از قرآن خواندن لذت نمی برم

یک نت ـ من قران خوندن رو دوست دارم چون خدا دوست داره. ولی از خوندنش لذت نمیبرم.اینکه قران رو بخونم ولی متوجه معانی نشم که باز بدتر.وقتی هم که معنی رو کنار آیات میخونم زود خسته میشم.هر روز خودمو مجبور میکنم 50 آیه بخونم که از غافلان نباشم.
 قرآن خواندن

من قران خوندن رو دوست دارم چون خدا دوست داره. ولی از خوندنش لذت نمیبرم.اینکه قران رو بخونم ولی متوجه معانی نشم که باز بدتر.وقتی هم که معنی رو کنار آیات میخونم زود خسته میشم.هر روز خودمو مجبور میکنم 50 آیه بخونم که از غافلان نباشم.دوست دارم با قران انس بگیرم مخصوصا حالا که به عنوان یک دفترچه زندگی بهش نگاه میکنم از اینکه اینقدر از قران دورم خیلی ناراحتم انگار که بنده خوبی برای خدا نیستم. ولی نمیدونم چه جوری میتونم با قران ارتباط برقرار کنم.لطفا راهنمایی ام کنید.پست هایی هم که گذاشتین گذرا نگاه کردم مطلبی برای جوابم ندیدم.درپناه حق موفق و پیروز باشید.

پاسخ:

با سلام و تشكر از شما

این سوال به عنوان یكی از دغدغه های افرادی است كه دوست دارند بیشتر با قرآن مجید انس داشته باشند و در لحظه لحظه های زندگی از آن استفاده كنند ممكن است جواب های متعددی به این پرسش داده شود، اما در كنار همه جواب ها بنده پیشنهاد  می كنم برای دوستی هر چه بیشتر با قرآن مجید  با آیات الهی به صورت موضوعی ارتباط بر قرار كنیم و همه آیاتی را كه در یك موضوع خواست بیان شده را مطالعه و تلاوت كنیم ،مثلا شما می توانید همه آیاتی را كه در مورد دوستی و یا غضب و یا هر موضوع دیگری كه به آن علاقه دارید را مطالعه كنید .

یكی از رسالت مهم گروه رهپویان قرآن نیز در فضای مجازی همین مطلب است كه آیاتی را كه در موضوعات مختلف و كاربردی بیان شده اند را با شیوه های مختلف در این فضا قرار دهد تا مخاطبین بتوانند بیشتر و بهتر با آیات الهی ارتباط برقرار كنند.

 

منبع : www.jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده