ابراز علاقه در چت

یک نت ـ من حدود یک سال پیش با پسری در چت عمومی آشنا شدم. یک رابطه کاملا دوستی بود.بعد از اینکه ارشد قبول شدم با هم در تهران چند بار بیرون رفتیم و بعد از یک ماه به من ابراز علاقه کرد.الان حدود 8 ماهه که همدیگه رو به قصد ازدواج شناختیم و به هم علاقه زیادی داریم .خونواده هامون قبول نمی کنند.از نظر شرایط مالی در وضعیت بدی هست.
عشق

( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام من حدود یک سال پیش با پسری در چت عمومی آشنا شدم. یک رابطه کاملا دوستی بود.بعد از اینکه ارشد قبول شدم با هم در تهران چند بار بیرون رفتیم و بعد از یک ماه به من ابراز علاقه کرد.الان حدود 8 ماهه که همدیگه رو به قصد ازدواج شناختیم و به هم علاقه زیادی داریم .خونواده هامون قبول نمی کنند.از نظر شرایط مالی در وضعیت بدی هست.

هم خودش هم خونوادش.از نظر سطح خونواده متفاوتیم.خودمون تحصیلاتمون یکسان هست.خیلی عاشق هم بودیم ولی من دیگه خسته شدم هیچ امیدی ندارم که به قول هایی که داده عمل کنه یا حتی اگر عمل کنه احساس خوشبختی کنم.بعد از شناخت کامل پشیمون شدم.هر چی هم باهاش صحبت می کنم راضی نمیشه تا رابطه رو تموم کنیم.انقدر بی اهمیت بودم که خوانوادش حتی نخاستن با منو خوانوادم آشنا بشن.رفتاری در حد شان من باهام نداشتن.اجساس میکنم اگر ولش کنم در حقش ظلم میکنم.دوسش دارم ولی باهاش خوشبحت نیستم.چیکار کنم؟

مشاور (خانم سعیده صفری - ) باسلام، خواهر عزیزم شرایطتتان را درک میکنم، شما با وجودی که در یک جو احساسی و هیجانی قرار گرفته اید ولی به خوبی توانسته اید به این قضیه منطقی نگاه کنید و زوایای مختلف این رابطه را در نظر بگیرید. احتمالا دلیل مخالفت خانواده هایتان هم به این دلیل بوده است که نگرشی منفی نسبت به آشنایی مجازی و ازدواج از این طریق دارند.

اینکه رابطه تان را ادامه دهید یا خیر به انتخاب خود شماست ولی بدانید در حال حاضر شما رابطه را ادامه می دهید، بیشتر به خاطر اینکه در این جو احساس دوست داشته شدن کرده اید و به این ماجرا عادت کرده اید، تا اینکه از اجحاف کردن در حق آن آقا بترسید.

و یا شاید هم واقعا دلیل ماندنتان ترحم و دلسوزی نسبت به ایشان باشد، که اگر به این وضع ادامه دهید پس از مدتی احساس فرسودگی خواهید کرد احساس اینکه وقت و انرژی زیادی صرف کرده اید ولی هر چه بیشتر احساس دلبستگی می کنید احساس نا امیدی تان هم بیشتر می شود چون ابهامی که وجود دارد اجازه نمی دهد تکلیف خود و آینده تان را بدانید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نیاز به صمیمیت یکی از نیازهای اساسی این دوره ی زندگی شماست، نیاز خود را به صمیمیت و ابراز علاقه بشناسید. و بدانید در واقع آنچه كه براي سلامت روان ما اهميت دارد دستيابي به يك خواسته يا تمايل خاص نيست، بلكه دستيابي به راهي براي ارضاي نيازي است كه در پشت آن خواسته يا تمايل، نهفته است. نكته اي كه مي تواند به شما در اين زمينه، در اين برهه ی خاص كمك مي كند تا احساس خوبي داشته باشيد، ارضاي نياز به صميميت در شما است و نه لزوماً صميميت و ازدواج با آقای مورد نظر . به این معنا که حتی كه اگر شما يك دوست خانم و همكفو از لحاظ شخصيتي هم داشته باشيد مي توانيد به احساس خوبي دست يابيد و نياز به صميميت خود را به شكل مناسبتري پاسخ گوييد.

و حتی به طور منفی نیز این اتفاق ممکن است بیفتد مثلا اگر در یک زمان کوتاه با فردی دیگر از جنس مخالف یک رابطه ی کاری ، علمی و ... را آغاز کرده و اهداف ، علایق و خصوصیات شخصیتیتان تا حدودی مشابه هم باشد مطمئن باشید جذب او خواهید شد و نسبت به شخص قبل بی تفاوت می مانید. پس نیاز به صمیمیت را در این دوره جدی بگیرید . و با توجه به موارد بالا تصمیم نهایی را بگیرید.

منبع: راسخون

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده