خواستگار یا دوست پسر ؟

خواستگار,دوست پسر,ازدواج,ازدوج با دوست پسر,ازدواج با خواستگار,مشاوره ازدواج,مشاوره ازدواج دختران,مشاوره رایگان
خواستگار

یک نت ـ من دختری ۲۷ ساله هستم که حدود ۶ ماه است با پسری که از خودم ۳ سال کوچکتر است آشنا شده ام.من فوق لیسانس دارم و ایشان لیسانس.از طرف دیگر سربازی نرفته و سرمایه مالی نیز ندارد. اما از لحاظ اخلاقی انسان بسیار بسیار خوش اخلاقی است.

در حقیقت چیزی که باعث شد من هم حدود ۶ ماه رابطه ام را با ایشان ادامه دهم، اخلاقش بود و از طرف دیگر مرا نیز خیلی دوست دارد.چند وقت پیش نیز خواستگاری داشتم که با این که هنوز شناخت خوبی از او ندارم، اما او هم خصوصیات منحصر به خودش را دارد و برای ازدواج مناسب است.

مشکل از آنجا شروع می شود که هر دو در حد معقول و خوبی هستند اما نفر اول که با او دوست بوده ام از لحاظ اخلاقی بهتر از خواستگارم است اما شرایط خواستگارم در حد معقول تری است.

حالا مانده ام که چه انتخابی داشته باشم؟ من فرد عاطفی و احساساتی نیستم اما قلبم می گوید دوستم ولی عقلم می گوید خواستگارم...

موضوع ازدواج یکی از مهمترین اتفاقی است که در زندگی ما اتفاق می افتد یکی از حساس ترین مرحله ازدواج انتخاب همسر است. شما به جای اینکه دو مورد را همزمان برای ازدواج مورد بررسی قرار می دادید بهتر بود یکی را کامل و دقیق مورد بررسی قرار می دادید و اگر با توجه به دلایل منطقی ریسک ازدواج در هر موردی بالا بود، شما با عدم پذیرش و فاصله گرفتن نسبت به مورد بعدی اقدام می کنید اما شما در حال حاضر دو مورد برای تصمیم گیری دارید ویژگی یکی از آن ها ارتباط مستقیم و دوستی شدن با شما به جای خواستگاری رسمی بوده است که معمولا در این موارد ریسک ازدواج بسیار بالا است افرادی که از نظر شخصیتی قبل از ازدواج وابسته به طرف مقابل می شوند و نام آن را عشق می گذارند و با این احساس که چون الان فرد مورد دلخواه من است پس بعد ازدواج هم این احساس را خواهم داشت، اینگونه افراد ،به دلیل وابستگی و احساسات عاطفی شدید نقاط منفی طرف مقابل، تفاوت های خانوادگی ، فرهنگی و شخصیتی طرف مقابل را نمی بینند و اگر می بینند اهمیت نمی دهند در حالی اول موضوعی که شک برانگیز است سبک انتخاب همسر توسط طرف مقابلی است که از نظر منطقی هیچ شرایطی ندارد وبه صورت مستقیم وارد رابطه شده است آسیبی که در اینگونه روابط دیده می شود به دو بخش تقسیم می شود:

آسیب های قبل از ازدواج:
۱- وارد شدن به وابستگی های احساسی به جای گفت و گوی منطقی
۲- پنهان شدن شخصیت اصلی و تفاوت های شخصیتی در پشت احساسات عاشقانه و عاطفی
۳- به وجود آمدن خطای شناختی در ذهن دو طرف که چون الان ما احساس خوبی داریم پس بعد از ازدواج هم همین احساس را خواهیم داشت
۴- کاهش تلاش و کوشش نسبت به اقدام رسمی به دلیل احساس بدست آوردن توسط پسر

آسیب های بعد از ازدواج

۱- بدبینی ناشی از ارتباط گذشته توسط زوجین مخصوصا پسر

۲- آشکار شدن تفاوت های نادیده گرفته در دوران عقد

۳- به وجود آمدن مشکلاتی اقتصادی و رفاهی در زندگی که فرد مقدمات لازم و ضروری برای زندگی زناشویی مانند سربازی ، تحصیل و شغل

۴- بروز تفاوت های تحصیلی که به صورت ناخودآگاه پسر دچار احساس حقارت و خودکم بینی نسبت به تحصیلات همسرش خواهد داشت و باعث رفتارهای نابهنجار مانند تحقیر کردن ، محدود کردن و... خواهد شد.

با توجه به مطالب فوق در یک کلام خدمت شما عرض کنم که کسی که به صورت رسمی به خواستگاری می آید فردی هدف دار و منطقی است و از هماهنگی و حمایت خانواده اش برخوردار است که یک نعمت بسیار با اهمیت است ولی کسی که هنوز مقدمات ابتدایی برای یک زندگی را ندارد و توانایی مدیریت یک زندگی متوسط را ندارد صرف یک رفتارهایی که شما آن را خوش اخلاقی می نامید و بنده که چندین سال مشاور هستم آنرا تأثیر وابستگی بر روی نگرش و برداشت شما از رفتارهای ایشان می نامم برای ازدواج ممکن است ریسک بالایی داشته باشد اما به هر حال شما برای اینکه از نظر منطقی به این نتیجه برسید که شاید ازدواج با ایشان یعنی فردی که دچار وابستگی نسبت به ایشان شده اید و ممکن است بعد از ازدواج ویروس شک و تردید نسبت به وفاداری و نگرانی از تعهد قبل و بعد از ازدواج، ریسک بالایی داشته باشد مدتی با خود فکر کنید و احساسات آنی و زودگذر را کنار بگذاریدو تفاوت علاقه، عشق و وابستگی را بررسی کنید بدین منظور از مشاوره پیش از ازدواج و تست شخصیت و ترسیم جدول امتیاز بندی هم می توانید کمک بگیرید خود، منطقی بودن انتخاب خود را تست کنید مثلا با خود تصور کنید اگر واقعا ایشان یک گذشته منفی داشته باشد و یا یک دوست ناباب و یا اینکه از حمایت خانواده اش برخوردار نباشد من می توانم ایشان را کنار بگذارم اگر توانستید وابسته نشده اید اما اگر نتوانستید بدانید که واقعا وارد فضای آلوده و مبهم وابستگی شده اید.

در مورد فردی که اقدام رسمی کرده بعد از تحقیقات دقیق از روابطش در محل کار ، تحصیل و زندگی، و ارتباطی و رفتاری والدین و اعضای خانواده و ترتیب دادن جلسه گفت و گو و گفتن انتظارات، خواسته ها، علاقه های شخصی و موضوعات مهم و مشورت با مشاور می توانید اقدام به پذیرش و یا رد کنید.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

با عقل تصمیم بگیر و ببین کدومشون خوش اخلاق تر ، کاری و پرتلاش تر ، با شخصیت تر و از همه مهمتر با ایمان تر است. مهمترین ملاک ایمان است.