با یه پسر دوست هستم که حدود ۷ سال از من بزرگ تره

یک نت ـ دختری ۱۵ ساله هستم از خانواده ای نسبتا مذهبی. حدود یه ساله که به طور مجازی با یه پسر دوست هستم که حدود ۷ سال از من بزرگ تره و شاید اوایل برایم فرقی با کسایی که ممکن بود هر روز در حد سلام کردن حال و احوال کردن باهاش رابطه داشته باشم بود.
دوست

یک نت ـ  دختری ۱۵ ساله هستم از خانواده ای نسبتا مذهبی. حدود یه ساله که به طور مجازی با یه پسر دوست هستم که حدود ۷ سال از من بزرگ تره و شاید اوایل برایم فرقی با کسایی که ممکن بود هر روز در حد سلام کردن حال و احوال کردن باهاش رابطه داشته باشم بود.

اما حدود ۳ ماهه که همش بهش فکر می کنم.چن روز قبل به هم ابراز علاقه کردیم و احساس می کنم اون همه جا همراهمه و منو می بینه.

من هر چی درباره دوستی های مجازی می پرسم چیزایی میگن که طرف مقابل همیشه قصد سوءاستفاده داره یا خاطراتی اینچنینی رو می زارن.اما اگه یه درصد این پسر ،پسر خوبی باشه چی؟اگه اون هم مثل من وابسته شده باشه چی؟نمی دونم استخاره در این مورد درسته یا نه چون وقتی درباره ی استخاره تحقیق می کردم خوندم که ما شرایط استخاره رو نمیدونیم.

نمی دونیم کی باید استخاره کنیم. و ممکنه استخاره درست نباشه در این شرایط.و من واقعا سر دوراهی موندم.حتی از این که باهاش قرار ملاقات بزارم می ترسم و اصلا هم خصوصیات ظاهری برام مهم نیس.دوستام می بینم که با پسرای دبیرستانی دوست میشن بهشون اعتماد دارن و شکست عشقی میخورن در اخر و ضربه بهشون وارد میشه.و چون اطرافم از این موارد زیاد می بینم به همه بدبین شدم.حتی یه بار هم تا یه مدتی رفتم و نیومدم. ما وابستگیم بیشتر شد و از وقتی برگشتم اون هم به من ابراز علاقه کرد.

از طرفی در سایتی که با هم اشنا شدیم می تونستم بفهمم که همیشه در صفحه ی منه و حواسش به تک تک کاراریی که می کنم هس.شما بگید باید چیکار کنم؟من باید این رابطه رو قطع کنم؟اگه حتی یه درصد اونم به من علاقه داشته باشه چی؟

باعرض سلام و تشکر و عذرخواهی از بابت تأخیر

خدمت شما عرض کنم بنده به عنوان مشاور و روانشناسی که سال هایی است چه تلفنی و چه حضوری مشاوره دارم  ، وقتی متن شما را می خواندم احساس کردم چقدر صاف و صادقانه و بدون قصد پنهانی و به قول روان شناسان مکانیزم های دفاعی دقیقا آنچه احساس کرده اید را نوشته اید البته این سادگی شما ممکن است به دلیل فضا و محیط خانه و یا سن شما باشد . در کنار این سادگی به نظر می رسد نیازها و کمبودهای عاطفی که بیشتر نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن و نیاز به توجه و آگاهی از علاقه طرف مقابل به خودتان به صورت انبوه و تراکمی وجود دارد گویا جایی از زندگی شما نیاز به توجه و درک و احترام آنطور که شما می خواستید نبوده است و الان به این صورت برای برآورده کردن نیازهاتان وارد فضای مجازی شده اید.

شما می گویید نسبتا مذهبی در فردی که نسبتا مذهبی است روابط دختر و پسر جزء مسایل ممنوعه و حرام است حتی در حد سلام و علیکم چون هدفی منطقی در پشت این موضوع نیست. خب در این گفت و گو ها بعضی از افراد ممکن است گرایش بیشتری به همدیگر پیدا کنند و ادامه گفت و گو باعث صمیمیت بیشتر شده و اصل مجاورت باعث علاقه مندی می شود پس علاقه مندی یک چیز ماورایی و خدایی و الهام از غیبی و آسمانی نیست و شما فکر نکنید که خدا نیمه مکمل شما را به شما هدیه داده است نه فقط ادامه گفت و گو باعث وابستگی شما شده است.

فکر کردن شما و نیاز به دیدن و ارتباط عاطفی و گفت و گو و اینکه بخواهید در کنار ایشان باشید نشانه وابستگی شماست. نکته دیگر هدف شما از این وابستگی چیست و هدف ایشان از این علاقه ای که شما فکر می کنید وجود دارد چون همه شما را دنبال می کنند در سایت های مختلف و... چیست ؟ اگر بر فرض مثال ایشان به شما علاقه داشته باشد در حالی که اگر داشت با صراحت و شفافیت می گفت و ابراز می کرد اما به هر حال با هر هدفی شما چه ازدواج و چه دوستی و هر چیزی آسیب های زیادی ممکن است متوجه شما شود .

به طور کلی فضای مجازی  فضای بسیار نا امن و ابراز علاقه های فضای مجازی به شدت بیمارگونه ، خودخواهانه ، فریبکارانه ، ناپایدار و از روی هوس است بنابراین  بطور کلی  بدانید کسی که  در فضای مجازی ابراز علاقه کند و یا در بیرون در فضای حقیقی به جای استفاده از یک روش منطقی مانند گفت و گو با خانواده و درخواست خواستگاری رسمی اقدام نمی کند از نظر شخصیت دچار مشکلاتی است و زندگی ناپایدار و وابستگی زودگذری را برای خود و طرفی که دلخوش این احساساتش شده است فراهم کرده است.

پس بهتر است شما نیازها و کمبودهای عاطفی و آن چیزی که باعث شده باورهای مذهبی خودتان را دور بزنید و یا دنبال استخاره رفتن برای کار حرام و غیر منطقی بروید را بشناسید و از روش مناسبی که این گونه خطرها به دنبال نداشته باشد برآورده کنید. نکته دیگر اینکه صرف اینکه شما وابسته شده اید هیچ چیزی مثبتی را به دنبال ندارد بلکه ممکن است در این وابستگی ها ، تفاوت های شخصیتی ، فردی ، خانوادگی و فرهنگی و سایر نقاط منفی دیده نشود یا کم رنگ دیده شود و یا بی اهمیت و نادیده به این حقیقت های تلخ دیده  می شود که بعد از ازدواج و تشکیل زندگی و کاهش احساسات با ناراحتی و افسردگی به اشتباهتان پی خواهید برد ولی فرصت اول را شما از دست می دهید .

پس شخصیتی که در فضا مجازی رابطه مستقیم و علاقه مستقیم دارد به درد زندگی نخواهد خورد و حتی همین ارتباط مجازی شما هم باعث به وجود آمدن بدبینی و نگرانی از تعهد و وفاداری شما خواهد شد کم نیستند مراجعینی که می گویند همسرم به محض اینکه کلید کامپیوتر را روش می کنم پرخاشگر و نگران می شود یا اجازه استفاده از اینترنت و ... را نمی دهد و زندگی ام پر از بدبینی و شکاکیت من به همسرم و همسرم به من شده چون شروع این زندگی زناشویی با ارتباط مستقیم بوده است.

نکته دیگر اینکه شما به عنوان مادر آینده آیا به دخترتان اجازه ارتباطی که شما در فضای مجازی دارید را می دهید قطعا جوابتان نه خواهد بود چرا چیزی که برای پاره تنتان صلاح نمی دانید برای خودتان صلاح می دانید. نکته دیگر شما به عنوان مادر آینده توانایی و قادر بودن نهی فرزندانتان از ارتباطات دختر و پسر در فضای مجازی را خواهید داشت یا خیر ؟ پس با یک نگاه درونی و مسایل خودتان را می توانید به خوبی بشناسید و در مسیر مناسب و روابط مناسب به نیازهای درونی تان پاسخ بدهید و به هیچ وجه از فضای مجازی برای برآورده کردن نیازهای عاطفی و شخصیتی خودتان استفاده نکنید .

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده