مرگبارترین مرزهای جهان + تصاوير

یک نت ـ مرگبارترین مرزهای جهان + تصاوير
مرگبارترین مرزهای جهان + تصاوير

1- مرز افغانستان و پاکستان. مرز مشترک 2400 کیلومتر در مرز مشترک بین این دو کشور بی قانونی موج می زند. حضور گروه های تروریستی خطرناکی مانند القاعده، طالبان و برخی دیگر از گروههای شبه نظامی و رفت و آمد دائمی آنان در بین دو مرز کشور، یکی از خطرناکترین مناطق و مرزهای دنیا را بوجود آورده است. مرزبانان افغانستان و پاکستان بویژه در ولایت وزیرستان به یکدیگر تیراندازی کرده و بسیاری از مردم محلی در این منطقه کشته شده اند. این منطقه یکی از بهترین مناطق دنیا برای مخفی شدن و فرار کردن تروریست های مشهوری مانند بن لادن بوده است.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

2- مرز کره شمالی و کره جنوبی. مرز مشترک 240 کیلومتر تجمع نیروهای نظامی دو کشور در مناطق مرزی بسیار بالا است و یکی از نیروگاه های هسته ای کره شمالی نیز در نزدیکی مرز دو کشور قرار دارد. یک میلیون مین در مرز مشترک دو کره وجود دارد. از سال 1945 تا 1948 میلادی که دو کشور به دو منطقه تحت نفوذ روسیه و غرب تقسیم شد، این تقسیم کشور منجر به درگیری طولانی مدت شده است.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

3- مرز کره شمالی و چین. مرز مشترک 1400 کیلومتر دسته های عظیم مهاجران فراری از سمت کره شمالی به مرزهای چین آنقدر تکرار شده است که کره شمالی تصمیم گرفته در مرز خود با چین‌ در امتداد رودخانه‌ یالو حصار بکشد. ده‌ها هزار نفر از اتباع‌ کره‌ شمالی‌ در سال‌های‌ اخیر به‌ سبب‌ گرسنگی‌ و فشار اقتصادی‌ با عبور از مرز وارد چین‌ شده‌اند که‌ این‌ مسئله‌ بر روابط دوجانبه‌ پکن‌ و پیونگ‌ یانگ‌ تأثیر گذاشته‌است‌‌. صدها هزار نفر از اتباع‌ کره‌شمالی‌ در شمال‌شرقی‌ چین‌ مخفیانه‌ زندگی‌ می‌کنند‌. این‌ افراد اغلب‌ به‌ امید کسب‌ اجازه‌ اقامت‌ دائمی‌ در کره‌جنوبی‌،‌ به‌ مغولستان‌ یا سایر کشورهای‌ جنوب‌ شرقی‌آْسیا سفر می‌کنند‌.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

4- مرز اسرائیل و سوریه. مرز مشترک 80 کیلومتر تنش روزافزون بین اسرائیل و سوریه از زمان جنگ سال 1967 تاکنون ادامه داشته است. بلندی های جولان از سوی اسرائیل اشغال شده است و این امر به خودی خود بر تنش های جاری افزوده است.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

5- مرز هند و پاکستان. مرز مشترک 2800 کیلومتر تاکنون سه بار در مناطق مرزی هند و پاکستان جنگ بین این دو کشور رخ داده است و نزدیک به 115 هزار نفر در این مناطق کشته شده اند. هر دو کشور دارای تسلیحات اتمی هستند که به خطرناک تر شدن اوضاع در دو سوی مرزها منجر شده است. این کشور در سال ۱۹۴۷ میلادی به عنوان یک دولت و کشور جدید و به رهبری «محمدعلی جناح» از هندوستان جدا شد و اوضاع آن نامناسب تر شد. این دو کشور از هنگام استقلال پاکستان از هند، تاریخ بسیار پرتنشی بویژه در کشمیر داشته اند.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

6-مرز آمریکا و مکزیک. مرز مشترک 3100 کیلومتر از سه سال پیش تاکنون 40 هزار نفر تاکنون در مکزیک کشته شده اند که نیمی از آنان در مرز مشترک این کشور با آمریکا به قتل رسیده اند. بسیاری از این قتل ها و ناآرامی ها به خاطر وجود کارتل های مواد مخدر در کشور مکزیک است که فعالانه به آمریکا مواد مخدر قاچاق کرده و گاهی نیز در زمینه قاچاق انسان در داخل مرزهای آمریکا فعالیت می کنند.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

7- مرز سودان و جنوب سودان. مرز مشترک 2100 کیلومتر هزاران نفر پس از آغاز جنگ در منطقه دارفو در جنوب سودان در اثر کاشت مین در مرز بین دو منطقه شمالی و جنوبی کشته شدند. این درگیری میان ارتش سودان در مقابل جدایی طلبان است. گفتنی است تاکنون سازمان ملل متحد موفق به فرستادن صلح‌بان به این منطقه نشده چرا که این امر با مخالفت شدید دولت مرکزی سودان روبرو شده‌ است. اکنون امنیت این منطقه تنها به دست 10 هزار صلح‌بان اتحادیه آفریقا است که به خاطر محروم بودن از امکانات کافی عملاً کارایی چندانی ندارند. در آوریل ۲۰۰۸ رئیس اداره امور انسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد که در اثر نزاع دارفور در غرب سودان تاکنون حداقل حدود ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 

مرگبارترین مرزهای جهان + عکس

8- مرز کلمبیا و ونزوئلا. مرز مشترک 2000 کیلومتر بسیاری از گروه های شورشی و کارتل های مواد مخدر بین مرز این دو کشور آمریکای جنوبی در حال رفت و آمد هستند و درگیری های خونباری نیز بین آنها با هم و با ارتش دو کشور رخ می دهد. چندی پیش نیز رئیس جمهوری ونزوئلا به نیروهای این کشور در مرز با کلمبیا دستور آماده باش برای برخورد با تنش های احتمالی با کلمبیا را داده است. همچنین اتهام زنی «آلوارو اوریبه» رئیس جمهوری کلمبیا به دولت چاوز درباره حمایت از گروه چپگرای «فارک» در کلمبیا عامل دیگری در افزایش تنش ها بین مرز دو کشور شده تا جایی که این تنش به حوزه دیپلماتیک و فراخوانی سفیر کاراکاس از بوگوتا نیز کشیده شد.

منبع: دادنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده