دوشيزه هستم 6 ماه قبل در دوران نامزدی طلاق گرفتم

یک نت ـ دختری ۲۴ ساله هستم ۶ ماه قبل در دوران عقد طلاق گرفتم و دوشیزه هستم. الان خواستگار زیاد دارم. قرار است یکی از این خواستگارها این هفته بیاید و فعلا تماس گرفتند که خواهر و مادر پسر بیایند آنها شرایط من را فعلا نمی‌دانند که یک نامزدی نافرجام داشتم.
طلاق

دختری ۲۴ ساله هستم ۶ ماه قبل در دوران عقد طلاق گرفتم و دوشیزه هستم. الان خواستگار زیاد دارم. قرار است یکی از این خواستگارها این هفته بیاید و فعلا تماس گرفتند که خواهر و مادر پسر بیایند آنها شرایط من را فعلا نمی‌دانند که یک نامزدی نافرجام داشتم.

می‌خواستم نظر شما را در این مورد بدانم که چه وقت مسئله طلاق دوران نامزدی را مطرح کنم؟ وقتی مادر و خواهر آقا پسر آمدند عنوان کنم؟ یا اینکه مادرم تلفنی این موضوع را بگوید؟ یا در جلسه خواستگاری رسمی که آقا پسر خودشان هم هستند؟ یا موقع صحبت با پسر برای آشنایی و سوال پرسیدن. با تشکر

پاسخ:

سلام اگر همان ابتدای کار این مساله را بگویید به احتمال زیاد جواب رد بشنوید بنابراین وقتی که آنها آمدند و شما را دیدن و بعد تلفنی گفتند که پسندیدیم و اجازه خواستند که پسر بیاید چند جلسه ای در جهت آشنایی با هم صحبت کنید اینجا وقتی پسر آمد و باهاش وارد بحث شدید و دیدید که تناسب های لازمه را در زمینه ی اعتقادی و فکری و اخلاقی دارید و با معیارهاتان سازگار است آنوقت این مساله را هم مطرح کنید.

چون اگر قبل از شناخت این مساله را بگویید احتمال جواب رد دادن زیاد است ولی بعد که به شناخت کافی از شما رسیدند و دیدن دختر با کمالات و شخص مد نظر پسر هستید و از شما خوششان آمد، ممکن است علی رغم فهمیدن مساله طلاق باز هم مشتاق به ازدواج با شما باشد.

البته اگر اول نگویید و بعد از آشنایی  این مساله را مطرح کنید ممکن است دچار یک مشکل شوید و آن مشکل این است که چون خیلی ها روی این مساله حساس هستند و اگر اول نگویید ممکن است پسر آدم حساسی باشد و شما را متهم به پنهان کاری کند و با تلخی تمام شود بنابراین اگر خود و خانوادتان امادگی این برخورد را دارید می‌توانید اول چیزی نگویید ولی اگر تحمل این برخورد را ندارید اول کار حتی قبل از آمدنشان مساله را با آنها مطرح کنید بهتر است که با شنیدن این حرف همان اول کار تصمیم شان را می‌گیرند و درصورت پذیرش این مساله می‌آیند خواستگاری و شما هم دیگر استرسی ندارید.

در نهایت هم اگر مشکلی نبود و خواستید با هم ازدواج کنید به این نکته توجه داشته باشید که تمام ابعاد مساله را برای پسر روشن کنید و بگویید که بعد از ازدواج ما ممکن است اطرافیان به شما خرده بگیرند که رفتی با کسی ازدواج کردی که طلاق گرفته و بیوه است و... پس الان خوب فکراتو بکن که بعد تحت تاثیر این حرفها قرار نگیری.اگر پسر شما را با همین شرایط قبول کرد بعدا احتمال اینکه مشکلی بین شما به‎وجود بیاید، ضعیف است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده