بيرون آمدن خانم ها با آرايش غليظ

یک نت ـ زن هایی که بدون رعایت حجاب و با آرایش غلیظ به خیابان ها می آیند، و موجب به گناه افتادن دیگران می شوند. کدام یک گناه کارند؟
بيرون آمدن خانم ها با آرايش غليظ

زن هایی که بدون رعایت حجاب و با آرایش غلیظ به خیابان ها می آیند، و موجب به گناه افتادن دیگران می شوند. کدام یک گناه کارند؟

زن هایی که بدون رعایت حجاب و با آرایش غلیظ و پوشش تحریک کننده به خیابان ها می آیند، اگر جوانی به آنها بنگرد و منی از او خارج شود چه حکمی دارد. کدام یک گناه کارند؟

گناه هر شخصی بر عهده خود او است، در مورد سؤال شما باید گفت:

اگر چه خانمی که بد حجاب است و با آریش غلیظ به خیابان می آید، با این کارش مرتکب گناه می شود و زمینه گناه دیگران را فراهم می کند، اما این بدان معنا نیست که افرادی که به او نگاه هوس آلود می کنند، تمام گناه این افراد هم بر عهده او باشد، بلکه هر انسان بالغ و عاقلی خود پاسخ گوی اعمال خود می باشد؛ چرا که انسان دارای اختیار است و می تواند با وجود مهیا بودن زمینه های گناه در عین حال مرتکب گناه نشود.

نمونه کامل این موضوع حضرت یوسف (ع) است، او در عین این که مجبور به انجام گناه شده بود، مرتکب آن نشده و سال ها زندان را بر یک گناه ترجیح داد. انسان مؤمن می تواند از زندگی آن حضرت الگو بگیرد.

بنابراین یک جوان ممکن است در روز با دهها مورد از این صحنه مواجه شود و از آنها چشم بردارد و مرتکب گناه نشود. نه این که صحنه های گناه را ببیند و از آنها لذت ببرد و گناه آن را به گردن دیگران بیندازد و خود را تبرئه کند.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده