بالا رفتن از نرده های کاخ سفید در پی اعتراض به زندان گوانتانامو

یک نت ـ در پی تظاهرات اعضای یک گروه معترض به حبس نامحدود زندانیان در گوانتانامو مقابل کاخ سفید، پلیس آمریکا یک معترض را به دلیل بالا رفتن از نرده‌های پیرامون محوطه کاخ سفید بازداشت کرد.
کاخ سفید

به گزارش "مجله اینترنتی یک نت" به نقل از شبکه تلویزیونی «راشا تودی»، یک فعال معترض به عملیات ادامه دار زندان نظامی «گوانتانامو» در خلیج کوبا روز چهارشنبه بعد از بالا رفتن از نرده های واقع در شمال کاخ سفید دستگیر شد.

«دایان ویلسون» یکی از اعضای گروه «کد پینک» است که امروز بعد از ظهر در واشنگتن بازداشت شده است.

ویلسون همواره به طور منظم اعتراض خود به فعالیت گوانتانامو را مقابل کاخ سفید به تصویر می کشید تا آگاهی مردم را درباره 166 زندانی اسیری که بیش از 4 سال است بعد از وعده «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای بستن گوانتانامو، همچنان اسیر هستند، افزایش دهد.

در حالی در حال حاضر بیش از 100 زندانی گوانتانامو در اعتراض به شرایط بد زندان ها و بی حرمتی گاردهای زندان به نسخه های قرآن آنها در اعتصاب غذا به سر می برند، ویلسون با هدف نمایش همدردی خود با زندانیان به مدت 57 روز روزه گرفته است.

ویلسون به همراه سایر اعضای گروه کد پینک تظاهرات خود مقابل کاخ سفید در اعتراض به فعالیت گوانتانامو را بعد از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه آغاز کردند.

خبر دستگیری ویلسون به سرعت و در طول مدت یک ساعت در اینترنت پخش شد.

«جودی ایوانز» یکی دیگر از اعضای گروه کد پینک با انتشار مطلبی در اینترنت نوشت که ویلسون کمی بعد از بالا رفتن از نرده های اطراف ساختمان کاخ سفید که با هدف درخواست آزاد کردن زندانیان گوانتانامو انجام داد، دستگیر شد.

بر اساس این خبر، ویلسون پیشتر در سال 2006 میلادی نیز به دلیل زنجیر کردن خودش به نرده های کاخ سفید دستگیر شده است و به دلیل ایجاد اختلال در سخنرانی های «دیک چنی» معاون رئیس جمهور وقت آمریکا،‌ و به 3 ماه زندان محکوم شده بود.

کد پینک همچنین از دستگیری یکی از بنیانگذاران این گروه که به ویلسون کمک کرده است،‌ خبر داد. این فرد «مدیا بنیامین» نام دارد که اوایل سال جاری میلادی سخنرانی رئیس جمهور آمریکا درباره گوانتامامو را قطع کرد.

بنیامین با قطع سخنرانی اوباما فریاد زد: « 86 نفر ( از زندانیان گوانتانامو) قبلا تبرئه شده اند. آنها را همین امروز آزاد کنید».

این خبر در شرایطی منتشر می شود که تعطیلی زندان گوانتانامو از جمله وعده های انتخاباتی اوباما در سال 2008 میلادی بود اما اکنون با گذشت 5 سال هنوز این وعده محقق نشده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده