کرم مرگبار در نارنگی و سيب

دیده‌ای که توی سیب و نارنگی کرم‌هایی هست که آدم را می‌کشد؟ باور نمی‌کنی؟
نارنگی

یک نت ـ «دیده‌ای که توی سیب و نارنگی کرم‌هایی هست که آدم را می‌کشد؟ باور نمی‌کنی؟ بیا فیلمش را ببین!» هر از چندی در فضای مجازی چنین خبرهایی منتشر می‌شود و دهان به دهان می‌چرخد و عده‌ای را نگران می‌کند. یک روز خبر آلودگی سیب‌زمینی، یک روز گوجه‌فرنگی و این روزها هم سیب و نارنگی؛ خبرهایی که بیشترشان را کارشناسان تكذیب می‌کنند اما تا همان زمان رد شدن شایعه شهر را پر کرده.

از دكتر آراسب دباغ‌مقدم، متخصص بهداشت موادغذایی دراین‌باره که خبر آلودگی نارنگی‌های پاکستانی می‌تواند صحت داشته باشد یا نه، پرسیدیم و او با عنوان اینکه این خبر را شنیده که نارنگی‌های پاكستانی نوعی كرم مرگبار در خود دارند، گفت: «این خبر پایه علمی ندارد و فقط باعث نگرانی بی‌مورد افراد می‌شود. در واقع، هیچ‌كدام از كرم‌هایی كه آفت گیاهی محسوب می‌شوند، قابلیت سازگاری با سلول‌های انسانی را ندارند و در انسان بیماری‌زا نیستند، چه برسد به اینكه باعث مرگ شوند.

من به‌عنوان متخصص از اعضای جامعه رسانه و خبرنگاران می‌خواهم تا این شایعات بی‌اساس را پخش نكنند و از مردم نیز می‌خواهم به هر خبری اعتماد نكنند و تا زمانی كه صحت و سقمشان از سوی متخصصان تایید نشده، از انتشار آنها خودداری كنند.»

منبع : salamat.ir

 

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده