عكس/ بلایی که داعش بر سر تونس آورد

شمار اتباع تونسی که تحت تاثیر افکار تکفیری قرار گرفته‌اند،‌ به درستی مشخص نیست،‌ اما برخی از گزارش‌ها این افراد را بین 10 تا 15 هزار نفر تخمین زده‌اند.

داعش

یک نت ـ گروه‌های تکفیری از یک سال پیش عملیات تروریستی بسیاری را در تونس انجام داده‌اند، این درحالی است که پیش‌تر این کشور محلی برای یاری گیری گروه‌های تکفیری ـ تروریستی و پیشتیبانی اینگونه گروه‌ها در کشورهای همسایه تونس بود.

ابنا - آخرین عملیات تروریستی در تونس به یک هفته گذشته بازمی‌گردد؛ زمانی‌که افراطی‌های وابسته به داعش با حمله به یک خودروی نظامی در مرزهای این کشور با الجزایر،‌ پنج سرباز تونسی را کشتند.

شمار اتباع تونسی که تحت تاثیر افکار تکفیری قرار گرفته‌اند،‌ به درستی مشخص نیست،‌ اما برخی از گزارش‌ها این افراد را بین 10 تا 15 هزار نفر تخمین زده‌اند.

مقامات تونسی همواره در پی آن بوده‌اند که شهرت این کشور مبنی بر تغذیه کننده گروه‌های تکفیری را از اذهان عمومی پاک کنند و در این راستا مجازات سنگینی را برای شهروندانی که جذب اینگونه گروه‌ها شوند در نظر گرفتند. در همین حال، وزیر کشور تونس اخیرا خبر داده بود که این کشور از سفر 9 هزار جوان تونسی به سوریه جلوگیری کرده است.

وزارت کشور تونس تعداد نیروهای تکفیری تبعه این کشور که در عراق و سوریه فعالیت می کنند،‌ را 2500 نفر برآورد می‌کند،‌ این در حالی است که گزارش های بین المللی شمار تکفیری‌های تونسی در عراق و سوریه را سه هزار نفر اعلام کردند که 80 درصد آن عضو داعش هستند.

اتباع تونس امروزه تنها اجرا کننده اقدامات تروریستی نیستند،‌ بلکه طراحی نقشه‌های خرابکارانه نیز توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

مقامات امنیتی تونس خبر از وجود 420 هسته تروریستی را در این کشور می‌دهند که در 13 استان این کشور حضور دارند.

و این شد تاوان سنگینی که کشور حامی و پشتیبان تروریسم پرداخت کرد، تاوانی که امروزه تونس را به یکی از پایگاه‌های رسمی داعش مبدل کرده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده