اگر پیشنهاد ازدواج بدهد، حاضرم بپذیرم

با آقایی آشنا شدم. او ساکن تهران هست. در این مدت چند بار ایشان آمدند و از نزدیک ملاقات داشتیم و هر روز تلفنی با هم ارتباط کاملاً سالمی داریم. من و ایشان هر دو کارمند۳۰ و ۲۸ سال هستیم.
ازدواج

یک نت ـ من در شیراز زندگی می‌کنم و یکسال است با آقایی آشنا شدم. او ساکن تهران هست. در این مدت چند بار ایشان آمدند و از نزدیک ملاقات داشتیم و هر روز تلفنی با هم ارتباط کاملاً سالمی داریم. من و ایشان هر دو کارمند۳۰ و ۲۸ سال هستیم. در این مدت من بسیار به ایشان علاقه‌مند شدم و بخش بیشتری از معیارهایم برای ازدواج را، در ایشان دیده‌ام؛ اما کمرویی و نجابت ایشان به من اجازه نمی‌دهد مستقیماً ابراز علاقه کنم. او هم همین احساس را دارد.

بیشتر در زمینه‌های کاری و موضوعات عمومی صحبت می‌کنیم. او چند بار گفته که از طرف خانواده‌اش در فشار است که زودتر ازدواج کند؛ اما می‌گوید من به انتخاب آنها راضی نمی‌شوم و دست دست می‌کند. دوست دارم بداند که دوستش دارم و اگر پیشنهاد ازدواج بدهد، حاضرم بپذیرم؛ اما شرم و حیا اجازه این کار را به من نمی‌دهد. چطور می‌توانم این را به او بفهمانم؟ از طرفی با توجه به اینکه من یک دختر هستم، دلم نمی‌خواهد به شخصیتم لطمه بخورد. فقط دلم می‌خواهد تا دیر نشده یک کاری انجام بدهم. او با مادر پیرش زندگی می‌کند و زیاد راحت نیست که بخواهد بگوید: با شخصی دوست است؛ یعنی اصلاً این چیزها در خانواده مذهبی ایشان عرف نیست. لطفاً مرا راهنمایی کنید.

جواب:

سلام/شما نیاز نیست مستقیم اظهار علاقه کنید؛ بلکه درست هم نیست؛ به خاطر اینکه ممکن است با این کار شما، طرف مقابل طاقچه بالا بگذارد. پس به جای این کار، شما باید طوری حرکت کنید که هرچه زودتر تکلیفتان معلوم شود؛ یعنی اگر شما را برای ازدواج می‌خواهد برای خواستگاریتان اقدام کند.

پس شما در اولین قدم رابطه را کم کنید و سرد برخورد کنید تا برای او سوال شود که چرا این طور شده‌اید و وقتی علت را پرسید، در جوابش با حالتی ناامیدانه به او بگویید: به خاطر اینکه نمی‌دانم آخر این رابطه چه می‌شود و ما تا کجا باید پیش برویم؟ لذا فکر می‌کنم اگر قرار است بی‌هدف ادامه پیدا کند، بهتر است تمامش کنیم. اگر این طور عمل کنید در صورتی که شما را برای ازدواج بخواهد جلو می‌آید.

اما اگر جلو نیامد، در قدم بعدی بیشتر عقب بکشید، اگر جلو آمد که هیچ؛ ولی اگر قبول کرد که رابطه را قطع کنید، شما قطع کنید و اصلاً نترسید که نکند از دستش بدهید؛ چون اگر علاقه‌اش به شما برای ازدواج باشد، قطع رابطه دلتنگیش را زیاد می‌کند و به طرفتان برخواهد گشت؛ اما اگر نیامد ناراحت نشوید؛ چون معلوم می‌شود گرچه به شما علاقه داشته؛ اما قصد ازدواج نداشته. پس همان بهتر که از شما بریده و رفته است.

موفق باشید

منبع:welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

من زن میخوام