عجیب‌ ترین خانه‌های دنیا (عکس)

انه‌ها مدت‌هاست دیگر از مفهوم چهاردیواری برای سکونت فراتر رفته‌اند و طراحی ساختارشان فرصتی برای هنرنمایی آرشیتکت‌ها شده است.
خانه‌

یک نت ـ خانه‌ها مدت‌هاست دیگر از مفهوم چهاردیواری برای سکونت فراتر رفته‌اند و طراحی ساختارشان فرصتی برای هنرنمایی آرشیتکت‌ها شده است، «عجیب‌ترین ساختمان‌های دنیا» شاید گزارشی وسوسه‌برانگیز باشد برای کسانی که دوست دارند بدانند ایده‌های هیجان‌انگیز معماری تا کجا قابلیت پیوستن به واقعیت را دارند.

در این گزارش با ساختمان‌های معروفی از جای‌جای جهان آشنا می‌شوید که هریک به‌گونه‌ای نماد خلاقیت و شگفتی در هنر معماری هستند:

«هلیوتروپ»

«هلیوتروپ» اولین خانه از نسل خانه‌های دوست‌دار محیط زیست در دنیا است که توسط «رولف دیش» در آلمان طراحی شد.

این آرشیتکت آلمانی «هلیوتروپ» را در سال 1994 برای سکونت خود ساخت. این خانه با استفاده از نیروهای طبیعی، حتی بیش از نیاز خود انرژی تولید می‌کند و هیچ هزینه‌ای برای ساکنانش ندارد.

«هلیوتروپ» می‌چرخد و نور خورشید را دنبال و جذب می‌کند و در حداکثر میزان ممکن انرژی نوری و گرمایی خورشید را در روزهای آفتابی ذخیره می‌کند. این خانه دوست‌دار طبیعت به سیستم تصفیه‌ی آب مجهز است و کود طبیعی برای گیاهان تولید می‌کند.

«متئورا»

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

این ساختمان بزرگ‌ترین صومعه ارتودوکس‌های شرقی در کوهستان پیندوس یونان است که شامل شش دیر می‌شود. همه این دیرها روی ستون‌هایی صخره‌ای بنا شده‌اند.

نام «متئورا» در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای راه پیدا کردن به این صومعه باید از پله‌هایی که روی صخره‌ها کنده شده‌اند، عبور کرد. براساس تحقیقات انجام‌شده، این پلکان صعب‌العبور بر اثر زلزله‌ها و تغییرات آب‌وهوایی در مدت 60 میلیون سال گذشته شکل گرفته است.

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

«خانه لاغر»

اگر می‌خواهید همسایه‌های‌تان را آزار دهید‌، «خانه لاغر» فکر خوبی است! این خانه که در شمال بوستون واقع است، در اصل به انگیزه‌ی کینه‌ورزی با همسایه‌ها بنا شد و اکنون یکی از باریک‌ترین خانه‌ها در دنیا است.

با این‌که مدرک مستدلی درباره‌ی دلیل ساخته شدن این خانه در دست نیست، شنیده‌ها حاکی از آن است که فردی با انگیزه‌ی انتقام و برای مانع شدن از ورود نور و هوا به داخل ساختمان همسایه‌اش، این خانه را ساخت.

آپارتمان‌های‌ «راموت پولین»

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

این آپارتمان‌ها با طراحی خیره‌کننده‌شان از شاهکارهای معماری ایرلند محسوب می‌شوند. معماری لهستانی به نام «زوی هکر» این بنا را ساخته است. وقتی برای اولین‌بار به «راموت پولین» نگاه می‌کنید، تصور می‌کنید این ساختمان زلزله‌زده است و بخش‌هایی از آن فروریخته است.

ساختار این آپارتمان‌ها به کندوی زنبور عسل شباهت دارد. این بنا که بین سال‌های 1972 تا 1975 ساخته شده، شامل 720 واحد آپارتمان می‌شود. نام این آپارتمان‌ها در فهرست عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان قرار دارد.

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

«خانه رقصان»

این خانه رقصان با سبک غیرمعمول معماری‌اش بین سال‌های 1992 و 1996 در جمهوری چک بنا شد. این خانه به نام «فرد و فینگرز» که برگرفته از نام دو رقاص معروف است، هم شهرت دارد.

 

«ولادو میلونیک» معمار کُروات چکی با همکاری «فرانک گری» کانادایی - آمریکایی طرح این خانه را ریخت.

«خانه مکعبی»

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

چندین مکعب روی ساختمان اصلی به شکلی قرار گرفته‌اند که انگار سقف خانه هستند. این خانه‌های هلندی توسط «پیت بلوم» طراحی شده‌اند.

هریک از این مکعب‌ها شبیه یک درخت است و مجموعه‌ آن‌ها بیشه‌ای را در دل شهر به‌وجود آورده است. تاریخ ساخت این بنا سال 1997 است. این ساختمان سه طبقه نشان می‌دهد که حتی خانه‌های با ساختار مورب هم قابل سکونت هستند.

در طبقه نخست خانه مکعبی، اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار دارد. از پله‌ها که بالاتر بروید، به دو اتاق خواب و سرویس حمام و دستشویی می‌رسید. برخی از این خانه‌ها در طبقه سوم یک حیاط کوچک هم دارند.

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

«خانه متغیر»

«راس راسل» صاحب خانه‌ی متغیر در سوفولک انگلیس است. این خانه شگفت‌انگیز که توسط طراحی اهل لندن ساخته شده‌، می‌تواند با توجه به خلق و خوی شما تغییر شکل دهد‌! به‌طور مثال می‌توانید سقف آن را جدا کنید و در بخش‌های دیگر ساختمان به کار گیرید تا طراحی جدیدی به محل زندگی‌تان ببخشید.

ایده «خانه متغیر» آنقدر رویایی و جذاب است که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

ساختمان «والدز پریل»

«والدز پریل» ساختمانی رنگارنگ در آلمان است که توسط هنرمندی اتریشی ساخته شده است. ایده ساخت این خانه بی‌نظیر در دهه 1990 شکل گرفت؛ اما ساخت آن در سال 2000 تکمیل شد.

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

در کل 105 واحد آپارتمان در این مجتمع مسکونی وجود دارد. بیش از 1000 پنجره در ساختمان «والدز پریل» وجود دارد که هریک با چارچوب و دسته‌ای متفاوت طراحی شده‌اند.

«خانه سنگی»

شاید ایده احمقانه‌ای به نظر برسد، اما این سنگ عظیم یک خانه است! خانه سنگی در کوهستان «فافه» پرتغال واقع است و گفته می‌شود با الهام از کارتون آمریکایی «فیلنت‌استونز» ساخته شده است..

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا+تصاویر

این خانه که دری کوچک،‌ پنجره و سقفی معمولی دارد، هر سال تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌ کند.

منبع: بولتون نیوز

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده