آيا عمل خودارضایی واقعا گناه است؟

آیا عمل استمنا حرام است و اینکه علت اصلی حرام بودن این عمل واقعا چیست؟
آيا عمل خودارضايي واقعا گناه است يا ما سر كاريم ؟

یک نت ـ استمنا حرام و از گناهان كبيره‏ است. اما اين مسئله که علت حرمت استمنا چيست؟

به نظر مي رسد که مهم ترين فلسفه استمنا ضررهايي است که برجسم و روح انسان در اثر استمنا وارد مي شود. مهم ترين ضررهايي که استمنا دارد ، عبارت است از:

1. پيامدهاي جسماني:

ضعف چشم و بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني، ناتواني در توليد مثل، پيري زود رس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتي چهره و از بين رفتن طراوت صورت.

2. پيامدهاي روحي و رواني:

ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري و بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي، ضعف اعصاب و در نهايت ضعف اراده.

3. عوارض اجتماعي:

ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بي‏غيرت شدن نسبت به حفظ ناموس، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك و عدم اقناع جنسي از همسر.[1]

ممکن است علاوه بر آنچه ذکر شد، حرمت استمنا حکمت هاي ديگري هم داشته باشد که ما از آن حکمت ها بي خبر هستيم.

[1].آيت الله دستغيب، گناهان کبيره، ج2، بحث استمنا، ص 332.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

من کسی هستم که از حدود 5 6 سالگی خودمو ارضا می کردم و عوارضی که شما در بالا ازش نام بردین هیچکدوم در من موجود نداره. من از نظر جنسی خیلی قوی هستم و از نظرم راه درسی جز ازواج برای رفع این میل وجود نداره ولی از اونجا که مدیرای کشور ما زیاد به جوان ها اهمیت نمی دن سن ازدواج بالا رفته و شرایط آن هم سخت شده. پس به جای اینکه تلاش در ترک دادن جوون ها داشته باشید به فکر سرچشمه این مشکل باشید نه بستن یه انشعاب از این رود کثیف. ولی باز برای من جالبه که بگم تقریبا هیچکدوم از عوارض بالا برای من اتفاق نیوفتاده و از نظر من بدی اصلی این گناه دور شدن از روش اصلی رابطه برقرار کردن جنسی هستش مثل قوم لوط.
سلام ایا خودارضایی واسه خانم ها هم هست؟