عكس/ در اين كشور تبليغ داعش آزاد است

کشوری که تبلیغ داعش در آن آزاد است / در کشور اندونزی به دلیل وجود آزادی بیان بیش از حد و محدودیت‌های قانونی که قبل از اثبات جرم نمی‌توان فردی را دستگیر کرد هواداران افراطی گروه تروریستی داعش، آزادانه به تبلیغ برای این گروه می‌پردازند.

 داعش

یک نت ـ به تازگی پلیس اندونزی فردی را که ادعای رهبری گروه داعش را در این کشور بر عهده دارد و شهروندان اندونزیایی را برای رفتن به سوریه و عراق تشویق می‌کرد دستگیر کرد، اما به دلیل ثابت نشدن اتهامات، او را‌‌ آزاد کرد.

در این کشور آسیای جنوب شرقی به دلیل وجود آزادی بیان بیش از حد و محدودیت‌های قانونی که قبل از اثبات جرم نمی‌توان فردی را دستگیر کرد هواداران افراطی گروه تروریستی داعش، آزادانه به تبلیغ برای این گروه می‌پردازند.

تبلیغات داعش بر دیوار یکی از شهرهای اندونزی

طبق آمار منتشر شده از زمان اعلام خلافت اسلامی توسط گروه تروریستی داعش حدود ۲۰۰ نفر از اندونزیایی‌ها با سفر به سوریه و عراق به این گروه تکفیری پیوسته‌اند.

ژنرال «بوی رافلی امار ـ Boy Rafli Amar» سخنگوی پلیس اندونزی در این باره می‌گوید: ما تنها می‌توانیم فعالیت‌های مظنونان فعالیت‌های تروریستی را رصد کنیم اما طبق قوانین جنایی تا اثبات نشدن جرم آن‌ها نمی‌توانیم هیچ اقدامی علیه آنان انجام دهیم.

یکی از هواداران داعش در تظاهرات

مؤسسه مطالعات سیاسی جنگ اندونزی در گزارشی که از گسترش فعالیت تبلیغی برای گروه‌های تروریستی مانند داعش ارائه کرده است تغییر قوانین فعلی اندونزی را با توجه به ماهیت حزبی مجلس این کشور و همچنین سایر اولویت‌های قانون‌گذاری مجلس با چالش عظیمی مواجه می‌داند.

«سری یونانتو »کار‌شناس نظامی آژانس ضد تروریسم اندونزی ضمن هشدار نسبت به فعالیت‌گروه‌های افراطی در این کشور گفت: آنان افراد را برای رفتن به سوریه بسیج می‌کنند تا در بازگشت از آن‌ها به عنوان افرادی با تجربه و ورزیده در اهداف تروریستی خود استفاده کنند.

«ایوب خان مایدین پیچای» رئیس پلیس ضد تروریسم اندونزی نیز می‌گوید: تا به حال گذرنامه ۳۰ نفر از افرادی که قصد داشتند تحت عنوان این گرو‌ه‌ها از کشور خارج شوند گرفته شده است.

تظاهرات علیه گروه تروریستی داعش در اندونزی

گفتنی است شورای علمای اندونزی که رده بالا‌ترین سازمان اسلامی این کشور می‌باشد داعش را به عنوان یک گروه افراطی و خشن که چهره اسلام را مخدوش می‌کند محکوم کرده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده