یه آقایی که دکترا میخونه به من علاقه داره

من دختر۲۱ ساله و حدود ۳سال با اقایی که دکترا میخونن به هم علاقه داریم و۱ بار هم اومدن خواستگاری ولی بابام بخاطر نداشتن پایان خدمت و وضع مالی ضعیف مخالفه هردو خانواده مذهبین بابام ر دشون کرد
خواستگار

یک نت ـ با عرض سلام خواهشا راهنمایی کنید من دختر۲۱ ساله و حدود ۳سال با اقایی که دکترا میخونن به هم علاقه داریم و۱ بار هم اومدن خواستگاری ولی بابام بخاطر نداشتن پایان خدمت و وضع مالی ضعیف مخالفه هردو خانواده مذهبین بابام ر دشون کرد و باز با همیم و هر روز با باباشون دعوا میکنن که برایم خواستگاری باباش میگه پول ندارم باباش کارمند و مستاجر حالا من چیکار کنم کمک کنین پولی ندارن برا نامزد کردن منتظر جوابم

با سلام

توجه داشته باشید که صرف علاقمندی نمی تواند خوشبختی شما را تضمین کند. در کنار فاکتور علاقمندی، موافقت و همراهی خانواده ها، اشتراک در اولویتها و طرز تفکر، همپوشی یا نزدیکی صفات شخصیتی، انتخاب بر مبنای معیارهای اصولی و ....همگی از سلسله اموری هستند که لازم است در امر ازدواج مورد توجه قرار بگیرند.

در یک کلاک اساس موفقیت در ازدواچ را رعایت اصل همتایی و انتخاب درست و آگاهانه تشکیل می دهد.

در صورتی که معتقدید خواستگارتان از شایستگی های لازم برخوردار است، لازم است از سویی شما با قرار دادن واسطه هایی نظیر مادر و... زمینه انعطاف را در پدر ایجاد کنید و از دیگر سو، خواستگار نیز با گفتگو با پدر شما جایگاه و لیاقتهای خود را اثبات کند و اطمینان ایشان را فراهم نماید. اگر واستگار فرد با برنامه ای باشند می توانند برنامه و نگاه خود به آینده را برای پدر شفاف کنند.

بنابراین لازم است دغدغه های پدر جدی گرفته شود و در مسیر اطمینان زایی برای وی اقدام نمائید.

در مورد موضوعاتی مانند سربازی نیز با لحاظ این نکته که ایشان از تحصیلات بالایی برخوردارند می توان امیدوار بود که دوره خدمت سربازی زمینه جذب و استخدام وی را نیز فراهم اورد. همچنین با طولانی تر نمودن دوره نامزدی و عقد، تا حدودی می توان از عهده حل مشکلات برآمد.

به هر حال لازم است شما و خواستگار، شرایط را به خوبی تحلیل کنید، در صورتی که زمینه های منطقی ازدواج شما فراهم نیست، از ادامه ارتباط و چنین ازدواجی صرفنظر کنید چرا که تداوم سرگردانی، موجب از دست دادن دیگر فرصتها خواهد شد.

منبع : شهرسوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده