احتمال حمله تروریست های وهابی به شهر شیعه نشین در عراق

یک نت ـ گروه های تروریستی مسلح تندرو برای اشغال استان شیعه نشین طوزخورماتور از توابع استان صلاح الدین عراق آماده حمله گسترده می شوند.
وهابی

به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع پارلمانی عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: گروه های مسلح وابسته به القاعده و ارتش «طریقه نقشبندیه»برای حمله گسترده به دو منطقه ینکجه و سلیمان بیک در شهر طوزخورماتور که اکثریت ساکنان آن شیعه ترکمن هستند، آماده می شوند باوجود اینکه 1800 نیروی از نیروهای بیشمرکه در پشت کوهها برای حمایت از مناطق کردنشین مستقرند، اما هیچ نیروی نظامی برای مقابله با گروه های مسلح تروریست در منطقه طوز خورماتور مستقر نیستند.

وی تاکید کرد:قائم مقام شهر طوز اعلام کرده است که ساکنان این شهر از ترس حمله ناگهانی تروریستها به خاطر نبود نیروهای دولتی در رعب شدید به سر می برند و اوضاع در طول هفته بدتر خواهد شد.ترکمن های شیعه درحال حاضر در رعب شدید قرار دارند و ناحیه سلیمان بیک نیز از شب گذشته شاهد درگیری هایی بین ارتش عراق و مسلحان وابسته به القاعده و نقشبندیه است. این درگیری ها پس از این رخ داد که تروریستها به سمت یگان های نظامی در این استان تعدادی خمپاره پرتاب کردند.

در همین حال، «قاسم الاعرجی» رئیس فراکسیون بدر گفت: شیعیان ترکمن در طوز خورماتور با کشتار جمعی از سوی کروه های تکفیری و تندرو روبه رو هستند.الاعرجی در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از یکهزار شهید طی پنج سال و تخریب همه حسینیه های پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و تخریب 750 باب منزل از اقدامات تروریستها در این منطقه بوده است و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.وی از دو دولت فدرال و محلی خواست تا به وظیفه اخلاقی و ملی خود نسبت به حمایت از ساکنان طوز و مبارزه با گروه های مسلح در این شهر عمل کنند.

منبع: شبستان

افزودن نظر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده