پايان سلطه تيکي‌تاکا بر فوتبال +گزارش تصویری بازی

یک نت ـ اسپانيا با قبول دومين شکست متوالي در جام بيستم وداعي تلخ و البته زودهنگام با جام جهانی 2014 داشت.
وارگاس

تیم ملی فوتبال اسپانیا با باخت مقابل تیم ملی فوتبال شیلی در دومین دیدارش در جام جهانی 2014 برزیل از این رقابت ها حذف شد تا مشخص شود دوره طلایی تیکی تاکا که از سال 2008 آغاز شده بود بعد از 6 سال به پایان برسد و این تاکتیک هم به موزه فوتبال بپیوندد.

میانگین سنی بالای اسپانیا از قبل از بازی های جام بیستم نشان می داد که لاروخا کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی‌اش دارد و حالا شاید باید منتظر ماند و دید که تحول بزرگی در فوتبال این کشور صورت بگیرد.

اسپانیا از همان بازی با هلند نشان داد هیچ سنخیتی با تیم قهرمان دوره قبل ندارد. دفاع آسیب پذیر از این تیم، تیمی ساخته بود که در 2 بازی 7 گل بخورد آن هم در حالی که پیش از این بازی ها لاروخا در 13 بازی 7 گل خورده بود.

نیمه اول دیدار اسپانیا مقابل شیلی با 2 گل به سود شیلی به پایان رسید.

در نیمه دوم باز هم این شیلی بود که بر روی دروازه اسپانیا حملات متعددی را تدارک دید اما بازیکنان کم اشتباه شیلی میل بیشترشان حفاظت از دروازه خودی بود تا زدن گل های بیشتر.

البته اسپانیا هم موقعیت های نصف و نیمه ای داشت که یکی پس از دیگری از دست رفت. هر چند که شاید بتوان بهترین موقعیت اسپانیا را توپی دانست که بوسکتس از مقابل دروازه خالی به بیرون زد.

داور که در سوت پایان بازی دمید جام هم برای اسپانیا تمام شد و خلاص! حالا اسپانیا پا در همان راهی می گذارد که پیش از این قهرمانان دیگر هم در 4 دوره اخیر جام جهانی گذاشته اند. فرانسه بعد از قهرمانی در جام جهانی 1998 نتوانست از گروهش در جام جهانی 2002 بالا بیاید. ایتالیای قهرمان 2006 هم موفق نشد از گروهش در جام جهانی 2010 صعود کند و حالا این طلسم شوم یقه اسپانیایی را گرفت که با 3 دوره قهرمانی متوالی در 2 یورو و یک جام جهانی به برزیل آمده بود تا برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی تورنمنتی بزرگ را بالای سر ببرد اما کاخ آروزهای لاروخا فرو ریخت تا اسپانیا در شوکی بزرگ فرو برود.

اسپانیایی ها قصد داشتند پا در راهی بگذارند که ایتالیا و برزیل گذاشته بودند و آن هم تکرار عنوان قهرمانی در جام جهانی بود اما زمین شیلی و هلند سفت تر از چیزی بود که دل بوسکه فکرش را می کرد.

نکته جالب درباره تیم ملی اسپانیا این بود که این تیم از سال 1994 در هیچ بازی بیشتر از 2 گل نخورده بود اما در بازی با هلند به یک باره 5 گل خورد تا همه رکوردهایش را بر باد رفته ببیند.

حالا بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی اسپانیا بازی با استرالیا را تشریفاتی برگزار می کنند و با این نتیجه ای که در بازی های امشب رقم خورد هلند و شیلی تیم های صعود کرده از گروه B خواهند بود و استرالیا و اسپانیا باید برزیل را به سمت کشورشان بعد از بازی رو در رو ترک کنند.

شیلی و هلند هم با این انگیزه به مصاف هم می روند تا از رویارویی احتمالی با برزیل در مرحله حذفی این بازی ها فرار کنند!

ترکیب اسپانیا:‌

کاسیاس، خاوی مارتینز، اینیستا،‌ پدرو، آلونسو، راموس،‌ بوسکتس، جوردی آلبا، دیگو کاستا، سیلوا، آزپیلیکوئتا

ترکیب شیلی:‌

براوو، منا،‌ایسلا،‌ سیلوا، آلکسیس،‌ ویدال، وارگاس، مدل، یارا، آرگونیس، دیاز

گل اول بازی اسپانیا شیلی
خوشحالی بازیکنان شیلی
گل دوم بازی اسپانیا شیلی
بازیکنان تیم ملی شیلی
اینیستا و کاسیاس
کاستا و آلونسو و سیلوا
بازیکنان تیم ملی اسپانیا
تماشاگران شیلی
هواداران شیلی

برای مشاهده آخرین اخبار به صفحه اخبار جام جهانی بروید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده