خواستگاری دارم که ۳۰سالشه

من ۲۶ سالمه. خواستگاری دارم که ۳۰سالشه تا حدی با دین آشناست. یعنی میگه نماز حتما میخونم اما گاهی اول وقت گاهی آخر وقت و گاهی هم وسط وقت.
خواستگار

من ۲۶ سالمه. خواستگاری دارم که ۳۰سالشه تا حدی با دین آشناست. یعنی میگه نماز حتما میخونم اما گاهی اول وقت گاهی آخر وقت و گاهی هم وسط وقت. اهل نماز مستحب و روزه مستحب و مسجد و هیئت و نماز جمعه و اینا هم تا حد زیادی نست. از نظر ظاهری هم کمی از من کوتاه تر و بسیار لاغر تر از منه ( خیلی زیاد). در زمینه رعایت حلال و حرام هم میگه تا اونجایی که بتونم رعایت میکنم.

وضع مالیش هم تقریبا خوبه. یعنی بیشتر برای کارش وقت میذاره تا چیزای دیگه. محرم و نامحرم رو هم رعایت میکنه. اخلاق داخل خانواده اش هم بسیار خوبه.

برای من اینکه همسرم حداقل اهل نماز اول وقت و مسجد باشه خیلی مهمه . میخوام بعدا به بچه ام بگم که ببین پدرت رو ازش یاد بگیر. اما حالا خیلی مرددم. وضع اقتصادی اونچنان برام مهم نیست. در کل از نظر مدهبی ( که برای من خیلی اهمیت داره) اندکی پاین تره. مثلا میگه ممکنه من راضی نباشم که شما تو دوران عقد برین اعتکاف. یا بعد از ازدواج برای جشن تولد امامان یا مراسم عزاداری برین مسجد.

میشه منو راهنمایی کنید؟

 باعرض سلام و تشکر

خدمت شما عرض کنم تفاهم مذهبی تنها یک بخشی از تفاهم هایی است که دختر و پسر باید در کنار هم دیگر داشته باشند و تفاهم شخصیتی ، فرهنگی ، خانوادگی هم بسیار مهم است. مثلا ممکن است فردی حلال و حرام را کاملا رعایت کنند ولی از نظر هیجان مثبت در سطح پایینی باشد و رابطه عاطفی و ابراز احساسات کردن مناسب و منطقی نداشته باشد. یا در ارتباط با دیگران مشکل زود رنجی و عصبانیت داشته باشد و یا به طور خود انگیخته دنبال برآورده کردن انتظارات طرف مقابل نرود یا فردی درون گرا باشد .

پس شما باید در حیطه های دیگری نیز با تحقیقات از روابط پدر و مادر ، مصاحبه با دوستان ، همکاران و مسولین بالاسر ایشان از رفتارهای طبیعی ایشان در محیط از نظر مسولیت پذیری ، گرمی و صمیمیت ، پشتکار و تلاش، خوش اخلاقی و انگیزه گفت و گو داشتن، منظم و منظبت بودن، عصبانی و تحریک پذیر ، وسواس داشتن و به تأخیر انداختن، انزوا طلبی و کناره گیر از جمع ، کمک کردن به دیگران و... به ابعاد دیگری از شخصیت ایشان پی ببرید حتی شما با تحقیق از اعضای دیگر ازدواج کرده ایشان و بررسی موفقیت آنها در زندگی به وضعیت ایشان بهتر و بیشتر آشنا شوید.

از طرفی در مورد موقعیت مذهبی مهم داخل چهار چوب بودن است پس ممکن است فردی نقطه وسط دایره دین باشد و فردی نقطه مرزی باشد مهم این است که داخل دایره دین است.

اما نکاتی که فرمودید مانند اعتکاف و جشن تولد امامان از واجباتی که مزاحم پیروی از همسرتان باشد نیست اما بستگی به میزان اهمیت شما به مستحبات دارد اگر در مورد مستحبات بین وجوب اطاعت از همسر و انجام مستحبات به طور کلی شما انجام مستحبات برایتان مهم است شما در این ازدواج ممکن است دچار مشکل شوید ولی اگر مستحبات آنقدر برای شما مهم نیست می توانید در این گونه موارد به صورت جزیی و دقیق با همسر آینده ابتدا به توافق کتبی برسید تا این نظر مشکلی برای زندگی شما پیش نیاید موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

باسلام راستش این حرفایی که شوهر شما میزنه یکم خطرناکه و ممکنه تو زندگی زناشویی دردسر ساز باشه.چون داره شما رو از خدا و ائمه دور میکنه البته این دلیل نمیشه مه باهاش ازدواح نکنی ولی باید تمام جوانب فرد مقابل رو بسنجی هم از نظر فرهنگی و اجتماعی و... درضمن توجه به حلال و حرام خیلی خیلی مهمه حتی بیشتر از مورد اول که گفتم.برای ازدواج عجله نکنین اول عقل خودتون رو به کار بندازین و کلاه خودتون رو قاضی قرار بدین وفکرکنین تا مشکل شما حل بشه چون بعد ازدواج دیگه پشیمونی سودی نداره. ولی به نظر من یکم جدی تر باشین بهتره و احتیاط کنین و اجازه ندین دیگران ویژگی خوب شمارو عوض کنن
سلام،ازدواج نکن باهاش...