چفیه حاج قاسم سلیمانی گاردين را به چالش انداخت +عكس

روزنامه گاردین در تحلیلی درباره حضور ایران و نفوذ این کشور در عراق با پرداختن به عکس حاج قاسم سلیمانی در میان چند نیروی نظامی این کشور می نویسد: ایران همچنان محبوبیت و عمومیت زیادی در عراق دارد و نقش این کشور در عراق، به نوعی ضروری و حیاتی نیز هست.

حاج قاسم سلیمانی

یک نت ـ روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: عکس قاسم سلیمانی در عراق نشان دهنده، عمومیت و ارتقا جایگاه ایران، در عراق است.

 

حاج قاسم سلیمانی در کنار نظامیان در عراق
 
این روزنامه انگلیسی می نویسد: ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، یکی از نقش های کلیدی را در عراق علیه تروریست های داعش بازی می کند. اطلاعات بسیار کمی از وی و عملیات هایی که در آن شرکت می کند، موجود است.
 
این روزنامه در ادامه می نویسد، عکس جدید این مرد 50 ساله با چفیه انقلابی به دور گردنش، نشاندهنده موضع ایران در برابر داعش است.  این عکس نشان دهنده حضور ضروری و حیاتی و نیز محبوبیت و عمومیت زیاد ایران در عراق است .
 
این روزنامه همچنین به نقل از تحلیلگران سیاسی با اشاره به بحران عراق و امکان ایجاد اتحادی میان ایران و آمریکا می نویسد: به علت اختلاف نظر شدید دو کشور بر سر حکومت سوریه، بسیار بعید است این ائتلاف، شکل گیرد.
 
عکس حاج قاسم سلیمانی، نیز نشان می دهد که برای ایران، عراق از اولویت بالایی برخودار است.

 

[پیشتر معاون وزیر دفاع ایران تاکید کرده بود: با توجه به توافق ایران و عراق پیش بینی شده است که اگر تهدید داعش به مرزها و یا به پایگاه های اعتقادی ما مانند عتبات عالیات نزدیک شود، قطعا کمک ها و اقدام های خودمان را برای مقابله با هر جریان تروریستی انجام می دهیم .]

 
 

 

گزارش بی بی سی موندودرباره حضور سردار سلیمانی در عراق و سوریه

 

وب سایت «بی بی سی موندو» که به زبان اسپانیایی فعالیت می کند، نیز با پرداختن به حضور سردار حاج قاسم سلیمانی، در عراق و سوریه، از او با عنوان «قدرتمندترین فرد عراق» یاد می کند و می نویسد: باوجود حضور نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا، این ایران است که در خاک عراق حضور گسترده ای دارد و روز به روز تحت فرماندهی قاسم سلیمانی، نفوذ بیشتر و نقش فعال تری را برای مبارزه با تروریست ها در عراق، پیدا می کند.

منبع : شبكه خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده