مرغ نیم برشت ( عسلی )، شیر، فرنی، شیر برنج، سوپ جو, استشمام گلاب, بوییدن و خوردن سیب مخصوصاً سیب گلاب, دمنوش "به", شربت تخم بالنگو همراه با گلاب و زعفران, مصرف دم نوش استخودوس بسیار خوب است.

مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی درباره راه های تقویت بدن اظهار داشت: عواملی خارجی یا داخلی وجود دارند که در ساختار اخلاط و مزاج ما دخالت می کنند و موجب نگهداری سلامت یا از بین رفتن سلامت ما می شوند.

به گفته وی بدن انسان از سه بخش تشکیل شده است که عبارت از یک بخش شامل اعضای صلب و فشرده بدن, یک بخش مایع و سیال که اخلاطند و یک بخش بسیار لطیف و بخارگونه که روح طبی نام دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: بخش مهمی از تقویت جسمانی و نفسانی ما وابسته به تربیت روح ما دارد. چیزهای لطیف هم مناسب روح بوده و هم تقویت کننده آن است. (البته این روح جدا از روحی است که در قرآن و روایات آمده است) و در تقویت قوای نفسانی می توان از امور غیر خوراکی استفاده کرد.

انوشیروانی بیان داشت: ابن سینا در قانون می فرماید همان گونه که کبد مرکز اخلاط است, قلب کانون تولید ارواح(روح طبی) است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چیزهایی که قلب را تقویت می کند, استفاده از بوهای خوش است. بقراط می فرماید اگر خواستیم بیماری را از غذا منع کنیم یا مصرف غذا را در فرد کم کنیم, می توانیم به او بوهای خوش برسانیم و آن را به این وسیله تقویت کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: گلاب بسیار مقوی قلب و سیستم عصبی است. بهتر است که در محیط اسپری شود.

انوشیروانی یاداور شد: همچنین بوهای معتدل مثل مریم و نرجس برای تقویت قوا بسیار مفید است. باید گفت که بوی خیار و لیمو مقوی قوای نفسانی است وقوای مغزی است.

منبع: (تسنیم)

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده