متاسفانه به ارتباط با جنس مخالف علاقه مند شده ام

هیجی دیگه ابر و ماه خورشید و دوست ناباب دست به دست هم داده اند و بنده متاسفانه علاقه مند شده ام به ارتباط با جنس مخالف
ارتباط

یک نت ـ من دانشجوی دانشگاهی در تهران هستم که قبلا توی شهرستان بودم

از دوران بجگی همیشه سرم توی کار خودم بود اصن سر و کاری با جنس مخالف نداشتم که بخوام فکر هم بکنم

خب وقتی که وارد محیط دانشگاه شدم به طور 180 درجه محیط زندگی ام عوض شد و هر روز با انواع و اقسام آدما برخورد داشتم

خودتون هم که بهتر میدونین اوضاع تهران و دانشگاهاش جطوره

هیجی دیگه ابر و ماه خورشید و دوست ناباب دست به دست هم داده اند و بنده متاسفانه علاقه مند شده ام به ارتباط با جنس مخالف

البته ارتباط در حد گفتگو و درس . که در این موورد اقداماتی هم انجام دادم البته خیلی محدود مثلا یادمه یبار از یکی از خانما جزوه گرفتم خلاصه ابنکه الان به نفر از خانم ها ی دانشگاه علاقه مند شدم و کلا ذهنم هم درگیر شده و نمی خوام که کلا تا پایان درس عاسق بشم و از اینجور حرفا حالا باید جیکار کنم تا این عشق و ذهن مشغولی از سرم بیرون بره و سرم به درس باشه و بتونم خودم رو از همه لحاظ کنترل کنم

خواهش می کنم اگه می تونین کمکم کنین من اصلا دوست ندارم از بیشتر توی این منجلاب فرو برم

ممنون از کمکتون

باعرض سلام و تشکر

خدمت شما عرض کنم که ما در جریان دقیق وضعیت شما از گذشته نیستیم اما انسان زمانی که چشم به این جهان می گشاید به تدریج دلبستگی اش به پدیده ها و موضوعات انسانی و غیر انسانی و حتی اشیاء مشخص می شود دلبستگی های به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شوند از ایمن گرفته تا ناایمن و -دوسوگرا و نا ایمن- اجتنابی  برا اساس این سبک های دلبستگی دوران کودکی تا حد زیادی می توان نحوه دلبستگی افراد را در بزرگسالی مشخص کرد افرادی که دچار وابستگی شدید عاطفی به فردی می شوند به دلیل عدم تعادل در محبت دیدن والدین ممکن است دچار مسایلی در آینده شوند محرومیت های هیجانی و یا توجه و محبت هیجانی بیش از اندازه ممکن است باعث وابستگی و یا خودبزرگ بینی شود که هر دوی این ویژگی ها در حد افراط آن باعث اختلال در روند سلامت روان می شود.

پس برای بهتر شدن وضعیت تان اقدامات زیر را انجام دهید؟

1- سعی کنید با خود شناسی بر احساس و هیجانات خود مسلط شوید و به صورت یک طرفه و تخیلی بدون اطلاع از احساس طرف مقابل ، سرمایه گذاری عاطفی انجام ندهید.

2- با احترام به خود و استقلال شخصیتی و برطرف کردن نیازها و کمبوده ها در کنار هم جنس خود و با اعتماد به نفس کامل و با هدف گذاری ارتباطتان را تنظیم کنید.

3- با دیدن نقاط مثبت و خوبی های خودتان و اعتماد به خود در زندگی سعی کنید اساس بی نیازی از دیگران چه از جنس موافق  و چه جنس مخالف را  در خود بنا کنید و در ارتباطات مجذوب کل شخصیت فرد نشوید بلکه به خود بگویید مثلا شوخ طبعی ایشان باعث ارتباط است نه سایر ویژگی های شخصیتی ایشان البته در جنس موافق ولی در جنس مخالف که اصلا با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سنخیت و هیچ هدفی برای برقرار رابطه وجود ندارد و در صورت تمایل به ازدواج هم روش و مسیر خاص با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی باید طی شود.

4- با افزایش دوستی ها با جنس موافق خودتان سعی کنید کمبودها و نیازهای روانی خودتان را در کنار دوستانتان برآورده کنید.

5- سعی کنید خوبی های دیگران را در خود ایجاد کنید و در انتخاب کاملا آزاد از اسارت خواسته ها و نیازهای درونی باشید .به عبارت دیگر دوست کسی نیست که نیمه ناقص من را کامل کند بلکه من باید با بینش و معرفت و کار و تمرین کامل باشم تا از ارتباط لذت ببرم تا در صورت عدم تمایل فرد یا طرف مقابل به ادامه ارتباط ، شخصیت و روانم آسیب نبیند البته این در مورد دوستی هایی که با جنس موافق برقرار می کنید موضوعیت دارد و در جنس مخالف در صورت وجود تمایل دو طرفه مراحل بعدی برای آشنایی خانواده ها و وارد شدن این رابطه در مسیر ازدواج عاقلانه امکان پذیر می باشد .

موفق باشید.
6- احساس و هیجان فعلی خود را بپذیرید و از آن فرار نکنید ولی سعی کنید با خودآگاهی عمیق، این افکار و احساسات ، هیجان و رفتار منطقی شما تحت تأثیر خودش قرار ندهد .
7- عشق و علاقه منطقی لازمه زندگی انسانی است پس سعی کنید عشق و علاقه خود را به صورت منطقی در درس ، همسر و.. دنبال کنید موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده