به خاطر خدا خودارضایی نکردم

دختر ١٨ ساله‌ام و مدتی است شهوت در من زیاد شده؛ به حدی که روزی نیست به این مسائل فكر نكنم. خوشبختانه اهل هیچ رابطه‌ای هم با پسری نبودم.
خودارضایی

یک نت ـ ممنون از تمام راهنمایی‌هایتان. سوالی داشتم راجع به خودارضایی. من یک دختر ١٨ ساله‌ام و مدتی است شهوت در من زیاد شده؛ به حدی که روزی نیست به این مسائل فكر نكنم. خوشبختانه اهل هیچ رابطه‌ای هم با پسری نبودم.

الان حدود چند ماه است كه مسئله شهوت واقعاً دارد اذیتم می‌كند؛ طوری كه ٢ بار به سمت خودارضایی رفتم؛ اما وسطش به خاطر گناهش منصرف شدم. خانوادم هم طوری نیستند كه اجازۀ ازدواج در این سن را بدهند تا این نیازهای من فروكش کند. واقعاً منی كه این مشكل‌ها را دارم چرا هیچ راهی نیست تا این نیازم فروكش شود و اذیتم نكند؟!

بیشتر زمان‌هایی كه می‌خواهم درس بخوانم فكرم به این مسئله است. آخر در دین سنی‌ها هم اجازه داده شده در بعضی شرایط مشكل، ادم‌ها بتوانند خودارضایی كنند؛ اما دین ما نمی‌گذارد. به من بگویید چكار كنم؟ چون واقعاً دارم دیوانه می‌شوم.

ممنونم

جواب:

سلام، شما می‌گویی چرا در شیعه خود ارضایی حرام است؟ من عرض می‌کنم چرا باید با وجود ضررهایی مثل ایجاد ناتوانی جنسی، حلال باشد؟

شاید بگوئی هرچند مضر باشد؛ اما برای فرد ناچاری مثل من که خوب است و می‌تواند نیاز جنسیم را رفع کند؟ جوابش این است که اولاً ضررهایش بیشتر از منفعتش است؛ چون نفعش لذت کوتاه مدت است و ضررش ممکن است یک عمر محرومیت از لذت زناشویی باشد و ثانیاً: اصلاً چه کسی گفته فردی مثل شما ناچار است؟ در مذهب شیعه راه رفع نیاز جنسی معین شده که ازدواج است و کسی که ازدواج کند دیگر نیاز به خود ارضایی ندارد.

شاید بگوئی پدر و مادرم مخالفند. جوابش این است که اگر پدر مادرت فکرشان نادرست است، باید سعی کنی فکرشان را عوض کنی؛ نه اینکه به دینت اعتراض کنی.

شاید بگوئی چه اشکال دارد که بخاطر افرادی مثل من مذهب ما خود ارضایی را حلال کند؟ جوابش این است که اگر قرار باشد دین بخاطر ناراحتی افراد در زمینه دستورات دینی عقب نشینی کند و دستورش را لغو کند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و همه احکام دین تدریجاً تعطیل می‌شود؛ بخاطر اینکه خیلی موارد هست که انجامش برای مردم بخاطر شرایطی که دارند سخت است که باید طبق حرف شما آن دستور لغو شود و لذا بعد از مدتی چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

شاید بگوئی از اینها گذشته اصلاً از کجا معلوم حرف شیعه درست است؟ شاید حرف سنی‌ها درست باشد که می‌گویند خود ارضایی حلال است؟

جوابش این است که من در زمینه نظر اهل سنت اطلاع دقیقی ندارم (در کتب اهل سنت و فتاوای علماء مشهور قدیم و معاصر آنان استمناء، حرام دانسته شده است. البته در برخی از نوشته‌های اهل سنت به برخی از صحابه و فقهاء اهل سنت، نسبت کراهت و اباحه استمناء داده‌اند.) اما برفرض که آنها چنین چیزی را گفته باشند، حرفشان بر خلاف قرآن است؛ چون قرآن در سوره مومنون می‌فرماید: فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِك فَأُولَئك هُمُ الْعَادُونَ؛ ‏ یعنی هرکس در زمینه مسائل جنسی از غیر راه حلال مثل ازدواج اقدام کند، ظالم و ستمکار است؛ یعنی در زمینه ارضای جنسی فقط از طریق مثل ازدواج باید اقدام کرد. پس کسی که خود ارضایی می‌کند، به قول قرآن آدم ظالم و ستمکاری است. پس ارضای شهوت از طریق خود ارضایی طبق آیه قرآن حرام است و در نتیجه حرف شیعه درست است نه دیگران.

نتیجه اینکه شما برای اینکه آرام شوی باید اولاً: از هرطریقی که می‌توانی به خانواده ات بفهمانی که نیاز به ازدواج داری تا خواستگارهایت را رد نکنند و ثانیاً: تا زمان ازدواج، خویشتن داری کنی و اگر می‌خواهی شهوتت کم شود، خود را از قرار گرفتن در معرض تحریک جنسی مثل ماهواره و فیلم و عکس‌های عاشقانه و جنسی دور کنی تا تدریجاً آرام شوی.

موفق باشید

منبع:jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

روزه بگیر عزیزم.و قرآن بخون.
عزیزم چطور که خوردن گوشت حیوانی که میت شده یعنی ذبح شرعی نشده برای گرسنه فقیر حلال است برای اینکه شهوت ات فروکش کنه انجام خود ارضائی برای شما مشکل ایجاد نمی کنه فقط سعی کن زیاده روی نکنی ضمنا استمنا مضرات جسمی ندارد هر کی بگه ضعف جسمی و جنسی برای آدم میاره از نظر علم مردود هست و هیچ زیانی ندارد
نکنه شما ایت الله عظمی هستی که برای خودت حکم شرعی الکی میتراشی؟ عزیزم گفتنت هم به زن نامحرم هم حتما مستحب است! در ضمن خوردن گوشت حرام فقط در شرایط ضروری که خطر جانی وجود دارد حلال است که نص صریح قران است . ثانیا تا به حال کسی از شهوت ونیاز جنسی تلف نشده که این خانوم بخواهد از خطر مرگ خود ارضایی کند تا نمیرد! در ضمن شما معتقدی که علم خدا کامل تر است یا انسان که عقلش کامل نیست که بحث علمی میکنی؟ بهتر است شما به جای اظهارنظر های انحرافی وتحریف شده بهتر است دین خدا وقران را درست مطالعه کنی.
با سلام به نظرم خود ارضایی ضرر نداره اما باید معتادش نشین. بهتر از اینه که بری با ی پسر و خرابت کنه اگه درست انجام بدی ضرر بدنی هم نداره هیچ کدومش رو علم ثابت نکرده هر چی دین بگه الزاما درست نیست الان علم ردش میکنه
علم ثابت نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببخشین منظورتون از علم دقیقا چیه.تو نت یه سرچ کنین بد نیست__ اثرات و عوارضش پره. نکنین آقا نکنین بدبخت میشین,اونی که بار اول سیگار یا قلیون میکشه میگفت تفریحیه فکرشم نمیکرد یه روزی کارش به مرگ با تزریق بکشه__اونی که چشم چرونی میکرد میگفت دارم زیباییشو میبینم فکرشم نمیکرد با زن شوهر دار زنا کنه و به غلط کردن بیفته__اونی مسلمونی هم که گناه گوچیک میکرد و میگفت اینا زیاد مهم نیست فکرشم نمیکرد یه روزی منکر خدا و معاد همه چی بشه. به سعادت رسیدن هیچ راهی نداره جز این که به امامان و خدا و قرآن پناه ببرین نداره,از ما گفتن
د اخه ادم عاققل اگر قرار بود خودارضایی کنترل شده باشه الان این همه دردسر نبود مثل این میمونه اب شور کمتر بخور کنترل شذه بخور سیگار بکش کمتر همیشع بکش ولی دیگه نمیگی اینا درش تکرار هست هربار انجام میده لول وابستگیش بیشتر میشه اخر هم بهش عادت میکنه پس نگو ضرر نداره خودارضایی اولین ضررش عادت بهشه که بعدا هر چقدر بیشتر سمتش برن بیشتر عادت میکنه و تا انجام نده ول کن نیس اروم نمیگیره و این تو زندگی زناشویی مشکل ایجاد میکنه پس حتی الامکان باید تا میتونه فاصله بگیره و سمتش نره تا بهش عادتم نکنه