تیتراژهای تلویزیونی رمضان 92

یک نت ـ تیتراژهای تلویزیونی همیشه جذاب و پرطرفدارند اما وقتی به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، گمانه زنی های زیادی در مورد تیتراژ برنامه ها و سریال های مختلف تلویزیونی صورت می گیرد.امسال هم ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با دست پر و تیتراژهای متفاوت به خانه های مردم وارد خواهند شد.
رمضان 92

روزنامه تماشا: تیتراژهای تلویزیونی همیشه جذاب و پرطرفدارند اما وقتی به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، گمانه زنی های زیادی در مورد تیتراژ برنامه ها و سریال های مختلف تلویزیونی صورت می گیرد.

گمانه زنی هایی که اغلب به واقعیت می پیوندد و چند روز مانده به آغاز ویژه برنامه های رمضان تلویزیون، نام خواننده های تیتراژها مشخص می شود. امسال هم ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با دست پر و تیتراژهای متفاوت به خانه های مردم وارد خواهند شد.

شهر باران با شهاب رمضان و سعید شهروز

ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما امسال هم مانند سال های گذشته اهمیت ویژه ای برای تیتراژ خود قائل شده و سراغ خواننده های مطرح کشور رفته است. این برنامه که پیش از این از محمد علیزاده به عنوان خواننده تیتراژ خود استفاده کرده بود، امسال سراغ شهاب رمضان و سعید شهروز رفته است.

 شهاب رمضان و سعید شهروز، هر دو برای اولین بار تیتراژ خوانی را تجربه می کنند. سعید شهروز در مورد این آهنگ به تماشا می گوید: «این تیتراژ توسط آقای ارمغانی (تهیه کننده) به من پیشنهاد شد. من این کار را با همکاری بهروز صفاریان عزیز انجام خواهم داد و تنظیم و آهنگسازی آن برعهده ایشان است. ترانه این آهنگ هم از احمد امیر خلیلی است. ان شاءالله که این کار مورد توجه مردم خوبمان قرار گیرد.»

شهروز در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر دیر به تلویزیون آمدید هم می گوید: «این اولین باری است که خواندن تیتراژ را تجربه می کنم. در هر صورت دوستان محبت کردند و یادشان افتاد که ما هم هستیم.»

ماه عسل، مهدی یراحی و فرزاد فرزین

ماه عسل ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما است که سال هاست پای ثابت سفره های افطار مردم است. این برنامه در سال اول پخش خود با نام «جزر و مد» و اجرای فرزاد حسنی روی آنتن شبکه سه سیما رفت و آخرین «ماه عسل» هم توسط علی ضیاء از شبکه سه سیما پخش شد. امسال هم احسان علیخانی (مجری برنامه پشت صحنه) روی صندلی علی ضیاء نشسته و این برنامه را اجرا خواهد کرد.

 هنوز خبر رسمی در مورد تیتراژهای این برنامه تلویزیونی منتشر نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که مهدی یراحی یکی از تیتراژهای ماه عسل 92 را می خواند. از فرزاد فرزین هم به عنوان دیگر خواننده ویژه برنامه افطار شبکه جوان نامبرده می شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم در نهایت چه خواننده هایی تیتراژ برنامه ماه عسل را اجرا خواهند کرد.

زوج فرزاد حسنی و محمد علیزاده در شبکه دو

شبکه دو سیما همانطور که از مدت ها پیش اعلام کرده، امسال می خواهد با سریال «خروس» مهمان شب های رمضانی مردم باشد. این سریال که سعید آقاخانی کارگردانی آن را برعهده دارد، اگر پخش شود سورپرایز جالبی برای علاقمندان به موسیقی دارد. تیتراژ این مجموعه تلویزیونی به محمد علیزاده سپرده شده است اما نکته جالب در این میان این است که این آهنگ بعد از مدت ها، یک بار دیگر شاهد همکاری زوج فرزاد حسنی و محمد علیزاده خواهیم بود.

ترانه این آهنگ توسط فرزاد سروده و تنظیم آن هم توسط شهاب اکبری انجام شده است. علیزاده در این مورد به تماشا می گوید: «مصطفی کیانی (نویسنده سریال) یکی از دوستان قدیمی من است. سعید آقاخانی به مصطفی گفته بود تیتراژ سریال را محمد بخواند مصطفی با من تماس گرفت و بعد از جلسه ای که با آقای ابراهیمی (تهیه کننده) داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تیتراژ این سریال را کار کنیم. سبک و سیاق این آهنگ هم، شبیه عاشقانه های محمد علیزاده است.»

وی ادامه می دهد: «من سالی یک بار تیتراژ کار می کنم، آن هم ماه رمضان به ماه رمضان است. به خاطر علاقه ای که به ماه مبارک رمضان دارم، همیشه از خدا خواسته ام که در این ماه کار داشته باشم. ماه رمضان ماه محبوب من است و همه اطرافیان من هم از این موضوع آگاه هستند چون در این ماه حال خودم خیلی خوب است، دوست دارم کاری هم در تلویزیون داشته باشم تا در جشن آسمانی مردم شریک باشم.»

علیزاده در پایان به تماشا می گوید: «من تا به حال شبکه دو کار نکرده ام اما فکر می کنم هم شبکه دو، شبکه خوبی است و هم سریال پروژه با کیفیت و خوبی است. دوستان در شبکه دو بابت این تیتراژ به من لطف زیادی داشتند و آرزو می کنم با این آهنگ یک یادگاری خوب از من در این شبکه باقی بماند.»

احسان یا رضا؟ مسئله این است ...

کارن همایونفر که یکی از آهنگسازان چیره دست کشورمان است و یک بار دیگر به تلویزیون آمده و به عنوان آهنگساز در کنار عوامل سازنده سریال مادرانه قرار گرفته است. رضا یزدانی و احسان خواجه امیری دو گزینه اصلی خواندن تیتراژ این مجموعه تلویزیونی هستند. با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به پخش این سریال باقی مانده اما هنوز تصمیم نهایی برای تیتراژ «مادرانه» گرفته نشده و باید منتظر ماند و دید بین رضا و احسان کدام یک پشت میکروفن تیتراژ سریال شبکه سه قرار خواهند گرفت.

افتخاری در شبکه تهران

«دروازه بهشت» عنوان سریال احتمال شبکه تهران در ماه رمضان است. این سریال که در صورت توافق برای پخش به طور همزمان از شبکه های استانی هم پخش می شود توسط مهدی صباغ زاده کارگردانی شده و آهنگسازی آن برعهده عماد توحیدی است. جالب است بدانید که علیرضا افتخاری، خواننده پاپ - سنتی کشورمان بعد از مدت ها با تیتراژ این سریال به تلویزیون بازخواهد گشت و ترانه دکتر افشین یداللهی را اجرا خواهد کرد.

دودکش با رضا صادقی؟

دودکش قطعا سریال مناسبتی شبکه اول تلویزیون برای شبکه های رمضان است. این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و بازیگران شاخصی در آن حضور دارند.

آریا عظیمی نژاد که امسال عید، با ساخت آهنگ سریال «پایتخت 2» حضور موفقی در تلویزیون داشت، به عنوان آهنگساز سریال «دودکش» فعالیت می کند. آنطور که شنیده شده عظیمی نژاد قصد دارد تیتراژ این سریال را به رضا صادقی بسپارد. البته هنوز چیزی قطعی نشده و تا امروز ظهر همه چیز قطعی خواهد شد. جالب است بدانید که ترانه این کار توسط روزبه بمانی سروده شده و احتمالا توسط آقای عظیمی نژاد تنظیم خواهد شد.
 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده