ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ؟

یک نت ـ «ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪه خدا... خدایی که به پیروانش ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮه می‌دهد. ﺑﻬﺸﺘﯽﮐﻪ فاحشه‌خانه ﺍﺳﺖ!»
بهشت

بهشت محل عیش و نوش است؟

«ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪه خدا... خدایی که به پیروانش ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮه می‌دهد. ﺑﻬﺸﺘﯽﮐﻪ فاحشه‌خانه ﺍﺳﺖ!»

این‌ها یکی از جملات سخیف و بی‌ارزش و مغالطه آمیز صادق هدایت است. کسی که نه‌تنها با نوشته‌هایش به جنگ باخدا و دین برخاسته که با نگاه پوچ و سیاهش جهان را سراسر تهی از معنی می‌دید. صادق هدایت، در نوشته‌هایش صراحتاً به خدا و دین توهین می‌کند. او در بعضی از آثارش مانند «بوف کور» و «توپ مرواری» از بیان هیچ عبارت مستهجن و مبتذلی برای تخریب دین مبین اسلام فروگذار نکرده است؛ و البته تمام دیدگاه‌ها و عقاید باطلش، قابل نقد و انتقاد هست.

به‌عنوان نمونه در رابطه با جمله‌ای که از او در بالا ذکر شد و در فضای مجازی هم فراوان دیده می‌شود، نکاتی قابل‌تأمل است:

اولاً: آقای صادق هدایت چنین قیاسی از شما، انسان را به یاد این شعر جناب مولوی می‌اندازد:
«از قیاسش خنده آمد خلق را/ کو چو خود پنداشت صاحب دلق را»

ثانیاً: قیاس نمودن حورالعین با زن فاحشه و هم‌چنین قیاس بهشت با یک فاحشه‌خانه و محل فساد، مانند این سؤال است که بگوییم همسر قانونی چه فرقی با زن فاحشه دارد؟ و یا خانه چه فرقی با فاحشه‌خانه دارد؟ چون در هر دو ارتباط جنسی برقرار می‌شود.
درواقع اگر صرف چنین ارتباطی، ملاک قیاس حورالعین با زن فاحشه باشد، لازمه حرف صادق هدایت توهین به همه زنانی است که طبق شرع، به ازدواج مرد قانونی خویش درآمده‌اند.

ثالثاً: خود حق‌تعالی در قرآن کریم فرق حورالعین را با زن فاحشه بیان نموده و صادق هدایت فقط کافی بود یک‌بار و نه بیشتر، به قرآن در این زمینه مراجعه می‌کرد؛ که در آن صورت چنین جملات سخیفی از او صادر نمی‌گشت:
«فيهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانّ»، [الرحمن،56]؛ «در آن بهشت‏‌ها زنانى هستند كه فقط به همسرانشان عشق مى‏‌ورزند و پيش از آنان دست انس و جنّى به آنان نرسيده است.»
و در بیان دیگر درباره اوصاف حورالعین می‌فرماید: «حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيامِ»، [الرحمن،72]؛ «حوریانی که در سراپرده‌‏ها مستورند.»

آقای صادق هدایت، باوجوداین آیاتی که حکایت از عفت و پاک‌دامنی حورالعین می‌کند، آیا اذعان نمی‌کنید که قیاس نمودن بهشت با آلوده‌ترین فضاهای دنیایی تا چه حد نادرست و دور از عقل و منطق بوده است؟

رابعاً:  آنچه صادق هدایت از آن غافل بوده و یا اصلاً به آن اعتقاد نداشته، اراده و مطابق خواست حق‌تعالی حرکت کردن است. فرق حورالعین با زن فاحشه در این است که زن هرزه‌، چون در مسیر شریعت و خواست حق‌تعالی قدم برنمی‌دارد و خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، لذا افعالش، به‌شدت مورد سرزنش شرع و عقل قرار می‌گیرد. ولی حورالعین مطابق اراده و خواست خداوند، به‌عنوان یکی از نعمت‌های ناچیز بهشتی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در دنیا، دین خود را حفظ نموده‌ و در مسیر شریعت ثابت‌قدم بوده‌اند.

آقای صادق هدایت، همان‌طور که نوشته‌اید، زن فاحشه ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍست، منتها از این نکته غافل مانده‌اید که آن زن، برخلاف دستور و امر حق‌تعالی این کار را انجام می‌دهد و همین امر، نقطه تاریک و سیاه زندگی اوست. برخلاف حورالعین که مطابق دستور و اراده حق‌تعالی عمل می‌کند.

دقیقاً مانند یک دختری که مطابق شریعت، خود را در اختیار مرد قانونی خویش قرار می‌دهد؛ و لذا همان‌طور که قیاس نمودن کار آن دختر با زن فاحشه، بدون هیچ پشتوانه و دلیل منطقی و عقلی است، قیاس نمودن حورالعین هم با زن فاحشه، به همان نسبت، غلط و فاقد ارزش و قیاسی مع‌الفارق و حاکی از عدم اعتقاد صادق هدایت به مبانی شریعت و دین هست.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

اما قیاس شما بین خانه و فاحشه خانه نادرست تر است. از نظر هدایت در عمل جنسی بین بهشت و فاحشه خانه نقطه مشترک عمل جنسی نیست، بلکه نقطه مشترک، معامله بر سر آنست که در بهشت و فاحشه خانه هست اما در خانه نیست و عمل جنسی زن و شوهر از عشق آنهاست نه معامله! ضمنا حوری زن نیست از جنس زن است و همچنین از خود اراده ندارد که پاک باشد یا گناه کند و بیشتر یک رباط گوشتی اروتیک است و یک وسیله جنسی صرف. زن واقعی آنست که به اراده و انتخاب خودش گناه یا ثواب مرتکب شود و عنوان زنان پاکدامن، بی معناست! از همه اینها گذشته، هدف هدایت نه تخریب دین بلکه اصلاح نگاه مردم به دین معامله گرانه و سخیف است، نه باور دینی ناشی از عشق به آفریدگار و هستی. همچنین تغییر این بینش غلط است که قضاوت سطحی و بیمارگونه در مورد افعال دیگران را بجای درمان و دلجویی، فقط به کیفر دادن بسنده میکنند... دوست عزیز... فقط کافیست نگاهی به جهان پیرامونت بندازی و امروز داعش و بوکوحرام و طالبان و امثال این را ببینی که جز همین تفکر شما (گرچه غلوشده تر) را پیش نگرفته اند و امثال هدایت از همین روزها و امروز ما نگران بوند!!!
حرف صادق هدایت نگاه ابزارگونه به زن در جهت تطمیع مسلمانان و البته مجاهدان صدر اسلام بوده. در صورت پیروزی مجاهدان وعده ی غنایم جنگی و کنیزان (ما ملکت) داده شده بود. در صورت شکست و کشته شدن در نبرد نیاز به جایگزینی بود تا مجاهدان در بازی برد-برد قرار گیرند.از این رو وعده ی زنان بهشتی (حوری) به آنها داده شد که چیزی جز نگرش به جز به عنوان یک ابزار نیست. شکایت صادق هدایت از این بود که چرا ماهیت اعمال در جهان باقی تغییر میکند و شراب خواری و زنبارگی که در جهان فانی منع شده اند، در سرای باقی از منکرات به نعمات تغییر ماهیت می دهند...
معلومه تو زندگیش یه بار قران نخونده ... خداوند در ایه 56 سوره الرحمن فرموده که حوریان زنانی هستند که دست هیچ کس نه جن نه انس به انها نخورده و فقط برای یه فرد هستند ...تا ابد
اگر افراد تک بعدی،ظاهر بین و سلده نگری مثل تو معنایی که در بطن حرف هدایته درک میکردن که الان وضع این نبودالان خانه عفافی نبود.پرستش باید از عشق باشه میفهمی؟اینکه من انسان بازنی گناه نکنم نباید بخاطر این بتشه ک خدا اون دنیا بم زن وپ بده!اینپرستش نیست!یک جور انجام وظیفه از روی حرص و بعدش دم تکان دادن برای خداست! حرف هدایت اینه! بهشت عالمی ست فراتر از تصورات و دنیای ما.. این چ بهشتیه وه ادمهاش همونقدر کاینجا حرص شهوت دادن اونجا هم دادن. بهشت یعنی جایی ک انسان و خدا رفاقت و عاشقییشون ب هم دوباره ب اوج میرسه و یک بار دیگه دوست داشتن همرو تجربه مینن. این همون بهشت حقیقیه که خیلی نمیدونن و نمیفهمن و فک میکنن بهشت ی استخر پر از موز یا زنه! اونجا انسان ب حقیقت وجودی و خلقتیی خودش میرسه. و اون حرصی ک اینجا برای شهواتش داره اونجا نداره!لعنت ب پرستش و نمازی که به یاد حوریه...
لعنت خدا بر روح کثیفش ، مردک آخر نتونست با این فکر پلیدش زنده بمونه خودش رو کشت
سلام صادق هدایت یه فراماسونِ دادائیستِ غربزده بوده که با نوشته های مالیخولیاییش یه عدّه احمقو فریب داده.. حکایت کتاباش و نوشته های مزخرفش، حکایتِ پادشاهی بوده که لباس تنش نبوده، ولی مردمِ نادان لباسِ زیباش رو تحسین میکردن.. چون یه عده چاپلوس گرد اون شاه بودن که به مردم میگفتن: مگه کوری که چنین لباس زیبایی رو نمیبینی..!! بعضیا فقط واسه اینکه جلو یه عدّه غربزده ی بدبخت کم نیارن، وانمود میکنن که ما کاملاً متوجه شدیم.. و به بهو چهچه میکنن. در حالی که تو دلشون میگن: این دیگه چه نوشته یا نقاشی یا شعر مزخرفیه!!!. بیایم شخصیّتِ مستقلی داشته باشیم.. انقد دو قطبی نباشیم.. که الزاماً باید اصلاح طلب یا اصول گرا بود.. این حرفا رو بذاریم کنار.. و فقط به قول فردوسی بزرگ: به گفتار پیغمبرت راهی جوی//دل از تیرگیها بدین آب شوی//یا علی..
خر چه داند قیمت قند وشکر
درود بر روح پاک و مقدس حضرت صادق هدایت.روحش شاد