علت حرام بودن خريد فروش مواد مخدر

یک نت ـ کی گفته خرید و فروش مواد مخدر حرام است؟
مواد مخدر

یک نت ـ علیرضا می‌گفت: بصورت کاملا اتفاقی متوجه شدم که یکی از همسایگان ما مشغول فروش مواد مخدر است. اصلا باورم نمی‌شد که این فرد اهل چنین کار ناشایستی باشد. زیرا فکر من در مورد آدم‌های قاچاقچی مثل فیلم‌های تلویزیون بود ولی این فرد ظاهرش کاملا عادی است.

من دلایل جدی هم ندارم که کار او را به پلیس گزارش کنم.چند روز پیش تصمیم گرفتم که او را از عواقب کار اشتباهی که انجام می‌دهد و جوانانی که به تباهی می‌کشد آگاه کنم. اما وقتی حرفم را به او گفتم، با پاسخ عجیب او مواجه شدم.

او به من گفت: کجای قرآن آمده که خرید و فروش مواد مخدر حرام است؟ او گفت: چون خدا در قرآن اشاره‌ای به حرام بودن فروش مواد مخدر نکرده است، من کار خودم را که برای آن زحمت می‌کشم بدون اشکال می‌دانم و هیچ حرف دیگری را غیر از قرآن قبول ندارم، حال می‌خواهم راهنمایی بفرمایید که واقعا چنین است..

در پاسخ  این فرد مواد فروش باید گفت که کسانی که جواب هر چیزی را در ظاهر قرآن جستجو می‌کنند مثلا می‌گویند: کجای قرآن گفته که نماز صبح دو رکعت است ، جواب این آقا را بدهند. ولی قطعا نمی‌توانند جواب بدهند. ما معتقد هستیم که قرار نیست همه چیز را از ظاهر قرآن بدست بیاوریم. اگر این طور بود خداوند می‌فرمود که در هر مسئله ای به قرآن مراجعه کنید و نمی‌فرمود: مسائل تان را از اهل قرآن بپرسید.

اهل قرآن فقط قاریان، حافظان و فروشندگان قرآن نیستند بلکه اهل قرآن اهل بیت هستند. در آیه تطهیر داریم که کسانی که اهل قرآن هستند پاک هستند، اهل بیت جزو آنها هستند و خدا آنها را انتخاب کرده است. منبع احکام دینی ما قرآن و اهل بیت است.یعنی قرآنی که اهل بیت برای ما تفسیر می‌کنند.

ما اعتقاد داریم که همه چیز در قرآن وجود دارد. حتی حرمت مواد مخدر، نجاست سگ، ولایت امیرالمومنین و اولادش در قرآن وجود دارد ولی در ظاهر قرآن نیست. اینها در بطن و قلب قرآن است. بطن قرآن در اختیار اهل بیت است.

علمی که خداوند به پیامبر داده بود، ایشان به امیرالمومنین و ایشان هم به فرزندان شان داده اند. ما منتظرهستیم که امام زمان علیه السلام بیایند و قرآن را به زبان امروز برای ما ترجمه کنند. و همه‌ی احکام را از قرآن در بیاورند. الان طیف رنگ‌ها زیاد است ولی رنگ‌های اصلی سه یا چهار تا بیشتر نیستند. همه‌ی رنگ‌های متعدد از ترکیب این چند رنگ بدست می‌آید.

متخصص رنگ می‌تواند از ترکیب این چند رنگ، رنگ‌های مختلفی را بدست بیاورد ولی هرکس نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. پس اگر می گویند که همه‌ی احکام در قرآن است معنایش این است که فقط کارشناس دین می‌تواند آن احکام را از بطن قرآن بیرون بیاورد. از جمله حرمت مواد مخّدر که در ظاهر قرآن نیست امّا در باطن قرآن توسط کارشناس قران بیان شده است.

ما دو تا ارتباط با خدا داریم: ارتباط مستقیم که همان پرستش و ارتباط با واسطه که همان حکومت است.حال خداوند چه زیبا می‌فرماید: «انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا والذین یقیمون الصلاة و یوتون الزکاة و هم راکعون،[مائده/ایه 55]؛ (به یاد آورید که) که هر کس من حاکم وجود او هستم باید پیامبر، علی و فرزندان او و در عصر غیبت هم ولی فقیه حاکم وجود او باشند.» والا حکومت خدا را قبول نکرده است.

حکم خدا دست حاکمان است. کسی که در روستا زندگی می کند حکم رئیس جمهور را از دست رئیس جمهور نمی گیرد بلکه از دهدار می گیرد که او هم از بخشدار می گیرد؛ بخشدار هم از فرماندار می گیرد، فرماندار هم از استاندار می گیرد ،استاندار هم از وزیر کشورمی گیرد و وزیر کشور هم از رئیس جمهور می گیرد.

پس ما نباید خودمان دنبال هر حکمی در قرآن باشیم. زیرا بی حکم می مانیم.« ولا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین، [أنعام/ آیه59]؛ (به یاد آورید که) و هیچ تر و خشکى نیست مگر آنکه در کتابى روشن ثبت است» در زمان ما، متخصص فقیه است .

اگر فقیهی فرمود که این کار حرام است یعنی خدا فرموده که حرام است. فقها حجت شما هستند و ما حجت خدا هستیم. اگر کسی نمی خواهد حکومت کسانی را که خدا فرموده  بپذیرد، معلوم می شود که نمی خواهد اصل حکومت خدا را هم بپذیرد.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده