به دلیل داشتن حجاب مسخرم میکنن

در دانشگاه، به خاطر حجابم، مورد تمسخر و گاهي اذيت يكي از خواستگارانم كه به ظاهر مذهبي است قرار مي گيرم. راهنمايي شما چيست؟
اشاره

یک نت ـ در دانشگاه، به خاطر حجابم، مورد تمسخر و گاهي اذيت يكي از خواستگارانم كه به ظاهر مذهبي است قرار مي گيرم. راهنمايي شما چيست؟

پاسخ: براي اينكه تمسخر يا اذيت ديگران (اگر به خاطر عفت و پاكدامني شماست) در ما اثر نكند، لازمة آن اين است كه به استقلال فكري برسيم. كساني كه آموزه ديني را، از روي شناخت و آگاهي پذيرفته اند، مي دانند چنين حركاتي از روي جهالت و غفلت انجام مي شود.

از سوي ديگر رعايت نكردن ارزش هاي ديني، به اين معنا است كه مؤمن از افراد فاسد و فاسق الگو بپذيرد روشن است كه اين¬ها شايستگي الگو بودن را ندارند.

در چنين اموري امتحان الهي را فراموش نكنيم.

در صورت ادامه تمسخر و اذيت، به نظر مى‏رسد دو اقدام زير براى حل مشكل‏تان مفيد باشد:

1. خانواده‏ خود را در جريان رفتارهاى زشت و ناپسند قرار دهيد تا ضمن آگاهى يافتن از وضعيت فكرى و رفتارى افراد و خواستگارتان، در تصميم‏گيرى‏ بهتر بتوانند تصميم بگيرند. چه بسا خانواده‏ شما گمان مى‏كنند خواستگار همچون خانواده‏اش مذهبى باقى مانده است.

البته ذكر مطلب به طور غير مستقيم باشد تا خانواده‏تان (به خاطر تعصب ) شما را متهم نكنند و يا مانعى براى ادامه تحصيل‏تان ايجاد كنند. مى‏توانيد ويژگي¬هاى رفتارى و اخلاقى خواستگار را براى مادرتان نقل كنيد، ولى از آن‏ها انتظار نداشته باشيد اقدامى براى رفع مزاحمت‏ها انجام دهند، بلكه صرفاً گزارشى از وضعيت اخلاقى و رفتارى وى باشد و در صورت اصرار آن‏ها و پيشنهاد ازدواج و از والدين¬تان بخواهيد از نزديك خواستگار را ببينند و در دانشگاه، در بارة وى تحقيق كنند.

2. در صورتى كه در دانشگاه مسئول يا مسئولانى براى بررسى و رفع چنين مزاحمت‏هايى وجود دارد (مثل كميته انضباطى) كه به طور رسمى مسؤوليت¬شان رسيدگى به چنين تخلفاتى است و به آن‏ها اعتماد كافى داريد و مى‏توانيد مزاحمت را اثبات كنيد، بهتر آن است موضوع را به آن‏ها گزارش دهيد تا به طور قانونى و رسمى جلوى مزاحمت‏ها را بگيرند، اين اقدام مطمئناً به نفع شما و به نفع ديگران و فضاى علمى دانشگاه و دانشجويان خواهد بود. از چنين اقدامى ترس و دلهره‏اى نداشته باشيد.

منبع: سایت پاسخگو

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام. من تا حالا کسی تو زندگیم نبوده. ینی حتی عاشق نشدم. اما شدتم برای عشق و ازدواج زیاده. اما چون تا حالا کسیو که میخوامو ندیدم . واسه همین خودمو نگه داشتم. تنهایی سخته اما ارزششو داره خودمونو نگه داریم واسه کسی که لیاقت داره. ارزوی من ازدواج با یه دختر مومن و با حجاب و با اعتقاد قوی و زیبا و خوش اندام . اما افسوس تا حالا کسیو ندیدم که همه اینارو باهم داشته باشه که بتونیم با هم ما بشیم به معنای واقعی.