متاسفانه به خودارضايي معتاد شده‌ام

یک نت ـ متاسفانه به خودارضايي معتاد شده‌ام. به توصيه پزشکان، روش‌هايي مثل ورزش و دوش سرد را امتحان کرده‌ام ولي جواب نداده. لطفا مرا راهنمايي کنيد که چگونه اين مشکل را حل کنم؟
خودارضايي

متاسفانه به خودارضايي معتاد شده‌ام. به توصيه پزشکان، روش‌هايي مثل ورزش و دوش سرد را امتحان کرده‌ام ولي جواب نداده. لطفا مرا راهنمايي کنيد که چگونه اين مشکل را حل کنم؟

پاسخ :

در متون علمي، اعتياد به اين عمل در صورتي قابل اطلاق است که فرد وسواس‌گونه در فکر اين تجربه باشد و اگر نتواند اين عمل را انجام بدهد رفتارها و زندگي او مختل ‌شود. در اين بيماري همه تلاش‌ها معطوف به اين مساله مي‌شود و زمان زيادي صرف چنين رفتاري مي‌شود و فرد سعي مي‌کند اين رفتار را متوقف کند ولي موفق نمي‌شود.

اين افراد نمي‌توانند تکانه‌هاي جنسي خود را کنترل کنند. درمان در اين اختلال شامل درمان‌هاي روان‌شناختي و درمان‌هاي متنوع دارويي است. شما در اين مورد بهتر است با يک روان‌شناس يا روان‌پزشک مشاوره کنيد اما پيش از مراجعه به روان‌شناس يا روان‌پزشک مي‌توانيد با روش‌هاي زير سعي در حل مشکل خود داشته باشيد:

1) اجتناب از تنهايي و محيط‌هاي محرک

2) عدم استفاده از لباس‌هاي تنگ و چسبان

3) تخليه مثانه شب‌ها پيش از خواب و استفاده از غذاي سبک در شب‌ها و نخوابيدن روي شکم در رختخواب

4) از نگاه‌کردن، شنيدن و خواندن مطالب شهوت‌انگيز بپرهيزيد.

5) هرگاه دچار افکار جنسي شديد از روش‌هاي پرت‌‌کننده حواس استفاده کنيد مثل بستن يک کش پول به مچ دست و کشيدن و رها کردن آن تا محرک دردناک حاصل شود.
6) استفاده از مجالس مذهبي، دعا و توسل و انجام فرايض ديني.

 منبع: salamat.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

باباخوبه... خداروشکرکن توکارموادنیستی.
هردوش بده