الهام حمیدی : بهار حس زیبایی و تازگی است

الهام حمیدی تا همین چند هفته پیش با سریال پرمخاطب و محبوب «همه چیز آنجاست» ‌مهمان خانه‌های مردم بود و حسابی پس از بازی در این سریال كه تولید فشرده‌ای داشت خسته است و دوست دارد عید امسال هم بنا به سنت اغلب نوروز‌ها به مسافرت برود.
الهام حمیدی

یک نت ـ الهام حمیدی تا همین چند هفته پیش با سریال پرمخاطب و محبوب «همه چیز آنجاست» ‌مهمان خانه‌های مردم بود و حسابی پس از بازی در این سریال كه تولید فشرده‌ای داشت خسته است و دوست دارد عید امسال هم بنا به سنت اغلب نوروز‌ها به مسافرت برود.  حمیدی روزهای آخر سال و خرید در این روزها را خیلی دوست دارد و به گفته خودش هنوز هم مانند دوران كودكی ذوق و شوق خرید و لباس‌های نو را دارد.

بهار حس زیبای تازگی است
من واقعا عاشق عید نوروز هستم. خیلی فصل بهار را دوست دارم و احساس می‌كنم با آمدن این فصل زیبا انرژی مضاعفی می‌گیرم. با وجود اینكه خودم در فصل پاییز به دنیا آمدم اما علاقه‌ام به فصل بهار خیلی بیشتر است و حس می‌كنم این فصل با آمدنش شور، هیجان و شادی لذت‌بخشی به همراه می‌آورد. معتقدم هر بهار می‌تواند حسی از تازگی به زندگی هر فرد ببخشد و همانطور كه طبیعت نو، شاداب و سرزنده می‌شود انسان‌ها نیز می‌توانند سرزنده، تازه و پرامید شوند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,تصاویر الهام حمیدی

خرید را فراموش نمی‌كنم
روزهای پایانی سال را معمولا به سنت قدیمی خانه‌تكانی می‌گذرانم و پس از اتمام كارهایم در خانه حتما به مراكز خرید سری می‌زنم و وسایل لازم، هدیه و لباس می‌خرم و خلاصه خرید را فراموش نمی‌كنم. (می‌خندد). ضمن اینكه چون خیلی دوست دارم ایام نوروز سفر بروم در این روزها در پی این هستم كه برنامه سفرم را بچینم و مقدمات آن را فراهم كنم. البته تهران هم در این روزها زیبایی خودش را دارد و بالاخره شهر نفسی می‌كشد و خبری از ترافیك و شلوغی نیست اما برای من نوروز همیشه فرصتی بوده برای سفر و رفع خستگی.

چهارشنبه‌سوری یا  میدان جنگ!
چهارشنبه‌سوری را خیلی دوست دارم و خاطرات خوبی از این شب در كودكی‌ام دارم و بسیار متاسفم كه در این سال‌ها از حالت سنتی و زیبای خود خارج شده به‌طوری كه آدم جرات نمی‌كند از خانه خارج شود. سروصداهای مهیبی كه در این شب شنیده می‌شوند بیشتر از آنكه باعث شادی شوند ایجاد رعب و وحشت می‌كنند. معمولا در این شب‌ها از منزل خارج نمی‌شوم یا اگر مجبور باشم با خانواده بیرون می‌روم. كلا سعی می‌كنم در این شب در كنار اعضای خانواده‌ام باشم اما رسم زیبای این شب كه روشن كردن آتش و پخش شیرینی بوده حالا تبدیل به میدان جنگ شده و باعث افسوس است.

برای چیدن سفره هفت‌سین ذوق و شوق دارم
چیدن سفره هفت‌سین را بین سنت‌های عید خیلی دوست دارم و همیشه با كلی ذوق و شوق سفره هفت‌سین می‌چینم. به كارهای دستی، سنتی و تزئینی بسیار علاقه دارم و سفره هفت‌سین‌های قشنگی می‌چینم. در لحظه سال تحویل هم همیشه دوست دارم كنار پدر و مادر عزیزم باشم. البته دید و بازدید هم جای خود را دارد و قطعا دیدن دوستان، فامیل و آشنایان پر از لطف است.
 

اخبار,اخبار فرهنگی ,تصاویر الهام حمیدی

 
هم عیدی می‌گیرم و هم عیدی می‌دهم
پدرم بنا به سنت زیبای قدیمی هنوز به ما عیدی می‌دهند و همیشه اسكناس‌های نو را قبل از سال تحویل لای قرآن می‌گذارند و پس از تحویل سال به ما می‌دهند. البته من به خیلی‌ها ازجمله برادرانم، بچه‌های فامیل و نزدیكانم عیدی می‌دهم. كلا هم عیدی گرفتن را دوست دارم و هم عیدی دادن را و این هم یكی از سنت‌های قشنگ نوروز است.

لذت شمردن اسكناس‌های نوی عیدی
زمان كودكی عاشق خریدن لباس‌های نو برای عید بودم و هنوز هم وقتی یك وسیله یا لباس نو می‌خرم تا مدتی ذوق و شوق دارم، البته آن دوران حس و حال خاصی وجود داشت كه الان نه اینكه نباشد ولی تغییر كرده است. هرگز فراموش نمی‌كنم با چه شادی و شوری لباس‌های نو می‌خریدیم و برای لحظه سال تحویل لحظه‌شماری می‌كردیم تا بتوانیم لباس‌های نو خود را بپوشیم، به عید دیدنی برویم، از بزرگترها عیدی بگیرم و با لذت اسكناس‌های نو را بشماریم. (می‌خندد)

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده