روغن نارگیل بهترین مواد برای زیبایی

یک نت ـ لیست زیر 10 روش را آموزش می دهد که باعث می شود روغن نارگیل در روتین روزانه شما قرار بگیرد و بتوانید محصولات شیمیایی و سمی را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید.
روغن نارگیل بهترین مواد برای زیبایی

وغن نارگیل قرن ها است که هم در آشپزی و هم برای مقاصد دارویی استفاده می شود. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب سالم است و خواص طبیعی ضدقارچ و ضد باکتریایی آن به سلامت بدن کمک می کند. لیست زیر 10 روش را آموزش می دهد که باعث می شود روغن نارگیل در روتین روزانه شما قرار بگیرد و بتوانید محصولات شیمیایی و سمی را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید.

10 کاربرد جالب روغن نارگیل برای زیبائی

1. مرطوب کننده

روغن نارگیل را می توان مستقیماً روی پوست مالید تا اثر عمیق مرطوب کننده آن روی پوست ملاحظه شود. این روغن برای بخش های مشکل داری از بدن مانند پاها، آرنج ها و زانو ها بسیار مفید است و این بخش ها را نرم می کند. بعد از حمام، در حالیکه هنوز بدنتان مرطوب است، روغن نارگیل را روی تمام پوست بمالید تا رطوبت بدن حفظ شود. قبل از خواب کمی از این روغن روی پوست صورتتان بمالید.

10 کاربرد جالب روغن نارگیل برای زیبائی

2. ماسک مو

همیشه باید به موهای بسیار فر یا وز رسیدگی کنید تا موها حالت بهتری بگیرند و فرهای آن باز شود. ولی افرادی که موهای صاف و لخت دارند می توانند از مزایای روغن نارگیل بیشتر بهره ببرند. به انتها و طول موهایتان روغن نارگیل بمالید و موهایتان را شانه بزنید تا به تمام قسمت ها روغن برسد و بطور مساوی بین موها تقسیم شود. موهایتان را داخل کیسه پلاستیکی ببندید و بگذارید روغن حداقل 15 دقیقه به موهایتان نفوذ کند و سپس موها را شامپو بزنید و آبکشی کنید.

3. خمیر دندان

اکثر خمیر دندان هایی که از فروشگاه ها می خریم، حاوی فلوراید هستند که ماده ای سمی است که منجر به نازایی، بیماری تیروئید و خونریزی داخلی می شود. شما می توانید خمیر دندانی طبیعی با استفاده از روغن نارگیل، جوش شیرین و چند قطره روغن عصاره ای درست کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 10 تا 15 قطره روغن عصاره ای مانند روغن نعناع را با هم مخلوط کنید و به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.

4. دئودورانت

با استفاده از روغن نارگیل می توانید دئودورانت (خوشبوکننده)ای سالم و بدون سرب درست کنید. از مقادیر مساوی از روغن نارگیل، جوش شیرین و نشاسته (نشاسته ذرت) استفاده کنید و دئودورانت درست کنید. آن را بعد از حمام به زیر بغل تان بمالید تا در طول روز هرگونه رطوبتی را جذب کند و باکتری های بدبو کننده را بکشد. افرادی که به جوش شیرین حساسیت دارند می توانند آن را با نشاسته ذرت جایگزین کنند.

5. مکمل رژیمی

کاربرد خوراکی روغن نارگیل به بدن مقدار مناسبی از اسیدهای چرب و ویتامین ها را می رساند و جذب کلسیم را تسهیل می کند. می توانید بجای روغن نباتی از روغن نارگیل برای سرخ کردن استفاده کنید و آن را به غذاهای شامل سبزیجات یا پاستا بیفزائید. همچنین می توان آن را به چای، قهوه یا سوپ نیز اضافه کرد.

6. پاک کننده آرایش

پوست نازک دور چشم ها یکی از اولین بخش های بدن است که نشانه های پیری را در آن هویدا می شود. اغلب خانم ها بخاطر استفاده از مواد شیمیایی آرایشی، کرم های دور چشم و لوسیون های مرطوب کننده این روند را تسریع می کنند. پس سعی کنید با کمی پنبه آغشته به روغن زیتون آرایش چشم خود را پاک کنید و ریمل ضدآب را نیز می توانید با آن پاک نمایید و بدین ترتیب مژه ها و دور چشم شما در روند پیری کمتر آسیب می بینند.

7. ضدآفتاب

ضدآفتاب های رایج مانع آسیب های اشعه فرابنفش با طول موج کوتاه و بلند می شوند. بدن ما به اشعه فرابنفش با طول موج کوتاه نیاز دارد تا بتواند ویتامین د تولید کند. ضدآفتاب ها مواد شیمیایی سمی بسیاری دارند که به بدن ما تعلق ندارند. بنابراین اگر می خواهید کنار دریا بروید، کمی روغن زیتون به پوستتان بمالید تا از آسیب اشعه مضر آفتاب جلوگیری کنید. یادتان باشد که روغن نارگیل از پوستتان در زیر آفتاب داغ وسط ظهر مراقبت نمی کند، پس از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر مقابل نور مستقیم آفتاب نباشید.

8. روغن کشی

روغن کشی یکی از درمان های باستانی در طب سنتی هندوستان است که شامل قرار دادن یک قاشق چایخوری روغن را در دهان قرار می دهند و آن را به مدت 15 دقیقه در دهان نگه می دارند. روغن تمام سموم را از طریق لثه ها و دیواره گونه ها از بدن بیرون می کشد و به از بین بردن جرم دندان و پیشگیری از بیماری های لثه کمک می کند. سعی کنید تا روغن را بین دندان ها و لثه ها هل دهید تا باکتری ها و ذرات غذایی گیر کرده در میان آنها جدا شوند. سپس باید آن را به بیرون تف کنید و دندان هایتان را فوراً مسواک بزنید تا بقایای سموم دفع شوند.

10 کاربرد جالب روغن نارگیل برای زیبائی

9. درمان لکه های پوستی

خواص ضد باکتریایی طبیعی روغن نارگیل باعث می شود که این روغن درمانی ایده آل برای آکنه و مشکلات پوستی باشد. افرادی که از پوست چرب رنج می برند اغلب به مشکل تمیز کردن پوست صورت خود دچار هستند و از کرم هایی برای خشک کردن پوست استفاده می کنند. این باعث می شود که دریچه های پوستتان روغن بیشتری تولید کند تا خشکی پوست جبران شود. شب ها قبل از رفتن به رختخواب کمی روغن نارگیل به پوست صورتتان بمالید یا مستقیماً آن را روی جوش ها و لک هایتان بزنید تا به تدریج درمان شوند.

10. پیشگیری از نشانه های کشیدگی پوست

نشانه های کشیدگی پوست فقط در دوره بارداری ظاهر نمی شوند. گاهی کم کردن وزن زیاد یا اضافه وزن شدید، بدنسازی، بالغ شدن و درمان های هورمونی هم ممکن است منجر به ظهور نشانه های کشیدگی پوست شوند. مرطوب نگه داشتن پوست به پیشگیری از این نشانه ها کمک می کند و ظاهر پوست را بهتر نگه می دارد. روی قسمت های مربوطه روغن نارگیل بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً این روغن جذب پوست شود.

 

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده