واكنش سلفي ها به پخش سريال مردان آنجلس در شبكه هاي رسمي مصر

. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الرای، این روزها سریال «مردان آنجلس» ساخته فرج‌اله سلحشور هر شب ساعت 8 در شبکه دو تلویزیون رسمی مصر در حال پخش است و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
فيلم مردان آنجلس, مصر, سلفي ها, رژيم مبارك, يوسف پيامبر,

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الرای، این روزها سریال «مردان آنجلس» ساخته فرج‌اله سلحشور هر شب ساعت 8 در شبکه دو تلویزیون رسمی مصر در حال پخش است و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

در پی این استقبال برخی از فعالان در «ماسبیرو»، مرکز رادیو تلویزیون مصر از موافقت مسئولان این مرکز از جمله «صلاح عبدالمقصود» وزیر اطلاع‌رسانی و «شکری ابوعمیره» رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های مصر انتقاد کرده‌اند.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند این تعداد از فعالان در این مرکز طی نامه‌ای به وزیر اطلاع‌رسانی مصر خواستار توقف پخش این سریال تاریخی شده‌اند که تاکنون تنها 7 قسمت از آن پخش شده است.

بنابر این گزارش این نخستین بار است که یک سریال تلویزیونی ایرانی از شبکه رسمی مصر پخش می‌شود و بسیاری از مخالفان روابط مصر و ایران این اقدام نوعی تلاش برای بازگشت روابط دو کشور می‌دانند و با آن مخالفت کرده‌اند.

آنها مدعی شده‌اند پخش این سریال نوعی تلاش برای انتقال «فرهنگ شیعی» به مصر است در حالی که داستان سریال «مردان آنجلس» داستانی قرآنی است.

در همین حال «ممدوح یوسف» رئیس شبکه دو تلویزویون مصر، با حمایت از پخش این سریال گفت: این سریال در لیست کارهای خارجی آرشیوی تلویزیون مصر بوده است و در لیست پخش قرار گرفته و اگر مشکلی داشت سیستم نظارت ماسبیرو با پخش آن مخالفت می‌کرد.

بنابر این گزارش، پیش از این و در دوران رژیم مبارک در پی پخش سریال «یوسف پیامبر» در مصر و استقبال گسترده مردم، وزیر اطلاع‌رسانی وقت با پخش آن مخالفت کرد و تلاش‌های گسترده‌ای برای دادگاهی کردن شبکه‌های خصوصی که این سریال را پخش می‌کردند، شکل گرفت.

انتهای پیام/س

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده