کویت حریف جوانان ایران هم نشد

یک نت ـ تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر کویت به پیروزی رسید.
کویت حریف جوانان ایران هم نشد

تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر کویت به پیروزی رسید.

 

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در غیاب بازیکنان اصلی و لژیونر خود از ساعت 17:30 در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف کویت رفت که این دیدار با پیروزی 3 بر 2 ایران همراه بود. 

گل اول ایران را یعقوب کریمی در دقیقه 2 به ثمر رساند و محسن بنگر نیز در دقیقه 18 با گل به خودی دروازه کشورمان را گشود. حسین فاضل نیز در دقیقه 60 با یک گل به خودی ایران را پیش انداخت. گل دوم کویت را فهد الرشید در دقیقه 90 زد و یک دقیقه بعد انصاری‌فرد بازی را 3 بر 2 کرد.

نیمه نخست:

کمتر از 2 دقیقه از بازی نگذشته بود که بازیکنان تیم ملی یعقوب کریمی را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کردند و او از نخستین موقعیت خود بهره برد و با یک شوت توپ را به گوشه دروازه کویت زد.

کویتی‌ها پس از این گل سعی کردند که نبض بازی را در دست بگیرند و در دقیقه 11 در موقعیتی مشابه گل ایران دروازه ایران را تهدید کردند اما توپ مهاحم آبی‌پوشان کویت با اختلاف کمی از بالای دروزاه احمدی به بیرون رفت.

کویتی‌ها که مقابل تیم جوان شده ایران برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند در دقیقه 18 بازی یکبار دیگر به سمت دروازه ایران حمله کردند و در این میان شوت مهاجم کویت به پای محسن بنگر خورد و دروازه احمدی را باز کرد.
در دقیقه 23 نوروزی پا به توپ به سمت دروازه کویت حرکت کرد و با پشت سر گذاشتن یکی از مدافعان کویت بختیار رحمانی را صاحب توپ کرد اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 29 بازی یک ‌بار دیگر رحمانی با شوت از راه دور دروازه کویت را نشانه گرفت اما در میان راه توپ به بازیکنان ایران خورد و به بیرون رفت.
در دقیقه 35 بختیار رحمانی کرنری را روی دروازه کویت ارسال کرد و محسن بنگر برای ضربه سر به سمت دروازه کویت رفت اما به جای توپ او و دروازه‌بان کویت از خط رد شدند تا بازی همچنان با تساوی دنبال شود.

در دقیقه 39 فیصل الانزی با یک شوت دروازه ایران را تهدید کرد اما واکنش احمدی توپ را به کرنر فرستاد. در نهایت 45 دقیقه اول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.
تیم‌های ایران و کویت پیش از این صعود خود را به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا که سال 2015 در استرالیا برگزار می‌شود، قطعی کرده بودند.

نیمه دوم:

در دقیقه 56 کویتی‌ها به سمت دروازه ایران حرکت کردند اما ضربه آرام صالح الشیخ در دستان احمدی قرار گرفت.

پیام صادقیان در دقیقه 60 از سمت راست دروازه کویت حرکت کرد و هنگامی که توپ را روی دروازه ارسال کرد حسین فاضل به جای اینکه توپ را دفع کند آن را وارد دروازه خودشان کرد تا ایران 2 بر یک پیش بیفتد.

در دقیقه 68 ولید علی که صاحب توپ شده بود از راه دور دروازه احمدی را هدف گرفت اما واکنش رحمتی باعث شد این توپ ره به جایی نبرد.

در دقیقه 72 احسان حاج صفی و احمد آل نعمه پشت ضربه ایستگاهی ایستادند و ضربه را آل نعمه زد که با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد بازیکنان ایران در محوطه جریمه صاحب موقعیت دیگری شدند اما این توپ با چند بار رفت و برگشت در نهایت در دستان دروازه‌بان کویت قرار گرفت و در نهایت هم دروازه‌بان کویت به دلیل برخوردی که با بختیار رحمانی داشت با او درگیر شد و همین موضوع باعث شد کمی فضای بازی متشنج شود.

در حالی‌که بازی در میانه میدان دنبال می‌شد فهد الرشید در دقیقه 90 توانست بازی را به تساوی بکشاند. کریم انصاری‌فرد اما در دقیقه 1+90 توانست با ضربه سر گل سوم ایران را به ثمر برساند.

تیم ملی ایران که پیش از این صعودش به جام ملت‌های آسیا را قطعی کرده بود با این برد 16 امتیازی شد و کویت نیز که همانند تیم کشورمان صعود کرده بود 9 امتیازی ماند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده