یکی از اقوام علاقه دارم ولی مادرم با ازدواجم موافق نیست

دختری ۱۹ساله هستم و به یکی از اقوام علاقه و تصمیم به ازدواج داریم، اما متاسفانه مادرم با این ازدواج موافق نیست مادرم هم از نظر اخلاقی ایشان را قبول دارند اما با خانوادشان به خصوص با اخلاق مادرشان مشکل دارند نمیدانم چیکار کنم؟
 یکی از اقوام علاقه دارم ولی مادرم با ازدواجم موافق نیست

یک نت ـ

http://www.soalcity.ir/sites/default/files/media/images/soalcity_2612.jpg

با سلام و تحیت خدمت شما
هرچند علاقه اولیه پسر و دختر از شرایط لازم برای یک ازدواج موفق است اما یک ازدواج موفق لوازم دیگری نیز نیاز دارد که از جمله آنها موافقت و هماهنگی خانواده ها است. بنابراین شما نیز نباید از نقش و تاثیرگذاری نظر مادر و نیز اخلاق خانواده خواستگارتان، در ازدواج غفلت کنید.
با لحاظ این نکته در صورتی که احساس می کنید میان شما و خواستگار، همتایی لازم وجود دارد و به خانواده ایشان حساسیت خاصی ندارد، لازم است فرصت معینی را در نظر بگیرید که در طول آن بتوانید رضایت و همراهی مادر را جلب کنید. در این مسیر می توانید از واسطه هایی نظیر بستگان نزدیک و تاثیر گذار، مشاور و روحانی کمک بگیرید.
اما در صورتی که در مدت تعیین شده نتوانید موافقت مادر را جلب کنید، برای جلوگیری از آسیبهای روانی و عاطفی، بهتر است ایشان را فراموش کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام اول اینکه فرصت بسیار داری و عجله ای برای ازدواجتان نیست 19 ساله ای و فرصتها بسیار. چند سال دیر تر به خانه ی بخت بروی اتفاقی نمی افتد.خونسرد باش تا بهتر تصمیم بگیری نگاهی به امار طلاق بینداز نگاهی به داستان پر شور عشقی همین آدمهای امار طلاق همیشه مقصر خود زن وشوهر نیستند گاهی مادر دختر گاهی مادر پسر وگاهی یک دوست زندگی پر شور عشقی را تا مرز طلاق میکشاند همه جوانب را بسنجید وچون سن شما کمتر از واقعیت نگری هست باید از بزرگان کمک بگیرید . اول از مادرتان شروع کنید و تمامی دلایلش را برای مخالفت بپرسید البته بدون جیغ وداد ودر کمال آرامش در یک برگه یاد داشت کنید.چیزهایی که از خاستگارتان میدانید در برگه بنویسید معیارهایی که خودتان برای همسر اینده مد نظر داشتید با فکر بنویسید بدون در نظر گرفتن احساستان باهم مقایسه کنید اگه مطابقت داشت ومادر شما سطحی مینگرد دلایل خود را بازگو کنید و از خاستگارتان مهلت طولانی بگیرید برای رضایت خانواده ولی اگر با معیارهای قلبی شما یکسان نبود بهتر است بدانید یک عشق با جدایی قبل از پدیدار شدن بدی ها ابدی میماند ولی جدایی بعد از پدیدار شدن زشتی های یک رابطه نفرت به جای میگذارد وزخمش هرگز التیم پیدا نمیکند. نگاهی به امار طلاق بینداز نگاهی به داستان پر شور عشقی همین آدمهای امار طلاق موفق باشی دخترم