2 سال است با دختراي فاميل ارتباط اس ام اسي دارم

یک نت ـ من حدود 2 سال بود که با یکی از دختر های فامیل به صورت اس ام اس ارتباط میخواستم اینطوری اون فرد رو بشناسم و بعد اگر به هم خوردیم پیشنهاد ازدواج بدم بهش.
 اس ام اس

یک نت ـ سلام استاد عزیز . من حدود 2 سال بود که با یکی از دختر های فامیل به صورت اس ام اس ارتباط میخواستم اینطوری اون فرد رو بشناسم و بعد اگر به هم خوردیم پیشنهاد ازدواج بدم بهش.

قصد ارتباطی منم هوا و هوس نبوده چون با شرایط و چهره ای که دارم خیلی ها خواستارم هستند اما من تن به دوستی و رابطه بهشون نمیدم .

بعد از مدتی اون دختر زود قهر میکرد و میگفت دوست نداره با من ارتباط داشته باشه

البته حق هم داره چون من چیزی راجع به ازدواج بهش نگفته بودم. همش بین ما بحث و درگیری پیش میومد خیلی تلاش کردم درستش کنم اما نشد و الان ارتباطی باهم نداریم. یکی از دختر های فامیل دیگه هم هست که من ازش خوشم اومده ولی  فکر میکنم اون با پسری ارتباط داره چون همش با گوشیش اس ام اس میده تقریبا هر 1 دقیقه 1 بار.

از طرفی هم یکم وابستگی از طرف من نسبت به دختر اولی پیش اومده که باعث شده من فکر کنم اگر با دختر دیکه ای صحبت کنم جهت شناخت برای ازدواج بهش خیانت کردم. راستی اگر نشد من با اولی ازدواج کنم و دختر دومی با پسری رابطه داشته باشه آیا میشه روی پاک بودن دختر دومی حساب کرد؟؟ خیلی ذهنمو درگیر کرده !!

لطفا راهنمايي كنيم منو متشكرم

باعرض سلام و تشکر

خدمت شما عرض کنم  صرف احساس علاقه مندی و خوش آمدن یک زندگی زناشویی موفقی را ضمانت نمی کند احساس علاقه یا وابستگی فرقی با هوا و هوس ندارد هر دو باعث تعطیلی و کند شدن قدرت تحلیل منطقی و عقلی می شوند.

پس شما نباید ملاک ازدواج را وابستگی بگذارید و احساس کنید به هر که وابسته شدید فرد خوبی برای شما هست بلکه ملاک های منطقی و عاقلانه این است که شما قبل از وابسته شدن فرایند منطقی انتخاب را طی کنید بررسی و ارزیابی فرهنگی ، شخصیتی ، خانوادگی ، اعضای خانواده و سبک زندگی و گفت و گو و مشورت با پدر و مادر و مشاور برای انتخاب بسیار مفید است .

آنچه که شما را در این وضعیت دچار خطای شناختی می کند وابستگی شما ست این وابستگی شما باعث اوضاع نابسامان و ابهام و عدم شفافیت و سردگمی شما شده است. متأسفانه شخصیت شما وارد بازی احساسی شده هنوز با یک موردی که شما وابستگی نشان داده اید تکلیف مشخص نشده وارد رابطه دیگر که آن رابطه هم دچار مشکل است به راستی چرا احساس شما کیلومترها جلوتر از عقل و منطق شما حرکت می کند و وابسته می شود و عقل شما را دچار خطا می کند.

قطعا اینگونه انتخاب همسر چیزی جزء پشیمانی ، بدبینی و افسردگی و ناکامی در آینده برای شما به ارمغان نمی آورد. پس قدری به جای سرمایه گذاری نامطمءن احساسی بر روی این و آن قدری تفکر کنید و سعی کنید سدی در مقابل احساساتان با همکاری عقل و منطق و تفکر ایجاد کنید. موضوع انتخاب همسر به همین سادگی ها نیست اگر سری به مراکز مشاوره یا شورای حل اختلاف و دادگاه خانواده بزنید انسان هایی رامی بینید که به دلیل انتخاب احساسی و بدون اینکه از مسیر منطقی انتخاب همسر برای انتخاب همسر حرکت کنند از بیراهه استفاده کرده اند و در حال ندامت و پشیمانی هستند. در جواب مستقیم شما باید بگوییم هیچ یک از این دو مورد به درد شما نخواهند خورد چون به صورت احساسی انتخاب می شوند و عقل و منطق شما هیچ نظارتی در فرایند انتخاب و سرمایه گذاری روانی ندارد.

کسی که تجربه رابطه با جنس مخالف در پرونده دارد هم جرأت و تجربه دارد و ممکن است در فشارهای زندگی مجبور به رابطه شود از طرفی اگر فرد پاکی هم باشد شک و بدبینی و وسواس فکری در آینده شما را لحظه ای رها نخواهد کرد .

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده