از چهارده سالگی مرتكب عمل خودارضایی بودم

به خاطر اين مدت طولاني ارتكاب گناه ازازدواج و مشخص شدن اثار اين گناه وناتواني در توليد مثل و ناتواني دراعمال زناشويي و كلا از پيامدهاي بسيارخطرناك ان در زندگي حالا و آينده وزندگيپس از ازدواج و بدبخت شدن همسر احتماليآينده مي ترسم.
از14 سالگي تا 20 سالگي مرتكب عمل خودارضايي بودم

من حدودا از14 سالگي تا 20 سالگي مرتكب عمل زشت استمناء بودم. به لطف خداي متعالحدود دو سال پيش اين كار زشت را ترك كردم.اكنون خانواده حرف از ازدواج مي زنند. منبه خاطر اين مدت طولاني ارتكاب گناه ازازدواج و مشخص شدن اثار اين گناه وناتواني در توليد مثل و ناتواني دراعمال زناشويي و كلا از پيامدهاي بسيارخطرناك ان در زندگي حالا و آينده وزندگيپس از ازدواج و بدبخت شدن همسر احتماليآينده مي ترسم.

در ضمن به دليل همين كارشايد حدود سي چهل روز روزه با كفاره جمعو ماههاي زيادي نماز قضا به گردنم است.قيافه ام بيشتر از سنم نشان مي دهد. كسل وافسرده و نگران و تاحدودي كم اميد وناراحت هستم. زياد در خواب محتلم مي شوم.شايد به طور متوسط هر سه روزي يكبار. تاحالا در دانشگاه 21 واحد افتاده ام.تقريبا بي هدف و بي انگيزه هستم. خيلي ازاوقاتم به بطالت و فكر و خيال و رويا وكارهاي غير مفيد و خواب و پرخوري ميگذرد.

همچنين به طرز بدي به وسواس درطهارت و نجاست وغسل و... مبتلا هستم. غسلمحدود نيم ساعت طول مي كشد. نماز صبحمزياد قضا مي شود. پدرم خمس نمي دهد و بهنصيحت من هم توجه نمي كند. من در نظر بقيهارزش و احترام درستي ندارم. احساس مي كنماز اطرافيان غير فاميل كسي دوستم ندارد.فرد حقير و بي ارزشي هستم. تا قبل ازدانشگاه معدلم در حدود 18و19 بود.

اكنون دردانشگاه در حدود 12/85 است. والدينم و بعضياز اطرافيانم فكر مي كنند من فرد خوبومومن و درسخوان و نجيبي هستم. خواهش ميكنم نگوييد به روانشناس و مشاور مراجعهكن چون فكر مي كنم قدرت بيان رودرروي اينمسايل را با كسي ندارم.

احتمالا فكر ميكنيد من چقدر وضعم خراب و بد است. درستاست .من خودم با دست خودم بدبخت شدم. فكرمي كنم اين بدبختيها نتيجه اين همه گناهاست.

نه دنياي خوبي دارم و نه آخرت خوبي.شايد (خسر الدنياوالاخره) شده ام. لطفاحرفهايتان را صريح و بدون پرده بنويسيد.در ضمن راهنمايي از خدا برايم دعا كنيد وبخواهيد كارم را به خير ختم بفرمايد.

در اولين گام توجه شما را به نکات زير جلب مي کنيم:

1. از رحمت الهي هرگز مأيوس نباشيد كه خود بزرگترين گناه است همه ي انسانها در معرض خطر و خطا هستند و اين خطا پذيري نبايد مانع ارتباط با خدا و درخواست از درگاه ربوبي گردد چون خود اين يأس و نااميدي مسير رفتن به سمت گناه را بيشتر باز مي کند. بنابر اين با اميد به عفو و رحمت الهي عمل کنيد و بندگي کردن را سر لوحه اعمال خود قرار دهيد. نماز در اول وقت همراه با حضور قلب، خواندن قرآن و برخي ادعيه مانند دعاي کميل (با توجه به مفهوم آن) و ... را فراموش نکنيد.

2. با توجه به توصيه والدين شماو سابقه ي نياز به ازدواج هر چه سريعتر ازدواج کنيد و مقدمات يک رابطه شرعي و سالم با جنس مخالف را تا قبل از پايان تحصيلات براي خود فراهم آوريد. به اين ترتيب به يک آرامش خاطر و دلگرمي به آينده دست خواهي يافت. در اين امر جهت کسب اطلاعات بيشتر کتاب «جوانان و انتخاب همسر» از علي اکبر مظاهري از انتشارات پارسايان مطالعه نماييد.

 3. از منفي بافي و تيره و تار تفسير کردن آينده و حال به شدت اجتناب کنيد و با اميد به سمت آينده ي روشن گام برداريد توجه داشته باشيد که کار اصلي و وظيفه ي اساسي شما تحصيل ودرس خواندن است لذا بر اساس برنامه اي منظم تمام 24 ساعت شبانه روز خود را در راستاي رسيدن اهداف تحصيلي پر کنيد. توجه داشته باشيد که شما همچنان همانند دوران دبيرستان فردي با هوش و استعداد و توانمندي هستيد و تنها موانع بروز کرده سد راه موفقيت تحصيلي شما گشته است که با از بين بردن آن موانع مي توانيد همچنان فردي موفق باشيد و آن مانع، همان گناه و معصيتي بود كه شما از آن ياد کرديد و حال با پيشه خود نمودن طهارت و پاکي نه تنها گذشته را جبران بلکه آينده اي روشن را براي خود رقم زنيد. پس برنامه ريزي تحصيلي فراموش نشود که آينده شما در زندگي فردي و مشترک در گرو موفقيت تحصيلي شماست و اين مهم با کوشش و تلاش برنامه ريزي شده در مسير نيل به اهداف فراهم مي گردد.

 4. ترسي از عدم موفقيت در زندگي زناشويي خود نداشته باشيد با مطالعه کتب زير بر اساس شناخت و آگاهي اقدام به انتخاب همسر و بنا نهادن زندگي مشترک نمائيد و توجه داشته باشيد که تمام پيامدهاي منفي و آثار برشمرده بعد از مدتي از بين مي رود.

 5. نسبت به حالت وسواسي خود تنها بر اساس معيار شرعي مندرج در رساله هاي عمليه مجتهد خود عمل کنيد نه بيشتر و نه کمتر اگر بر روي خط ترسيم شده از جانب شريعت عمل کنيد که بايد چنين باشد هرگز به رفتارهاي وسواس گونه مبتلا نمي شويد توجه داشته باشيد که شخص وسواسي طبق سليقه خود عمل مي کند نه مطابق گفته ي خداوند و لذا تمام رفتارهاي نظافتي وي خلاف شريعت است پس براي رهايي از ابتلاي به وسواس در مورد هر يک از رفتارهاي نظافتي بر روي خط ترسيم شده از طرف خداوند که در رساله هاي عمليه آمده است حرکت کنيد.

  6. از محتلم شدن در خواب نگران نباشيد زيرا اولاً احتلام يک امر طبيعي است و از نظر شرعي نيز هيچ اشکالي ندارد در زمان مجرد بودن بهترين راه و سالم ترين راه براي تخليه هيجانات جنسي همان احتلام است که بصورت طبيعي در خواب اتفاق مي افتد و هيچ اثر سوء جسماني و رواني ندارد البته قبل از خوابيدن نبايد مقدمات احتلام در خواب را فراهم کنيم و براي پيشگيري از فراواني آن بايد مقداري کمتر غذا بخوريد. لباسهاي زير شما تنگ نباشد، دمر نخوابيد بلکه به پهلوي چپ يا راست و يا پشت بخوابيد، از ديدن فيلمها، عکس ها و نوارهايي و خواندن کتابهائي که مسائل جنسي را تحريک مي کند اجتناب کنيد.

  7. در مورد کفاره روزه ها نيز نگران نباشيد زيرا اولا شما وقت داريد و مي توانيد بتدريج آنها را جبران کنيد و اگر هم نتوانيد کاملاً جبران کنيد هر چقدر که براي شما ميسور است انجام دهيد در اينجا لازم مي دانيم که عين مسأله که در رساله هاي عمليه آمده است را براي شما ذکر کنيم تا بدانيد که تکليف خارج از طاقت و توانتان بر شما تحميل نمي شود:

 کسي که کفاره روزه رمضان بر او واجب شده بايد (در صورت امکان) براي هر روز علاوه بر قضاي آن 60 روز روزه بگيرد که 31 روز آن پي در پي باشد و يا 60 فقير را طعام دهد يعني به هر کدام 750 گرم طعام (يعني از گندم، آرد، برنج، نان از يکي اينها به طور اختيار 750 گرم) به فقير بدهد و اگر با کار حرام مثل استمناء روزه را باطل کرده هر دو قسم کفاره را انجام دهد _ اما در صورتي که قدرت انجام هيچکدام را ندارد چنانچه ممکن است هر چند مد طعام (يعني 750 گرم) که مي تواند به فقراء طعام بدهد و اگر اين را هم نتواند استغفار کند اگر چه يک مرتبه بگويد استغفرالله کافي است ولي بنابر احتياط واجب در فرض اخير هر وقت برايش ممکن شد کفاره را بدهد بنابراين در مورد شما هيچ جاي نگراني نيست فعلاً همان استغفار و حال ندامت کافي است، (رجوع كنيد: توضيح المسائل مراجع، ج 1، ص 871، مسئله 1660)

در پايان مجدداً به شما توصيه مي کنيم که هر چه زودتر مقدمات ازدواج را فراهم و با فردي که کفو و مناسب شما باشد ازدواج کنيد و اصلاً نگران نباشيد چه اتفاق خواهد افتاد مطمئن باشيد اگر ازدواج کنيد و از انجام گناه اجتناب کنيد و به مسائل شرعي و ديني بيشتر اهميت دهيد مي توانيد کاملاً سلامت جسماني و رواني خود را بدست آوريد و راه توبه نيز بيشتر به روي انسانها باز است و خداوند نه تنها توبه شمارا قبول مي کند بلکه خداوند توبه کنندگان را دوست دارد خصوصاً اگر جوان باشند.

منبع :porseman.org

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

darket mikonam.say kon namaz bekhuni ghoran bekhuni harruz ta majbur bashi pak bashi.sakhte ama man tunestam tark konam u ham mituni
nemitonam eno y neveshtey vaghey bedonam na sene nevisande na daneshe nevisande na negareshe nevisande mazerat
جالب بود ممنون
برا ترک کردن این عمل اول باید آدم خودش بخواد و ازش نفرت پیدا کنه و دوری کردن از منابعی که ذهن رو به سمت رفتن به این عمل تحریک و وادار میکنه بعدش ازدواج
سلام شک ندارم که الان حال بدی داری اما اگه واقعا پشیمونی فقط دیگه تکرار نکن. گناهش رو خدا صددرصد می بخشه. دیگه تکرار نکن و ازدواج کن و مطمئن باش که به مرور و با داشتن یک زندگی سالم و یک رابطه ی جنسی شرعی و پاک و حتما حتما ترک کامل اون اعمال، همه چیز درست میشه. حتما توبه کن. به خدا امید داشته باش و توکل کن و ازدواج خوبی رو انجام بده و سعی کن برای خودت و آینده ات برنامه ریزی کنی و آروم آروم اوضاع رو تغییر بدی. از تو یک قدم از خدا ده قدم... این وعده ی عالی ای نیست برای پریدن و اوج گرفتن؟ وعده ی خدا حقه. پس یا علی بگو و اصلا ناراحت گذشته نباش و فقط سعی کن تنها نمونی و ترک کنیو ثابت قدم باشی و کم کم برنامه پیدا کنی... برنامه های ساده و سالم. ورزش. عبادت. درس. تفریح... اگه همراه با ازدواج هم که باشه که فبها. برات دعا میکنم.
به نظر من بیش از 80درصد جوانها این کار رو انجام میدن.فقط بعضی ها خجالت میکشن که بگن.دلیلش هم محدودیت های جامعه است.
اول به خدا توکل کن و شک نکن مشکلت حل میشه بعد توصیه میکنم به یک دکتر طب سنتی مراجعه کن تا با استفاده از داروهای گیاهی و مفید مشکل افسردگی هم حل شه