بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به جمع ۸ تیم برتر راه یافتند

یک نت ـ مدافعان عنوان قهرمانی لالیگای اسپانیا و لوشامپیونه فرانسه با پیروزی برابر رقبای خود راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.
بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به جمع ۸ تیم برتر راه یافتند

مدافعان عنوان قهرمانی لالیگای اسپانیا و لوشامپیونه فرانسه با پیروزی برابر رقبای خود راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

در دومین شب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها را به دست آوردند.

تیم بارسلونا در خانه خود،‌ ورزشگاه نیوکمپ، موفق شد منچسترسیتی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. در این دیدار که منچسترسیتی در دقیقه 78 با اخراج پابلو زابالتا 10 نفره شد، ‌لیونل مسی در دقیقه 67 با پاسی از سسک فابرگاس گل نخست را برای بارسا به ثمر رساند.

وینسنت کومپانی،‌ مدافع بلژیکی منچسترسیتی در دقیقه 89 با پاسی از ادین ژکو کار را به تساوی کشاند تا نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در مجموع 2 دیدار حداقل یک گل به کاتالان‌ها زده باشد،‌ هرچند تنها یک دقیقه بعد دنی آلوز، ‌مدافع برزیلی بارسا با پاس آندرس اینیستا گلزنی کرد تا پیروزی را برای میزبان به ارمغان آورد. به این ترتیب بارسلونا در مجموع 2 دیدار با با نتیجه 4 بر یک از سد منچسترسیتی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

در دیگر بازی که در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس برگزار شد،‌ تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه موفق شد با نتیجه 2 بر یک میهمان آلمانی خود، بایرلورکوزن را شکست دهد و تا با پیروزی 6 بر یک در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت جواز حضور در جمع 8 تیم برتر را کسب کرد.

مارکینیوس در دقیقه 13 و اسکیل لاوتزی در دقیقه 53 گل‌های پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر رساندند و تنها گل میهمان آلمانی را سیدنی سم در دقیقه 6 به ثمر رساند، ضمن اینکه سیمون رولفس، هافبک بایرلورکوزن در دقیقه 28 یک ضربه پنالتی را به هدر داد. لورکوزن از دقیقه 68 این بازی با اخراج امره چان 10 نفره به کار خود پایان داد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده