آموزش پخت آش رشته بسيار خوشمزه

یک نت ـ آموزش پخت آش رشته بسيار خوشمزه

آموزش پخت آش رشته,طرز تهيه آش رشته,چطور آش رشته بپزم,آموزش آسان آش رشته,مواد لازم آش رشته,سبزي آش رشته,آش رشته نذري,آشپزي آنلاين,آموزش پخت اينترنتي آش رشته

مواد لازم:

رشته آش                 300 گرم

نخود                       1۰0 گرم

لوبیا چیتی                100 گرم

لوبیا قرمز                  100 گرم

عدس                      1۵0 گرم

آرد سفید گندم           1 قاشق غذاخوری

زردچوبه                    حداقل 1 قاشق غذاخوری

روغن                       به میزان لازم

سبزی آش                700 گرم پاک شده

کشک                     100 گرم

نعنا داغ و سیر داغ      به میزان لازم

پیاز داغ                               حداقل 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه، نمک، آب   به میزان لازم

طرز تهیه:

سبزی آش شامل: تره، جعفری، گشنیز، کمی برگ چغندر و در فصل زمستان اسفناج، است. که یک و نیم کیلو سبزی میگیریم پاک میکنیم هر چقدر ماند همان را استفاده میکنیم.

میزان پیاز داغ و زردچوبه را میتوان بیشتر هم کرد.

حبوبات را از شب قبل خیس میکنیم. نخود و لوبیا را با هم میپزیم و عدس را جداگانه میپزیم

اول نخود، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی اگر به ترتیب اضافه کنیم بهتر است 12 – 10 دقیقه زمان لازم داریم تا حبوبات بپزند.

وقتی حبوبات پخته شد طوری که با فشار دندان نصف شود اما کامل نرم نشده باشد سبزی را اضافه میکنیم بعد از سبزی عدس را اضافه میکنیم وقتی هم مواد پخت مقداری از پیاز داغ و سیر داغ را برای تزئین نگه میداریم بقیه را که ادویه جات را هم به پیاز داغ اضافه کرده ایم داخل آش میریزیم و هم میزنیم.

 آرد را با آب سرد مخلوط کنید بعد به آش اضافه کنید و در آخر هم رشته را اضافه کنید یا اینکه رشته را اضافه کنید و مخلوط کنید اگر نیاز بود بعداً آرد را با آب سرد مخلوط کرده و اضافه کنید. هر دو روش درست است.

بعد از اینکه 1 قاشق آرد را با 1 استکان آب سرد حل میکنیم یک ملاقه از آش را با آنها مخلوط میکنیم تا دمای آن مناسب شود بعد به آش اضافه میکنیم.

میتوان تمام حبوبات و سبزی را از قبل پخته و آماده کرد طوری که 80% پخت آنها انجام شود و حتی فریز کرد و موقع پختن آش آنها را از فریزر بیرون آورد تا آش سریعتر آماده شود و میتوان تمام آنها را به صورت خام مصرف کرد تا درون آش بپزند.

اگر حبوبات خیس نخورده باشند نمک اضافه کنیم نمیپزند. اما به حبوباتی که خیس کرده ایم موقع پختن نمک اضافه میکنیم.

بهتر است رشته از نوع مرغوب باشد و در آب زود باز نشود. ظاهر رشته های مرغوب مرمری و صاف و یکدست است و بعد از پختن حالت ماکارونی پیدا میکند.

مواد را هم میزنیم رشته ها را کم کم اضافه میکنیم وقتی رشته نرم شد می توان تشخیص داد که آرد نیاز داریم یا نه. وقتی آش جا افتاد لعاب روی آتش یکدست می شود و ته ظرف مقداری رو به ته گرفتن میکند.

حدود 20 دقیقه بعد از اضافه کردن رشته زمان لازم است تا آش بپزد و جا بیفتد.

میزان نعناع برای تهیه نعناع داغ با روغن نسبت 1 به 3 دارد یعنی مثلاً برای یک قاشق نعنا 3 قاشق روغن میریزیم. روغن را روی حرارت میگذاریم وقتی گرم شد نعناع اضافه میکنیم زردچوبه اضافه نمی کنیم چون رنگ نعنا تیره میشود.

در آخر پخت زمانی که آش در حال قل قل کردن است مخلوطی از روغن و پیاز داغ و نعنا داغ و فلفل سیاه را کمی تفت داده و به صورت داغ به آش اضافه کنید این کار باعث میشود آش مزه بسیار خوشمزه ای به خودش بگیرد. البته این روش برای آشهای دیگر هم قابل استفاده است.

برای تزئین روی آش از کشک و نعنا داغ و پیاز داغ و سیر داغ استفاده میکنیم.

امتیاز: 
میانگین: 3 (1 vote)