مي‌خواهد قال‌تان بگذارد! + (تصاویر)

مي‌خواهد قال‌تان بگذارد! + (تصاویر)

یک نت ـ

 

رابطه عاشقانه,نامزد عاشق, همسر آينده‌

اين روزها ديگر با شنيدن صداي پيامك به سمت گوشي نمي‌دود، هر لحظه كه تماس مي‌گيريد، منتظر خداحافظي‌تان است و آنقدر حرف‌هاي مشترك‌تان كم شده كه ميلي براي ماندن پشت خط براي هيچ‌كدام‌تان نمي‌ماند.

شايد هنوز دوستش داشته باشيد و هنوز برنامه‌هاي زندگي‌تان را حول محور او بچينيد اما گاهي نشانه‌هايي وجود دارد كه به شما مي‌گويد حال رابطه‌تان خوب نيست؛ نشانه‌هايي كه اگر جدي‌شان بگيريد ممكن است بتوانيد نامزدي كه در ذهنش خيال ترك شما را مي‌پروراند را پيش از آنكه دير شود به ارتباط‌تان پايبند كنيد. 

ايرادگير شده؟
در يك رابطه عاشقانه، هميشه تفاوت‌هاي ميان دو نفر با كمي تحمل يا تلاش براي شبيه‌تر شدن به يكديگر پوشانده مي‌شود. گرچه يك نامزد عاشق هم مي‌تواند از كسي كه قرار است با او ازدواج كند انتقاد كند اما او توانايي اين را هم دارد كه از كنار برخي ايرادها يا تفاوت‌ها بگذرد.

اگر برخلاف گذشته، نامزدتان اين روزها از هر رفتار ساده شما ايراد مي‌گيرد، مدام اخم‌هايش را در هم مي‌كشد و تفاوت‌هاي كوچكي كه پيش از اين از كنارشان مي‌گذشت، اين روزها در نظرش به دليلي براي فاصله گرفتن از شما تبديل شده؛ يعني رابطه‌تان در خطر است. انتقادهاي هر روزه و هر ساعته و ايرادگيري‌هاي نابجا مي‌توانند نشانه فاصله گرفتن او از شما باشند.

مقايسه‌تان مي‌كند؟
همه آدم‌ها در نظرشان فرد ايده‌آلي را دارند كه دوست دارند همسر آينده‌شان شبيه او باشد اما هميشه نمي‌توان نمونه كپي‌شده‌اي از اين ايده‌آل ذهني را پيدا كرد و تنها مي‌توان فردي شبيه به او را از ميان گزينه‌هاي پيش رو انتخاب كرد.

اگر نامزدي كه مدت‌ها پيش شما را با وجود تفاوت‌هايي كه با اين تصوير ذهني داشته‌ايد انتخاب كرده، اين روزها با بسياري از افراد مقايسه‌تان مي‌كند، به‌خاطر شبيه نبودن به آنها از شما ايراد مي‌گيرد و از شما مي‌خواهد كه از آدم‌هايي كه از نظرش بي‌عيب‌تر و كامل‌تر هستند، تقليد كنيد؛ يعني رابطه شما در وضعيت مناسبي قرار ندارد و احتمال جدا شدن‌تان در ماه‌هاي آينده كم نيست.

سر حرفش نمي‌ماند؟
وقتي پاي خانواده‌ها به ميان مي‌آيد، نمي‌توان انتظار داشت كه حضورشان در رابطه تاثيري بر آن نگذارد. اما با وجود چنين اصلي، وقتي تاثير خانواده نامزدتان بر تصميم‌گيري‌هايش بيش از اندازه پررنگ مي‌شود، نمي‌توانيد به دوام نامزدي‌تان اميدي داشته باشيد.

اگر تازگي‌ها به هر تصميمي كه با نامزدتان مي‌گيريد، تنها چند ساعت پايدار مي‌ماند و احساس مي‌كنيد اظهارنظر اطرافيانش باعث تغيير نظر هميشگي او مي‌شود، بايد نسبت به آينده‌اي كه در انتظار رابطه‌تان است بيشتر نگران باشيد. ممكن است بي‌اعتمادي اطرافيان او به شما يا ارتباط‌تان، انگيزه ادامه دادن را در او كمرنگ كند و او را بيشتر از قبل به خيال بازنگري در ارتباط‌تان بيندازد.

براي‌تان وقت ندارد؟
درحالي كه پيش از اين وقت زيادي را با هم مي‌گذرانديد، نامزدتان اين روزها مي‌گويد كه بيش از اندازه مشغول كار است و وقت زيادي براي شما ندارد؟ مردها وقتي از زني دل مي‌كنند به دنبال راهي براي فاصله گرفتن از او مي‌گردند. آنها گاهي به دروغ خود را مشغول نشان مي‌دهند اما در بسياري مواقع، واقعا بيش از اندازه درگير كار يا مشغله‌هاي ديگر مي‌شوند تا فرصتي براي بودن در كنار نامزدي كه ديگر به او دلبستگي ندارند، نداشته باشند.

مردها گاهي در ناخودآگاه‌شان ميل به اين جدايي را پنهان مي‌كنند و با پناه بردن به كار، تفريح، دوستان، خانواده يا. . . به دنبال راهي قابل توجيه براي دور شدن از نامزدشان مي‌گردند. اگر كسي كه به شما وعده ازدواج داده، مدتي است كه يكباره غرق در يكي از اين مشغله‌ها شده، در برنامه‌هاي روزانه‌اش تغيير واضحي اتفاق افتاده، ديگر شما را در اولويت برنامه‌هايش قرار نمي‌دهد و حتي براي صحبت كردن با شما يا جواب دادن به تلفن‌هاي‌تان هم فرصتي ندارد بايد انتظار يك جدايي تلخ از او را داشته باشيد.

پشت تلفن سكوت مي‌كند؟
سكوت‌هاي ممتد پشت گوشي تلفن، وقتي بارها و بارها تكرار مي‌شوند مي‌توانند احساس ناخوشايندي را به شما منتقل كنند. اين احساس را با حسن نيت كوركورانه توجيه نكنيد. وقتي نامزدتان حرف مشتركي با شما ندارد، شما را در جريان اتفاقاتي كه در زندگي‌اش مي‌افتد نمي‌گذارد و ميلي براي به اشتراك گذاشتن آنچه در روزهايش مي‌گذرد با شما ندارد، يعني خبرهاي خوبي براي رابطه‌تان در جريان نيست.

البته الزاما هر مردي كه كم با نامزدش صحبت يا پيامك‌بازي مي‌كند به ازدواج با او بي‌ميل نيست. كم نيستند آقاياني كه اهل مكالمه‌هاي طولاني‌مدت تلفني نيستند يا واقعا آنقدر مشغول كار هستند كه مجالي براي كنترل كردن پيامك‌ها در ميانه روز ندارند اما فرق اين مردها با گروه اول را به‌راحتي مي‌توانيد تشخيص دهيد. گروه دوم به يكباره شبيه مردهاي سرشلوغ مي‌شوند، درحالي‌كه تا مدتي پيش خودشان هم از برقراري تماس‌هاي تلفني يا مدام با هم وقت گذراندن لذت مي‌بردند.

قرار دونفره نمي‌گذاريد؟
بسياري از زوج‌هايي كه در دوره نامزدي از هم جدا مي‌شوند، مي‌گويند كه مدتي پيش از جدايي قرارهاي رمانتيك دونفره‌شان جاي خود را به قرارهاي جمعي و خانوادگي داده بود. مردهايي كه ديگر دلبستگي به نامزدشان ندارند، سعي مي‌كنند در قرارهاي‌شان افراد ديگري را هم دعوت كنند تا در شلوغي جمع، كمتر مجبور به صحبت كردن با نامزد خود شوند.

چنين تغييري حاكي از اين است كه اين مردها لذتي از صحبت كردن با نامزدشان نمي‌برند و حرف مشتركي ميان خود و او نمي‌بينند. البته بعد از گذشتن از مرحله‌اي از رابطه، طبيعي است كه حضور خانواده و دوستان در آن رابطه پررنگ‌تر مي‌شود اما در يك رابطه عاشقانه، قرارهاي دونفره هم در كنار اين ملاقات‌هاي گروهي ادامه پيدا مي‌كنند.

رابطه عاشقانه,نامزد عاشق, همسر آينده‌

مي‌خواهد تنهايش بگذاريد؟
«من به كمي فاصله براي پيدا كردن خودم نياز دارم!» كم نيستند دخترهايي كه اين جمله را در دوره نامزدي شنيده‌اند و همچنان نسبت به دوام رابطه‌شان اميدوار مانده‌اند. اما ما به شما مي‌گوييم اگر چنين جمله‌اي را از نامزدتان شنيديد، زياد به ماندگار بودن رابطه‌تان اميد نداشته باشيد.

مردي كه در ميانه نامزدي چنين جمله‌اي را بيان مي‌كند، در واقع به شما مي‌گويد هنوز آماده ازدواج يا ورود به رابطه جدي نيست و به دنبال فرصتي براي كندوكاو كردن ترديدهايش است. چنين مردي بعيد است بعد از فاصله گرفتن از شما، دوباره و براي هميشه به زندگي‌تان بازگردد.

به ديگران معرفي‌تان نمي‌كند؟
دوست قديمي نامزدتان را در خيابان مي‌بينيد؛ آيا در چنين شرايطي سعي مي‌كند او را ناديده بگيرد يا اينكه هنگام ديدنش چند قدمي از شما فاصله مي‌گيرد و وانمود مي‌كند تنها بيرون آمده؟ اگر اين رفتارها را از نامزدتان مي‌بينيد يا اينكه براي‌تان پيش آمده كه شما را تنها به عنوان يك دوست يا يكي از آشنايان معرفي كند، انتظار سردتر شدن رابطه‌تان در آينده را هم داشته باشيد.

معناي اين واقعيت كه نامزدتان آمادگی معرفي كردن شما به ديگران را ندارد اين است كه او هنوز آماده پذيرفتن حضور قطعي و هميشگي شما در زندگي‌اش نيست و هنوز در مرحله آزمون و خطاي رابطه به سر مي‌برد؛ آزمون و خطايي كه بعيد نيست در ماه‌هاي ديگر به قيمت حذف شما از زندگي‌اش تمام شود.

رد پاي عشق قديمي‌اش پيدا شده؟
تكرار حضور يك عشق قديمي در زندگي نامزدتان گوياي اين واقعيت است كه شما برايش كافي نبوده‌ايد و هنوز به گرد پاي نامزد سابقش نرسيده‌ايد. نمي‌گوييم درحالي كه نامزدتان تازگي‌ها با عشق قديمي‌اش حرف مي‌زند يا حتي او را مي‌بيند به شما علاقه‌اي ندارد. شايد او هنوز هم دوست‌تان داشته باشد اما از نظرش رابطه‌اي كه ميان شماست، براي پر كردن قلبش كافي به نظر نرسد.

مردي كه شما را حتي در ذهنش با نامزد سابق خود مقايسه مي‌كند و درحالي كه در كنار شماست به شريك سابق زندگي‌اش فكر مي‌كند، بعيد است كه هميشه براي‌تان بماند. چنين مردي در صورت موافقت نامزد سابقش آمادگي ترك كردن شما و برگشتن به آن رابطه را دارد و در غير اين صورت هم، هميشه آماده رها كردن‌تان به‌خاطر كسي كه شباهت بيشتري به نامزد سابقش دارد، خواهد بود.

منبع:مجله سیب سبز

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده