پسر نوجوان در چنگ 4 آدم‌ ربا

چهار مرد که متهم هستند با ربودن نوجوانی افغان او را موردآزار قرار داده‌اند، به دادگاه معرفی شدند. نوجوان ١٧ ساله افغان که سال گذشته ربوده شده بود، بعد از آزادی به کشورش رفت اما بعد از مدتی به ایران بازگشت و علیه متهمان شکایت کرد..
آدم‌ ربا

یک نت ـ به این ترتیب پرونده‌ای در شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. نوجوان افغان گفت: «صبح زود داشتم به محل کارم می‌رفتم که پرایدی مقابلم توقف کرد و دو مرد مرا به‌زور سوار ماشین کردند. آنها من را به خانه‌ای بردند و در آنجا زندانی کردند. سه روز در آن خانه محبوس بودم و در این مدت چهار مرد مرا موردآزار قرار دادند.

 

فقط یکی از این افراد که همان راننده پراید بود، ایرانی و بقیه افغان بودند. من هیچ خصومتی با این افراد نداشتم و نمی‌دانم چرا مرا به‌عنوان طعمه‌شان انتخاب کردند. آنها در این مدت با من بسیار بدرفتاری کردند».این نوجوان ادامه داد: «متهمان مرا بعد از سه روز رها کردند. درحالی‌که از این اتفاق بسیارناراحت بودم موضوع را به چند نفر از هم‌وطنان خودم اطلاع دادم و بعد هم راهی افغانستان شدم. در آنجا موضوع را به والدینم اطلاع دادم و در آنجا شکایتی را مطرح کردیم اما فایده‌ای نداشت.

 

پس از مدتی با خانواده خودم دچار اختلاف شدم، به‌همین دلیل همراه عمویم به ایران برگشتم و این بار تصمیم گرفتم علیه آدم‌ربایان شکایت کنم».بازپرس احمدبیگی بعد از شنیدن اظهارات این نوجوان به پلیس دستور داد در این خصوص تحقیق و متهمان را دستگیر کند. از آنجا که پسر ربوده‌شده، متهمان را می‌شناخت، مأموران آنها را شناسایی و بازداشت کردند.

 

همچنین تحقیقات دیگری نیز در این خصوص صورت گرفت و شاهدان در بازجویی‌ها گفته‌های پسر افغان را تأیید کردند. دو مرد که شاهد ربوده‌شدن شاکی بودند، به مأموران گفتند: «ما روز حادثه دیدیم دو مرد این پسر را به‌زور سوار ماشین کردند و با خود بردند اما از دلیل این کار آنها و بقیه ماجرا خبر نداریم».چندنفر از آشنایان شاکی نیز گفتند: «این پسر سه روز مفقود شد و بعد از آن وقتی برگشت گفت چند نفر او را دزدیده بودند و در این مدت وی را موردآزار قرار دادند».

 

متهمان در نهایت به ربودن پسر افغان اعتراف کردند و در ادامه با انجام تحقیقات قضائی از نظر بازپرس پرونده در جرم آدم‌ربایی مجرم شناخته شدند و پرونده آنها برای محاکمه در اختیار دادگاه عمومی قرار گرفت، همچنین بخشی از پرونده که به موضوع آزار و اذیت ارتباط دارد برای رسیدگی به دادگاه کیفری شماره یک ارسال شد.

منبع: شرق

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده