رفاقت با بهنوش بختیاری

یک نت ـ بهنوش بختیاری یکی از بازیگرانی است که در این مسابقه همراه بوده، او یکی از تجربه های عجیبش را با ما در میان می گذارد: «رالی ایرانی یک برنامه مستند بود و از صفر تا صد به طور واقعی اجرا شد و ما بدون هیچ تفکر و ذهنیتی وارد این مسابقه شدیم و نمی دانستیم که قرار است چه بلایی سر ما بیاید و کجا قرار است برویم.
بهنوش بختیاری

روزنامه تماشا: «رالی ایرانی» اولین فیلم – مسابقه ایرانی است که در ژانر reality shows ساخته می شود. تجربه ای که با طراحی سعید ابوطالب تهیه کننده و کارگردان مستند – مسابقه سرزمین دانایی آغاز شد و با اضافه شدن افراد دیگری مثل آرش معیریان به عنوان کارگردان جلو رفت. نخستین سری این مجموعه با سه گروه دو نفره ساخته شد و همین روزهاست که آخرین قسمت از مجموعه اول در بازار منتشر و برنده نهایی مشخص شود. تا امروز خبری از ادامه یا توقف این سریال نیست. سراغ مدیر روابط عمومی «رالی ایرانی» رفتیم و از سرنوشت این کار پرسیدیم.

علیرضا تهرانی در مورد اینکه آیا این مسابقه ادامه پیدا می کند یا نه به تماشا می گوید: «ما قصدمان ادامه این مجموعه است. از همان ابتدا قرار بر این بود که این اتفاق ادامه دار باشد و سعی داریم هر چه زودتر ادامه این مجموعه را کلید بزنیم اما متاسفانه به دلی لنامنظم بودن پخش که تقصیر گروه تولید هم نبود، این اتفاق عقب افتاد. ما به خاطر توزیع خوب و استقبال بالایی که مردم داشتند، سعی می کردیم این سی دی برسد و بعدا قسمت بعدی را آماده کنیم. خوبی گروه این بود ما سه قسمت را آماده و تدوین کردیم و بعد شروع به توزیع کردیم، این نکته به این معنی است که ما مشکلی برای تدوین نداریم و فکر می کنم بالغ بر هفت یا هشت ماه طول کشید تا ما این فیلم را تدوین و آماده کنیم.

[بهنوش بختیاری: در رفاقت کم نگذاشتم]

 اینکه ادامه پیدا کند، خواسته قلبی ما هم هست. امیدواریم با اتفاقاتی که در حال افتادن است، کمک بزرگی از طریق وزارت ارشاد بشود و حمایتی برای ادامه ساخت آن فراهم شود. این حمایت می تواند برای صدور مجوز یا تایید فیلم باشد که تا به حال این اتفاق هم افتاده است. ما توقعمان این است که کارها سریع تر پیش رود و ما نسبت به قبل دلگرم تر کار را ادامه دهیم.»

با این تفاسیر هنوز هیچ کاری برای ادامه این کار انجام نشده است و حتی بازیگران هم انتخاب نشده اند، تهرانی در مورد ادامه کار می گوید: «در حال حاضر هیچ کاری برای ادامه دادن این پروژه انجام نشده است، حتی با بازیگرها هم صحبت نکرده ایم. شایعه شده بود که ما قرارداد جدید هم بسته ایم، حتی صحبت از حضور یک تهیه کننده جدید در تلویزیون ادعا کردند که این مجموعه را ادامه می دهند. باید بگویم که سعید ابوطالب به عنوان طراح، نویسنده و تهیه کننده، مالکیت حقوقی و معنوی این کار را دارند. یک سرمایه گذار خصوصی هم داشتیم و هیچ ارتباطی به هیچ ارگانی نداریم.»

دو قسمت از این مسابقه تا به حال منتشر شده و قسمت سوم و نهایی آن هنوز منتشر نشده است. علیرضا تهرانی می گوید قسمت آخر از این مجموعه شنبه هفته آینده منتشر می شود. «اتفاق جالبی که در این مورد این مجموعه افتاده است، این بود که ما از شمال تا جنوب کشور بیننده داشتیم. این یکی از اتفاق هایی بود که ما را دلگرم می کرد. ما از این نکته خیلی خوشحال بودیم که مردم همیشه قرار نیست از فیلم هایی که پایان بندی خوب دارند استقبال کنند. ما در این مجموعه وارد ژانری شدیم که شاید در ابتدا برای مخاطبان خیلی ملموس نبود اما بعد از قسمت دوم، اقبال خیلی خوبی از طرف مخاطبان داشتیم. قسمت آخر از این مجموعه شنبه هفته آینده در بازار منتشر و برنده نهایی مشخص می شود.»

در رفاقت کم نگذاشتم

بهنوش بختیاری یکی از بازیگرانی است که در این مسابقه همراه بوده، او یکی از تجربه های عجیبش را با ما در میان می گذارد: «رالی ایرانی یک برنامه مستند بود و از صفر تا صد به طور واقعی اجرا شد و ما بدون هیچ تفکر و ذهنیتی وارد این مسابقه شدیم و نمی دانستیم که قرار است چه بلایی سر ما بیاید و کجا قرار است برویم. هر گروهی دو فیلمبردار داشتندن که لحظه ها فیلمبرداری می شد. در آن لحظه ما کارگردان نداشتیم. یعنی خودمان، خودمان را کارگردانی می کردیم.

آرش معیریان در جایی که ما سه گروه به هم می پیوستیم، حضور داشتند خیلی اکشن و مهیج بود و این سه روز برای ما خیلی به یاد ماندنی شد. هفتاد و دو ساعت با یک مبلغ خیلی کم، سه کنسرو غذا و یک سختی وحشتناک که در فیلم اصلا حس نمی شود؛ چرا که ما شاد و کاملا قوی این کار را اجرا می کنیم. خیلی ها فکر می کنندکه به ما خیلی خوش گذشته. به خاطر دارم که جایی از سختی زیاد من گریه ام گرفت. من آدم خیلی خطرپذیری نیستم اما خب رفیقم الناز شاکر دوست بودم و در راه رفاقت همه چیز را گذاشتم. رالی خیلی تجربه خطرناکی بود و برای ما خطر مرگ هم داشت.»

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده