معتاد به بيماری خودارضایی شدم

یک نت ـ مدت 6 ماه است كه شاغل هستم معتاد به بيماري خود ارضایي و البته درصدد ترك آن هستم ولي صحنه هايي كه از گناه ديده ام هر لحظه در ذهنم تداعي و آرامش مرا بهم زده است
خود ارضایي

سلام طاعاتتون قبول. دانشجوي كارشناسي ارشد و مدت 6 ماه است كه شاغل هستم معتاد به بيماري خود ارضایي و البته درصدد ترك آن هستم ولي صحنه هايي كه از گناه ديده ام هر لحظه در ذهنم تداعي و آرامش مرا بهم زده است از لحاظ ديني مي دونم بايد عفت پيشه راه خود ميكردم ولي نشد چه كنم و هر بار هم اقدام به ترك كردم باز شيطان سر راهم قرار گرفت و گناه را برايم زيبا جلوه داد حالا نمي دانم چه كنم واقعا درمانده ام هر بار كه انگيزه اي براي ترك پيدا ميكنم به فكر مضرات كاري كه كردم در سالهاي بعد و ازدواج و مشكلات جنسي بعدي كه در روابط جنسي پس از ازدواج هست مي افتم و از ترك نا اميد ميشوم به فكر صيغه افتادم ولي نميدانم راه حل مناسبي براي مشكل من هست يا نه ؟ ميدانم حداقل تا 30 سالگي با اين وضعيت امروز جامعه ما امكان ازدواج را ندارم. آيا صيغه راه حل مناسبي است؟ ولي در خانواده ديدگاه نسبت به صيغه مانند يك گناه است و من جرات انجام و راه انجام آن را نميدانم لطفا مرا راهنمايي كنيد.

 نگراني و بيزاري شما از اين عمل، نشان از اين دارد كه روحية تقوا و ايمان در شما زنده است و اين روحيه را بايد قدر بدانيد. يكي از نشانه‌هاي ايمان مؤمن اين است كه وقتي كار خوبي انجام مي‌دهد، خوشحال مي‌شود و در صورت انجام دادن كار زشت و گناه ناراحت مي‌شود. هستند كساني كه چشم‌‌چراني، خود‌ارضايي و بسياري از گناهان ديگر برايشان عادي شده و اصلاً هيچ احساس گناه هم نمي‌كنند. اين را هم بدانيد فردي كه حفظ و تقويت ايمان برايش مهم است، قطعاً شيطان برايش برنامه دارد و او را راحت نمي‌گذارد و هر لحظه مي‌خواهد فريبش دهد. حفظ ايمان كاري سخت و مشكل است و نياز به برنامه‌ريزي و تلاش و كوشش دارد.
بنابراين پرسشگر ارجمند وگرامي بايد خدا را شاكر باشيد كه متوجه اشتباهتان شده ايد و از انجام اين كار پشيمان هستيد. همين پشيماني و پي بردن به اشتباه است كه شما را به سمت درمان اين مشكل مي كشاند. ؛ اين نشان از طينت پاك شما دارد كه با وجود اين گرفتاري توانسته‌ايد اين احساس را در خودتان حفظ كنيد. قدر اين روحيه را بدانيد و در جهت حفظ و تقويت آن تلاش كنيد كه حتماً موفق خواهيد شد.

متاسفانه خود ارضايي علاوه بر داشتن عوارض جسماني و رواني، سبب دوري از خداوند مي گردد. البته اين مشكل نيز به سادگي قابل حل مي باشد؛ چرا كه فردي كه از گناه توبه مي كند و به سوي خدا باز مي گردد مانند فردي است كه اصلا گناهي انجام نداده است و شايد بتوان گفت بزرگترين اميد و مژده اي كه خداوند به بنده اش داده است همين راه برگشت مي باشد.

دوست محترم در نامه خود نوشته ايد كه افكار جنسي مانع از اين مي شوند كه خودارضايي را ترك كنيد و اين حرف درستي است و ما نيز در برنامه تركي كه به شما ارايه خواهيم كرد اين نكته را در نظر داريم و شيوه هاي كنترل فكر و ذهن را نيز به شما ارايه مي دهيم. بنابراين اصلا نگران اين مطلب نباشيد و تحت تاثير اين فكر قرار نگيريد و بدانيد كه هر فردي قادر به كنترل ذهن و افكار خود مي باشد.

اما در رابطه با عوارض خودارضايي قبل و بعد از ازدواج نيز به هيچ وجه نبايد نا اميد باشيد و نگراني را از خودتان دور كنيد؛ چرا كه مي توان گفت تقريبا تمامي عوارض ناشي از خودارضايي با ترك كامل آن برطرف مي گردد و اگر احتمالا برخي از عوارض آن نيز با ترك رفع نشود، خود آن نيز درماني جداگانه دارد. ذكر اين نكته نيز ضروري است كه معمولا افرادي كه مدت زمان زيادي گرفتار خودارضايي هستند و يا اينكه شدت ابتلايشان بسيار زياد است گرفتار عوارض مي شوند؛ بنابراين، اين فكر شيطاني را از ذهن خودتان بيرون نماييد و هرچه سريعتر اقدام به ترك خود ارضايي نموده و با دلي اميدوار به آينده اي روشن و ازدواجي آسماني با همسري دلخواه، خودتان را در سايه رحمت الهي ببينيد و به زندگي عادي خودتان بازگرديد.

همچنين نوشته ايد كه به فكر ازدواج موقت افتاده ايد، در اين زمانه و اين اوضاع اجتماعي خاص ما آن را توصيه نمي كنيم و به جهت آگاهي بيشتر شما برخي از عوارض و مشكلات ناشي از آن را برمي شمريم:

الف- پيامدهاو عوارض نامطلوب فرهنگي – اجتماعي

1- متاسفانه وضعيت فرهنگي كنوني جامعه به گونه اي است كه غالبا مردم به كساني كه مرتكب فحشا مي گردند با ديد اغماض نگاه مي كنند ولي كسي را كه ازدواج موقت كرده فرد بي بند وباري تلقي مي كنند. درنتيجه متاسفانه ,اين مساله عاملي خواهد بود براي ايجاد سوءظن نسبت به كساني كه اين شيوه را انتخاب كرده‌اند و اين باعث دشواريهايي در ازدواج دائمي آينده خواهد شد.

2- بروز برخي نابساماني‌هاي اجتماعي (مثلا بلاتكليفي اولادي كه از اين طريق به دنيا مي آيند ).

3- عدم پذيرش اين نوع ازدواج از سوي خانواده‌ها

4- ممكن است جوانان با عدم اطلاع مناسب از فلسفه چنين ازدواجي و با توجه به شرايط اقتصادي كنوني جامعه بخواهند از اين راهكار براي گريز از زير بار مسئوليت زندگي دائمي بهره جويند و در تشكيل خانواده(از طريق ازدواج دائم) كه ركن اصلي جامعه است سست شوند كه اين اتفاق براي كساني كه غرق ازدواج موقت شده اند، فراوان رخ داده است و اين تهديد كانون مهم خانواده است.

5-ممكن است مرداني كه زندگاني خود را بر پايه هوي و هوس زود گذر بنا نهادند بخواهند با متعه‌اي كه با دادن مهر بسيار اندك انجام مي‌دهند، پايشان را از گليم خود خارج نمايند و زندگي دائمي خود را به جهنمي سوزان و درگيري ها و نزاع ها تبديل كنند.

6-مواردي زيادي نيز ديده شده كه زناني كه به اصطلاح صيغه مي شوند داراي شوهر بوده و يا اينكه ممكن است در ميان دو ازدواج موقت، از نگه داشتن عده خودداري كرده باشند و اين يعني درگير يك گناه كبيره شدن.

7-گاه نيز برخي از اين زنان سعي مي كنند از طرقي خود را به اين مردان بچسبانند و آنها را مجبور به ازدواج دايم نموده و يا از آنان اخاذي نمايندالبته در مواردي كه طرفين يكديگر را ميپسندند، ازدواج دائم، اتفاق درستي است كه مي افتد.

ب-عوارض ازدواج موقت (صيغه) از نظر پزشكي

1-احتمال بالاي انتقال ايدز و بيماري‌هاي تناسلي

2-چرخه‌ي پنهان انتقال بيماري‌ها ,از جمله مسايل نگران كننده هستند ؛زيرا عموما شناخت بسيار كمي بين طرفين متقاضي ازدواج موقت وجود دارد به طوري كه پيشينه‌ي بهداشتي و پزشكي فرد براي طرف مقابل نامشخص است.

دوست محترم حالا پس از اين مقدمه كوتاه به راهكارهاي عملي درمان خود ارضايي مي پردازيم. اين راهكارها كه در ادامه به شما ارئه مي شود تاكنون توانسته است تعداد زيادي از مراجعين اين سايت را براي هميشه از شر اين عادت مضر نجات دهد. لطفا آنها را به د قت مطالعه نماييد و همچنين با دقت به كار ببنديد تا انشاءالله هر چه زودتر به هدفتان دست بيابيد.
1. نخستين گام براي درمان اين عادت ناپسند، اين است كه فرد باور داشته باشد كه اين مشكل درمان پذير است. نورمن وينسنت پيل روان‌شناس آمريكايي چنين مي‌گويد: « هرگز كلمة نمي‌شود را به كار نبريد؛ زيرا كاربرد آن يعني قبول آن»(1). بسياري از كساني كه مدت هاي طولاني گرفتار خود ارضايي بوده اند، با توكل بر خدا و تلاش و جديت خودشان توانسته اند اين عادت زشت را كنار بگذارند. حتي كساني را مي شناسيم كه بيش از ده سال به اين عادت مبتلا بوده اند ولي موفق به ترك شده اند. پس فرد مبتلا به هيچ عنوان نبايد نااميد و مأيوس شود و دست از تلاش خودش بردارد.

2. نكتة ديگري كه بايد مورد توجه قرار گيرد تدريجي بودن درمان‌است. فردي كه چند ماه و يا چند سال گرفتار اين مشكل بوده، نبايد از خودش انتظار داشته باشد كه در عرض چند روز يا چند هفته بتواند اين كار را ترك كند؛ همين كه به تدريج بتواند از تعداد دفعات آن بكاهد، پيشرفت خوبي كرده است. كسي كه به خود‌ارضايي عادت كرده باشد، براي درمانش نياز به زمان دارد؛ درست مثل كسي كه معتاد به مواد مخدر شده باشد. چنين شخصي نبايد در درمان عجله كند و اگر بعد از مدتي ديد هنوز مشكلش حل نشده، نبايد نااميد گردد. درمان مشكلي كه به صورت عادت درآمده است ،در زمان كوتاه، معمولاً غير ممكن و يا خيلي مشكل است. گاهي اوقات درمان خود‌ارضايي، حداقل به همان ميزاني كه فرد مبتلا به اين كار بوده، نيازمند زمان است. البته گاهي اوقات هم فرد با ارادة قوي خودش، پس از سال‌ها ابتلا به خود‌ارضايي، در عرض مدت كوتاهي اين كار را ترك مي‌كند. پس فردي كه گرفتار خود ارضايي است، نبايد عجله كند و از ميدان مبارزه بيرون برود. به هر ميزان كه بتواند تعداد دفعات اين عمل را كم كند, خودش موفقيت به شمار مي‌رود.
3. برخي از روان‌شناسان، خود ارضايي را «مرض تنهايي» نام نهاده‌اند.(1) اين مطلب به خوبي نشان مي‌دهد كه تنهايي يكي از زمينه‌‌هاي ابتلاي فرد به خود ارضايي است. پس نبايد به هيچ عنوان تنها بماند. به هر طريق ممكن از تنهايي چه در خانه و چه در بقيه مكان ها فرار كند. چون معمولاً افراد در حضور ديگران دست به خودارضايي نمي‌زنند، پس بر فرد مبتلا لازم است كه زمينه تنها بودن خودش را از بين ببرد و بدين وسيله گامي بلند در جهت درمان مشكل بردارد.

4. نكته ديگري كه براي درمان اين مشكل بايد مورد توجه قرار گيرد، كنترل نگاه است. تصاوير و خيالاتي كه به ذهن فرد مي‌آيد به سبب ديدن فيلم‌ها، عكس‌ها و تصاويري است كه قبلا ديده است. اگر در گذشته خيلي به اين مطلب پايبند نبوده‌، از همين الآن تصميم جدي بگيرد كه چشم و نگاهش را كنترل كند. براي خودش قانوني وضع كند كه اگر به نامحرم نگاه شهواني و غيرعادي كرد و يا فيلم و تصويري را ديد، فلان تنبيه را براي خودش در نظر بگيرد. اگر چند وقت اين برنامه را اجرا كند، مي‌بيند كه موفق خواهد شد. در زمينة كنترل نگاه به مقالة جناب آقاي علم خواه با عنوان «چشم چراني، آثار و راهكارهاي درمان» در سايت پرسمان(2) رجوع شود.

5. همان طور كه حواس ظاهري نقش مهمي‌در تحريك ميل جنسي دارند، فكر و خيال پردازي نيز سهم بسزايي در اين زمينه به خود اختصاص مي‌دهد. بعضي از افراد در كنترل حواس ظاهري خود موفقند؛ ولي كنترل فكر و خيال را خيلي جدي نمي‌گيرند و از همين‌جا ضربه مي‌خورند. دائماً در خيال خود صحنه‌هاي غير اخلاقي را تجسم مي‌كنند و همين امر ممكن است آن‌ها را به سمت گناه سوق دهد. امام علي (ع) در اين زمينه مي‌فرمايد:« هركس زياد به فكر گناهان باشد، عاقبت به سمت گناه كشيده مي‌شود.»(3)

قبل از بيان راهكارهاى عملى جهت كنترل افكار مزاحم توجهتان را به چند نكته جلب مى‏كنيم:

اولاً، كنترل چنين افكار مزاحم نيازمند تلاش مستمر و مداوم شماست و نبايد پنداشت كه با بيان يكى دو نكته همه چيز درست مى‏شود.

ثانيا خطور اين گونه افكار مزاحم در ذهنتان كه بدون اختيار به شما هجوم مى‏آورند، گناه محسوب نمى‏شود. بنابراين نگران آن نباشيد. اما جهت مقابله با چنين افكار مزاحم مى‏توانيد از دستورالعملهاى زير بهره‏گيريد و اميدواريم به تدريج از شر آن رهايى يابيد:

الف) از آنجا كه معمولاً اين افكار به هنگام بيكارى به سراغ فرد مى‏آيد، سعى كنيد با يك برنامه‏ريزى دقيق و حساب شده تمام اوقات شبانه ‏روزى خود را پر كنيد و هيچ گاه بيكار نباشيد. به مطالعه، نظافت اتاق، كمك به دوستان، ورزش و... مشغول باشيد. و هر گاه بيكار شديد خود را به كارى مشغول سازيد.

ب) مطمئن باشيد و بدانيد كه وقتى به چيزى فكر مى‏كنيد به اين معنا نيست كه آن كار را انجام خواهيد داد مثلاً اگر در ذهن و قلبتان به فردى فحش مى‏دهيد، به اين معنا نيست كه آن جمله و كلام زشت و فحش را به زبان جارى خواهيد كرد. يعنى فكر كردن در باره موضوعى الزاما به فعل و انجام آن منتهى نمى‏شود. اين مطلب را خودتان مى‏توانيد در طول روز چندين بار مشاهده و لمس كنيد و به آن باور كنيد.

ج) در صورتى كه به چنين افكارى اهميت ندهيد مطمئن باشيد اگر تحمل كنيد پس از چندى نهايتا آن را رها خواهيد كرد.

د) هرگاه افكار مزاحم به سراغ شما آمد خود را مشغول كار ديگرى كنيد و با ايجاد حواس‏پرتى از آن افكار مزاحم دورى كنيد.

ه) هرگاه اين افكار به سراغتان آمد و متوجه شديد، وسط افكار به خود بگوييد: «بس است ديگر» و بدين وسيله رشته افكار مزاحم را قطع كرده و به سراغ مطلبى ديگر خواهيد رفت.

در اینجا ذكر اين نكته لازم است كه غالبا افكار مشوش و آلوده از بازى‏هاى شيطان و وسوسه‏هاى نفس است كه هدف از آن سرگرم كردن انسان و باز داشتن او از توجه به عبادت خدا و انجام اعمال نيك است و انسان بايد در برابر اين نوع افكار و هجوم آن بى اعتنا باشد و با پركردن فضاى قلب و سينه از ياد خداوند و ذكر او و تفكر در شگفتى‏هاى خلقت او جايى خالى براى شيطنت شيطان در قلب خود باقى نگذارد.

كنترل افكار (خواطر) راه هاي متعددي دارد ولي نبايد پنداشت كه با اولين گام همه چيز درست مي شود. بلكه كسي كه مي خواهد زمام افكار خويش را به كف گيرد بايد با تمام توان به خودسازي بپردازد و با جديت اين راه را دنبال نموده تا تدريجا به هدف نزديك گردد.خوب است، كسي كه گرفتار خود‌ارضايي است هميشه موضوعاتي براي فكر كردن در ذهنش داشته باشد ، موضوعاتي علمي، اجتماعي، سياسي، اعتقادي و مذهبي و ... و هر زمان كه افكار و تخيلات جنسي به ذهنش هجوم آوردند، با پرداختن به آن موضوعات خودش را از شر افكار و وسوسه‌هاي شيطاني نجات بخشد.

6. معمولاً كساني كه گرفتار خود ارضايي مي شوند، اراده شان ضعيف مي شود و همين مسأله آنها را در درمان با مشكل مواجه مي سازد. البته قطعاً ارادة آنها به طور كلي از بين نرفته است؛ نشانه‌اش هم اين است كه اين كار را در جلوي ديگران انجام نمي‌دهند و يا اين كه گاهي اوقات براي مدتي كوتاه يا طولاني اين عمل را ترك كرده‌اند. پس اراده‌شان به طور كلي از بين نرفته است. منتهي ممكن است كمي ضعيف شده باشد. در اينجا به برخي از راهكارهاي تقويت اراده اشاره مي كنيم:

ا) يكي از كارهاي اساسي براي تقويت اراده، تلقين جملاتي است كه به فرد نيرو و انرژي رواني مي دهد. يعني هر روز جملاتي كه انرژي مثبت دارند در ذهنش مرور كند و حتي به زبان بياورد. جملاتي مانند: « من اراده لازم براي انجام كارهايم را دارم» ، « هيچ چيز نمي تواند اراده ام را متزلزل كند» ، « اراده ام هر روز محكم تر مي شود» ، « من بايد موفق شوم؛ زيرا موفقيت از آن نيرومندان است» (4) و ... . همچنين در كارهاي سخت و دشوار هم تلقين را فراموش نكند.

ويكتور پوشه ـ روان شناس فرانسوي ـ در مورد خود ارضايي مي گويد: افراد مبتلا به اين عادت شوم، ‌هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: « من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم».(5) اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
ب) براي تقويت اراده، بايد از پراكنده كاري و آشفتگي در كارها پرهيز كند. كارهاي متنوع و مختلف علاوه بر اين كه انرِِژي فرد را پراكنده مي سازند، موجب به هم ريختگي فكري هم مي شوند. پس تلاش كند به كارها و فعاليت هايش تمركز و انسجام بخشد.
پ) سعي كند كارهايي را كه بر عهده مي گيرد، ناتمام رها نكند و آن ها را تا رسيدن به نتيجه مطلوب ادامه دهد. كارهاي نيمه تمام باعث مي شوند، فرد خودش را انساني بي اراده و يا داراي ضعف اراده تصور كند و ديگر قدرت برعهده گرفتن فعاليت ها و مسؤوليت هاي مختلف را نداشته باشد. قبل از انجام هر كاري كمي دربارة آن كار و توانايي ها و استعدادهاي خودش بيانديشد و اگر توانايي اتمام آن كار را ندارد، از اول آن را بر عهده نگيرد.

ت) هرگز در كارها نا اميد نشود و تا جايي كه مي تواند تلاش كند.

ث) هر روز صبح حداقل بيست دقيقه، به طور مرتب و در ساعتي معين ورزش كند.

ج) ترك گناه و مخالفت با وسوسه هاي شيطان، نقش بسيار مؤثري در تقويت اراده دارد. ويليام جيمز روان شناس معروف آمريكايي چنين مي گويد: « يك نه گفتن به يك عادت بد، موجب مي شود شخص براي مدتي تجديد قوا كند و بدين وسيله ضعف اراده خود را به تدريج برطرف سازد.»(6)

 

چ) مقيد باشد هر روز تعدادي معين از آيات قرآن را تلاوت كرده و ترجمة آنها را هم بخواند.

ح) پس از تدبير و مشورت از عواقب تصميم‏هاي خود هراسناك نباشد و به خدا توكل كند و در تمام امور از او كمك بخواهد.

خ) باور كند همانند ديگر انسان‏ها از توانمندي‏هاي بسيار برخوردار است و از ديگران كمتر نيست. فراموش نكند نقاط قوت انسان از نقاط ضعفش بيشتر است و نبايد خود را دست كم بگيرد. تصميم خوب در پرتو تكيه بر قوت‏ها، جبران ضعف‏ها و احساس توانمندي ها شكل مي گيرد.

د) هر كاري را آسان تلقي كند؛ زيرا در برابر اراده پولادين انسان همه سختي‏ها آسان مي‏گردد. به استقبال كارهاي به ظاهر دشوار برود و به خود تلقين كند مي‏تواند در اين امور درست تصميم بگيرد و افتخار موفقيت در انجام آن‏ها را به دست آورد.

ذ) مدتي برنامه ريزي و تصميمات خود را با فردي ذي صلاح در ميان بگذارد و از وي بخواهد مراقب باشد تا در او دودلي پيش نيايد. و همچنين اجراي تصميماتش را به تأخير نياندازد.

ر) از خواب زياد، پرخوري و ديگر اسباب تنبلي و سستي اراده بپرهيزد.

ز) با كساني كه روحيه و اراده اي قوي دارند دوست شود تا اراده او نيز قوي گردد.

ژ) تصميمات به جا و پر ارزش گذشته‏ خودش را به ياد آورد و توجّه كند كه چون گذشته براي انجام دادن كارهاي مهم آمادگي دارد.

س) با تصميم‏هاي آسان در كارهاي ساده، به تدريج خود باوري و توانمندي را در خويش پديد آورد و راه را براي تصميم گيري در امور پيچيده و مشكل هموار سازد.

ش) از شكست خوردن نهراسد و بداند كه شكست ها پلي هستند به سوي موفقيت و كاميابي.

ص) سرگذشت افراد سخت كوش و با اراده را مطالعه كند و از آنها درس بگيرد.

7. شستن اندام بدن به خصوص اعضاي تناسلي با آب سرد، براي خنثي نمودن تحريكات جنسي مؤثر است. هر وقت افكار جنسي به ذهن فرد آمد و تحريك شد، اگر مي‌تواند با آب سرد دوش بگيرد و يا اعضاي تناسلي‌اش را با آب سرد بشويد تا شهوتش تعديل گردد. البته اين كار در صورتي توصيه مي‌شود كه موجب بيماري و عوارض منفي در فرد نشود. (7)
8. يكي ديگر از روش‌هاي درماني، اين است كه فرد مبتلا، در فاصلة زماني كه براي خودش در نظر مي‌گيرد، اگر موفق به ترك اين عمل شد خودش را تشويق كند و به خودش جايزه بدهد. ولي چنانچه در فاصلة مشخص شده باز هم مرتكب خود‌ارضايي شد، جريمه و تنبيهي براي خودش در نظر بگيرد. تشويق بايد چيزي باشد كه به فرد انگيزه بدهد و او را در تصميمش استوار گرداند. همچنين تنبيه و جريمه بايد قدرت بازدارندگي بالايي داشته باشد؛ به طوري كه فرد هر وقت اراده كرد خود‌ارضايي كند، تلخي تنبيه و جريمه به ذهنش بيايد و همين امر مانعي در برابر خود‌ارضايي باشد. البته تنبيه و جريمه نبايد به گونه‌اي باشد كه فرد مبتلا از انجام آن ناتوان شود وكم كم از كارآيي بيفتد. نوع تشويق و جريمه هم براي افراد مختلف فرق مي‌كند. هر فردي بايد خودش جايزه و جريمة خودش را تعيين كند. (8) به سخنان اين جوان دقت كنيد: « عهد و پيماني كه با خودم بستم و الآن حدوداً هشت سال از عمرش مي‌گذرد و تا كنون نيز بدان پايبند بوده‌ام چنين است: هرگاه در مبارزه با عمل خودارضايي شكست خوردم بر من واجب است كه هفت روز روزه بگيرم. سه روز آن بايد بلافاصله پس از شكست و پشت سر هم باشد و چهار روز ديگر در طي يك ماه پس از روز شكست به جا آورده شود. اين جريمه‌اي كه براي خودم گذاشته‌ام بسيار كمكم كرده است.»

9. استفاده از گياه سداب

خاصيت اصلي گياه سداب كم كردن فشار شهوت مي باشد و مي توان روزي يك فنجان از دم كرده آن را براي كاهش شهوت نوشيد؛ البته بايد توجه داشت كه مصرف زياد سداب سمي است و بايد پرهيز شود. همچنين بايد توجه داشت كه فشار خون را پايين مي آورد و ترشح صفرا را نيز افزايش مي دهد.

10. يكي از راهكارهاي اساسي براي درمان اين مشكل، ازدواج است. ازدواج به طور ريشه اي و اساسي اين مشكل را برطرف مي كند. شايد الآن سن و شرايط ازدواج را نداشته باشيد؛ ولي بايد در فكر ازدواج باشيد و در اولين زمان ممكن كه شرايط شما اجازه مي‌دهد، حتماً به اين كار اقدام كنيد.

در اينجابه برخي ديگر از نكات درمان خود ارضايي اشاره مي‌شود:

1. فرد مبتلا سعى كند به هنگام خواب شكمش بيش از حد معمول پر نباشد.

2. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏هاى جنسى و تحريك‏كننده جدا پرهيز كند.

3. از خوردن مواد غذايى كه محرك است مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاى پرچرب، حتى‏المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا كند.
4. قبل از خواب حتما مثانه خود را تخليه نمايد.

5. از نوشيدن افراط ‏گونه آب و مايعات پرهيز كند (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابيدن).

6. هيچ‏گاه بدن عريان خود را در آينه نگاه نكند.

7. از دست‏ورزى اندام جنسى خود اجتناب كند و در هيچ شرايطى دست‏ورزى نكند.

8. هرگز به رو نخوابد. هنگام خواب سر و دست ها از زير پتو ولحاف بيرون باشد.

9. به منظور تخليه انرژى زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كند.

10. هيچ‏گاه بيكار نباشد، براى اوقات فراغت خود برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش, عبادت و... پر كند.

11. هفته‏اى يكى دو روز روزه مستحبى بگيرد و اگر توان آن را ندارد و يا شرايط روزه‌گرفتن مهيا نيست حداقل ميزان صرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش و تعداد دفعات غذا را كاهش دهد و به حداقل خوراك اكتفا كند.

12. با نامحرم رفتار متكبرانه داشته باشد و از سخنان ملايمت‏آميز با آنها خوددارى كرده واز نرمى در كلام با آنها اجتناب ورزد.

13. هيچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقى نماند، حتى براى آموزش و...

14. قرآن زياد بخواند و درباره معانى آيات آن فكر كند.

15. به آسيب ها و عوارضي كه ممكن است بر اثر خود ارضايي گريبان گيرش شود فكر كند.(12)

مدتي با دقت به اين دستورات عمل كنيد تا شاهد نتايج شيرينش باشيد. ما هم برايتان آرزوي موفقيت مي‌كنيم. منتظر مكاتبه بعدي شما هستيم .ما به شما اطمينان مي دهيم تا هر وقت كه لازم باشد همراه و مشاور شما خواهيم بود.

جواد ترکاشوند

پی نوشت ها:
(1) ديانت مقدم، سيد مصطفي؛ آرامش طوفاني؛ قم: مؤسسه امام خميني(ره)، ص70.
(1) دبس، موريس؛ بلوغ (چه مي‌دانم؟) ، ص62.
(2) www.porseman.org
(3) غررالحكم؛ ص186، ح3543.
(4) شاكرين، حميد رضا؛ پرسش‌ها و پاسخ‌هاي برگزيده (دفتر هفتم)، ص246.
(5) بشيري، ابوالقاسم؛ اختلالات رفتاري، ص220.
(6) حسيني، داود و ... ؛ شكفتن سهم توست، ص288.
(7) ديانت مقدم، سيد مصطفي؛ آرامش طوفاني؛ قم: مؤسسه امام خميني(ره)، ص81.
(8) همان، ص82.
(9) همان، ص83.
(10) سورة نور/32.
(11) وسائل الشيعه، ج20، ص43.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

هههههههههه