زناني كه در بارداري يا بعد زايمان دچار افسردگي شوند فرزندانشان نيز افسرده مي شوند

یک نت ـ افسردگی مادر در دوره بارداری، احتمال افسردگی در بزرگ‌سالی را افزایش می‌دهد.
افسردگی می تواند در دوران جنینی ریشه داشته باشد

به گزارش مجله اينترنتي يك نت " افسردگی مادر در دوره بارداری، احتمال افسردگی در بزرگ‌سالی را افزایش می‌دهد.

یافته مهم این تحقیقات این است که درمان دارویی مناسب در دوره بارداری، می‌تواند احتمال دچارشدن افراد به تالمات روحی و روانی را کاهش دهد.

پژوهشگران در دانشگاه بریستول بریتانیا برای این تحقیقات، هشت هزار نفر را بررسی کرده‌اند که مادرانشان در دوره بارداری یا پس از زایمان افسردگی داشته‌اند.

احتمال افسردگی افراد بالای ۱۸ سال که مادرشان در دوره بارداری سابقه افسردگی داشته، یک‌سوم بیشتر از افراد دیگر است.

دکتر ربکا پیرسون، سرپرست این تحقیقات، به بی‌بی‌سی می‌گوید هنوز معلوم نیست افسردگی مادران در دوره بارداری، به‌تنهایی علت افسردگی بعدی فرزندان باشد و عوامل دیگری هم در این افزایش احتمال افسردگی، موثر هستند.

به گفته خانم پیرسون، افسردگی دوره بارداری باید جدی گرفته شود و در همان دوره بارداری درمان شود.

این پژوهشگر می‌گوید در این باره تحقیقات بیشتری لازم است.

کارمین پاریانت از انستیتو روان‌پزشکی کینگز کالج در لندن، می‌گوید شکل‌گیری سلامت روانی افراد نه در بدو تولد، بلکه در رحم مادر شروع می‌شود.

او می‌گوید پیام تحقیقات اخیر این است که کمک‌کردن به زنان افسرده در دوران بارداری نه تنها رنج خود آنان را سبک می‌کند، بلکه رنج نسل بعدی را هم کمتر می‌کند.

سلسو آرانگو از بیمارستان دانشگاه مادرید هم می‌گوید هورمون‌های مرتبط با دل‌شوره و استرس، می‌تواند بر جنین در رحم مادر اثر بگذارد.

به گفته او، حالت آرمانی این است که زنان افسرده قبل از بارداری درمان شوند ولی اگر در دوره بارداری معلوم شد افسرده اند، اهمیت درمان آنان بیشتر هم می‌شود.

محققان معتقدند عوامل مختلفی بر افسردگی ضمن بارداری یا پس از زایمان موثر هستند. عوامل محیطی مثل حمایت اجتماعی تاثیر بیشتری بر افسردگی پس از زایمان دارند.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده