در حالی كه زن دارم عاشق دختری شده ام

یک نت ـ من جوانی 30 ساله هستم و در حالی كه زن هم دارم عاشق دختری شده ام. آن دختر هم به سختی هر چه تمامتر عاشق من شده است!
جوانی 30 ساله هستم و در حالی كه زن هم دارم عاشق دختری شده ام

من جوانی 30 ساله هستم و در حالی كه زن هم دارم عاشق دختری شده ام. آن دختر هم به سختی هر چه تمامتر عاشق من شده است!

من چند بار تصميم به جدايي از آن دختر گرفتم ولی او اصلاً راضی نمی‏شود. من هم به او گفتم بايد چند سال منتظر من باشی.

من انسان خداترسی هستم. از آنجايي كه تا حالا با عاطفه کسی بازي نكرده ام اگر بخواهم آن دختر را به حال خودش بگذارم ممكن است حتی در خانه شوهر آینده اش هم فراموشم نكند. همچنین ممكن است عشق پاك ما تبديل بشود به گناهان كبيره.

برای من اين دنيا مهم نیست بلکه آن دنيا مهم است. لذا خواهشمندم مرا راهنمایی كنيد که: «آیا در حالی که ما عاشق هم هستيم گرفتن اين دختر ثواب است يا گناه؟».

با تشكر .

پاسخ:

باسمه تعالی

برادر گرامی!

اجازه بدهید بی مقدمه به شما بگویم که مطمئن باشید این دختر باعث نابودی زندگی شما خواهد شد. پس به ابراز عشق او بی اعتنایی کنید.

فرمایش امیرالمؤمنین (ع) که محبت زن را "شمشیر شیطان و مایه فتنه" شمردند، اشاره به همین گونه ابراز محبت‌های نامشروع دارد. در قرآن کریم به پرهیزکاران توصیه شده که در برابر چنین وسوسه هایی شیطانی با استفاده از یاد خدا مقابله کنند؛

«ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا»

یعنی: «در حقيقت كسانى كه [از خدا] پروا دارند چون وسوسه‏اى از جانب شيطان بديشان رسد [خدا را] به ياد آورند و بناگاه بينا شوند». (سوره مبارکه اعراف ـ آیه 201).

بنابراین پاسخ صریح ما این است که گرفتن اين دختر به هیچ عنوان ثواب نیست.

برای توضیح بیشتر به این نکات توجه کنید:

1. متأسفانه در نامه خود از چگونگی آشنایی با هم و میزان روابط سخنی نگفته اید. قطعاً اگر بخواهیم به تمامی جوانب امر بپردازیم خواهید دید که این ارتباط هم برای دین و ایمان شما خطرناک است، و هم برای موقعیت شغلی، اجتماعی و خانوادگی شما.

2. بسیاری از توجیهاتی که در نامه خود برای ادامه این ارتباط نوشته اید، در واقع "زینت‏های شیطانی" است. زینت دادن ذنوب و توجیه کردن گناهان، یکی از تکنیک‏های مؤثر شیطان است که صورت واقعی گناهان را عوض کرده و به شیوه های مختلف آنها را تزئین می‏کند. مثلاً فساد را اصلاح، شرک را عبادت و ظلم را عدالت می نمایاند. مثلاً در مورد مشکل شما، "رابطه گناه آلود و مخرب" را برایتان به عنوان "عشق پاک" نمایانده است.

خداوند در قرآن می فرماید: «وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ ٱلشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لاَ غَالِبَ لَكُمُ ٱلْيَوْمَ مِنَ ٱلنَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَّكُمْ فَلَمَّا تَرَآءَتِ ٱلْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيۤءٌ مِّنْكُمْ إِنَّيۤ أَرَىٰ مَا لاَ تَرَوْنَ إِنَّيۤ أَخَافُ ٱللَّهَ وَٱللَّهُ شَدِيدُ ٱلْعِقَاب».

یعنی: «[ياد كن] هنگامى را كه شيطان اعمال آنان را برايشان تزئین کرد و  گفت امروز هيچ كس از مردم بر شما پيروز نخواهد شد و من پناه شما هستم. پس هنگامى كه دو گروه يكديگر را ديدند [در قیامت، شیطان و گناهکاران یکدیگر را دیدند] شيطان به عقب برگشت و گفت: من از شما [گناهکاران] بيزارم من چيزى را مى‏بينم كه شما نمى‏بينيد من از خدا بيمناكم و خدا سخت‏ كيفر می دهد». (سوره مبارکه الانفال ـ آیه 48)

3. بدون شک فراموش کردن آن دختر به نفع شماست؛ ولی این فراموشی زمان‏بر است و شاید ماه ها و سال‏ها به طول انجامد؛ لذا نیازی به فراموشی سریع ایشان نیست، چرا که صرف کم رنگ شدن خاطرات او حکم فراموشی وی را دارد.

4. در نامه خود نوشته اید که "انسان خداترسي هستید و تا حالا با عاطفه كسي بازي نكرده اید". به نظر ما هم همینطور است و شما اگر خداترس نبودید این سؤال را انجام نمی دادید و برای این رابطه به شک نمی افتادید. اما شما که عواطف دیگران برایتان مهم است آیا می دانید که اگر همسر شما از این رابطه آگاه شود، برایش بسیار کشنده خواهد بود. یکی از تلخ‌ترین پدیده ها در زندگی زناشویی همین است که زن، احساس کند شوهرش به زن دیگری علاقه یا با او رابطه دارد. آیا عاطفه همسرتان برایتان مهم نیست؟!

5. توصیه بعدی ما این است که تا حد امکان، ذهن خود را نسبت به این مسأله مشغول نکنید. مطمئن باشید دختر مورد نظر هم هرقدر وابسته شده باشد، پس از جدایی کامل شما ـ با شرایطی که در ادامه خواهیم گفت ـ کاملاً فراموشتان کرده و از زندگی جدید با همسرش لذت خواهد برد. پس با افکار مزاحمی که به هر شکل شما را وسوسه میکند مقابله جدی داشته باشید.

روش‏های از بین بردن دلبستگی

1. حقیقت را بپذیرید: حقیقت این است که شما متأهل هستید و این رابطه به نفع دین و دنیای شما نیست. باید توجه داشته باشید که در مواردی، چنین دلبستگی هایی ناشی از اختلالات روانی مانند افسردگی است که باید هر چه زودتر در پی درمان بود.

2. بزرگ نمایی نکات منفی فرد مورد نظر: برای فراموش کردن آن دختر باید واقع‏بین باشید و نقطه های منفی وی را هم ببینید، هم بگویید و هم بنویسیدو همه افراد نکات مثبت و نکات منفی دارند. هر شب قبل از خواب نکات منفی او را با جزئیات ریز بنویسید و با صدای بلند بخوانید و سپس بخوابید. حتما باید این کار قبل از خواب انجام شود. چون اگر روانشناسی «هیلگارد» را خوانده باشید میدانید که انسان وقتی‌ چیزی را قبل از خواب یاد می گیرد و سپس به خواب میرود انبار گردانی مغزی میشود و ذهن شروع میکند به سامان دادن آن آموخته ها. لذا باید این کار،  قبل از خواب اتفاق بیافتد.

3. به رخ کشیدن: وقتی تمام خارها و معایب وی را دیدید و لمس کردید، میتوانید به عنوان قدم بعدی روی این تفسیر کار کنید که: "آیا این همان کسی است که من با قدرت دارم به سویش می روم و تمام هستی، رابطه خانوادگی و آبرویم را دارم فدای آن می کنم؟".

4. از دوستان و خانواده کمک بگیرید: حمایت اجتماعی یکی از مهمترین فاکتورها در کنار آمدن با این مسئله است. از دوستان و افرادی که به حرفهایتان گوش میدهند و به شما برای ادامه زندگی انگیزه می دهند کمک بگیرید. گذراندن وقت با دیگران ممکن است که در ابتدای کار برایتان دشوار باشد اما کمکتان میکند بفهمید که کسان دیگری هم در زندگیتان هستند که نگران شما هستند و حمایتتان می کنند.

5. برگرداندن یادبودها: پس دادن یا از بین بردن همه عکس ها، یادگاری ها، نامه ها، پیامک‏ها و همه یادبودهای رابطه قبلی می تواند به پیشرفت روند فراموش کردن شما کمک کند. شماره تلفن وی را حذف کنید و حتی در صورت امکان خط موبایل خود را نیز عوض کنید.

کمک های معنوی برای دوری از این گناه

برای مقابله با این گونه وسوسه ها بر تلاوت سوره واقعه در هر شب مداومت داشته باشید.

 

استمرار ذکر «اُفَوِّضُ أَمرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَاد» (سوره غافر ـ آیه 44) هم مؤثر است.

دلیل اصلی این همه تأکید بر بی توجهی به علاقه به آن دختر این است که شما متاهل هستید و همسری را برگزیده اید و به فرمایش حق تعالی، با همسرانتان پیمانی محکم بسته اید: «وأَخَذْنَ مِنكُم مِّيثَاقًا غَلِيظا» یعنی: «زنان شما از شما پيمانى استوار گرفته‏اند» ﴿سوره مبارکه نساء ـ آیه ۲۱﴾. پس نباید این عهد و میثاق را بشکنید.

امیدواریم علاوه بر همت خودتان، خداوند هم به شما در نجات از این دام شیطانی کمک کند.

 

منبع:ابنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

داداش اینا رو ول کن اگه استطاعت داری برو بگیرش خیالت راحت بشه اگه با وجود زن داشتن عاشق شدن گناه است پس تمام امامان ما و شیعیان و یاران انها درون اتش هستن مشکل از شما و ان دختر نیست مشکل از خانومته که قانون خدا رو نمیپذیره و این کسانی که هم جواب دادن براشون قانون خدا اهمیت نداره شما میتونی مثنی و ثلاث و رباع بگیری این دستوریه که خدا داده ولی خوشبختانه الان روحانیون ما از خدا و اهل بیت جلو زدن میتونی واسه امام زمان دعا کنی تا زودتر ظهور کنه و قوانین خدا اجرا کنه اونوقت کسی محبت شما رو به عنو.ان گناه قلمداد نمیکنه
برادر من.امامان عاشق سینه چاک نبودن که رفتن زن گرفت.بنا به مصلحت بوده. این اقا جوابای به این خوبی و واضحی را از قران برای شما اوردند.یعنی قران هم قبول ندارید؟؟؟؟؟؟؟یعنی ناراحتیه زن مردم،مهمتر از زن ادم است؟؟؟؟؟؟
درود بر این دوست گرامی...با تمام حرفات صدر صد موافقم..بله روحانیوم ما ماشالله که دیگه اصلا قبول ندارن این شرعیاتو..خودشون حکم میدن..خانمی گفته بود در جواب شما مگه امامان عاشق سینه چاک بودن..باید بگم بله...مگه رسوالله عاشق همسر پسر خونده خودش زید نشد..مگه عاشق ریحانه زن یهودی نشد که شوهرشو کشته بودن..عاشقی کی گفته جرمه.واز همه مهمتر من این نظرم دارم اگر زنی واقعا زن باشه با رفتار و کردارش اونقدر مردشو ب خودش میتونه وابسته کنه که چشم مردش هیچ کسی رو نبینه.این خانما هستن که در اصل باعث میشن مردشون با وجود داشتنشون بخوان با کس دیگه ای رابطه داشته باشن.پس صدر صد کمبودی هست که مرد اونو بیرون خونه جستجو میکنه...اره برادرم..ایرادی نداره میتونی بری با اون دختر ازدواج کنی ب شرطی که بتونی مساواتو بین هردو زن رعایت کنی.اگر واقعا ب اسلام اعتقادی مردم دارن باید این گونه چیزاشم بپذیرن..نه فقط هرجی که ب نفعشون هست رو قبول داشته باشن.مرد میتونه تا 5 زن داشته باشه این .یا از اعراب پیروی نکنید یا درست پیروی کنید.
درسته ولی اسلام یه چیز دیگه هم گفته اگه زنت راضی باشه میتونی بری اذدواج مجدد کنی بعدشم اشکال نداره بره 5 تا زن بگیره اگه زن اولش راضی نباشه راحت میتونه جدا بشه جالبتر میدونیین چیه العان جوونا نمیتونن از پس مخارج یه زندگی بر بیان بعدش برن دوتا دوتا زن بگیرن چقدر خنده دار در ضمن اونی که میگه امامان ما سه تا زن داشتن برن ببینن چطور عدالت و انصاف ترس از خدا داشتن نه الان که حتی بعضی ها احترام پدر مادرشونو یادشون رفته چه برسه عدالت بین دو زن
خدايي اين بنده خدا هم بي راه نميگه.
سلام اول فقط استطاعت نیست دوما شما مردا از پس محبت کردن البته بعضیاتون برنمیاید چه طور میتونید دوتا زن رو باهم اداره کنید مگه استطاعت فقط مالیه اقای محترمی که حکم خدا رو درست نفهمیدی.استطاعت باید شامل همه چیز میشه که یکیش عدالت واگر شما مردا عدالت داشتید کار به عشق به زن دوم ژیدا نمیکرد. امامن ومعصومین هم زن ثلث ربع رو برای عشق وحال نمیگرفتن.برو بخون اطلاعات کسب کن بعد بیا نظر بده.......... ولی این دوره زمونه این عشق ها همش هوا وهوس هست وخانمان سوز. یه سری به دادگاه های طلاق بزنید متوجه خواهید شد. بچه های بیچاره ای که فادای این کشمکش ها میشوند پس لطفا قاضی العجل نشوید.
mozakhrafe nazare karshenas hame to in ghazie dide shodan gheir az on dokhtare badbakhte falak zade ke del dade hamon rozi ke dele dokhtaro be dsat miavordin yadeton nabod zan darin yadeton nabod in bad bakht mitone zendegi ziba tari dashte bashe bedone hsoma ...man nemidonam koja khoda gofte dele bande ha nadide gerfte beshan!!!!! ba mantegh vasash hali kon ke rabeteio ke dare faghat be zarare khodeshe va faghat on vasat zarbe mikhore ba mantegh shayd sakht bahse ama rahash nakonchon ba raha kardanesh momkene kheili etefagha vaash biofte faght harf bezan bahash va moteghaedesh konnn..dar zemnshoma karshenase mohtaram yadet bashe khoda talogh dare be hameye bandeha dar maghame karshenasi hagh nadarin kasio bekhosos dele ensanha harchand bad ro nadide begirin
اون دختر بیشترین تقصیر رو داره. چشمشو ببنده که عاشق کسی که زن داره نشه.این کارش فقط کار شیطان است
to ke migi rahash kon midoni che avaghebi montazere on dokhtare del shekastas hamin karshenasia ro kardin ke fesado kesafat kari az jame bala mireeee......kash khoda yejori beheton mifahmond shoma gheshre be zaher mohtaram faghat darin zarbe bezanin be jame
bande na khalafe khoda
با سلام همانطور که بیان شده امامان ما برای امیال زودگذر ازدواج مجدد نمی کردند.. در ضمن ازدواج موقت همینطوری حکمشو اسلام نداده شرایط داره.. از طرفی بید عدالت کامل بین همسران رعلیت بشه.. مثلا چه کسی جز معصومین می تونه عشق و محبت رو طبق عدالت بین همسران تقسیم کند.... در ضمن آقای محترمی که گفتی من با عاطفه و احساس کسی بازی نکردم.. شمایی که اینطوری هستید چطور با احساس همسر اصلی خود می خواهید بازی کنید!!!!!!!!! حالا با این اوضاع شما می توانید عدالت رو در تمام زمینه ها برای هر دو همسر رعایت کنید؟!؟.. مالی.. محبت.. عشق.. مهربانی...
با سلام همانطور که بیان شده امامان ما برای امیال زودگذر ازدواج مجدد نمی کردند.. در ضمن ازدواج مجدد همینطوری حکمشو اسلام نداده شرایط داره.. از طرفی باید عدالت کامل بین همسران رعایت بشه.. مثلا چه کسی جز معصومین می تونه عشق و محبت رو طبق عدالت بین همسران تقسیم کند.... در ضمن آقای محترمی که گفتی من با عاطفه و احساس کسی بازی نکردم.. شمایی که اینطوری هستید چطور با احساس همسر اصلی خود می خواهید بازی کنید!!!!!!!!! حالا با این اوضاع شما می توانید عدالت رو در تمام زمینه ها برای هر دو همسر رعایت کنید؟!؟.. مالی.. محبت.. عشق.. مهربانی...
اقای محترم عشق خیلی زیباست عشق پاک این دوست داشتنی که شما در موردش حرف میزنید نه عشق نه دوست داشته این ساخته های ذهنی شما نسبت به اون دختر شما عشق رو به همسر خودتون نثار کنید بعدا متوجه میشید چقد کار خوبی کردیدشما مردید پس باید مردونگی کنیدو اون دخترو فراموش کنید
قلب پاكي نداري خدا ترسم نيستي اگه بودي نظر به نامحرم نداشتي كه عاشقشم بشي.اگه زنت اين كار و انجام داده بود چطور مي شدي بدون كه تو هم كامل نيستي و اون هم ميتونه بهت خيانت كنه
اگر از نظر مالی آنقدر دارید که بتوانید دو خاته با وسایل زندگی را فراهم آورید و خرج دو همسر را بدون هیچ کم و کاستی بدهید ، ازدواج مجدد نمایید و گرنه آن دختر را اسیر و معطل خود نکنید
همه جانب این اقارو گرفتید ایا کسی میدونه این اقا امکانش هست آلارم هایی ازسمت خودش به دخترفرستاده ک دخترووابسته به خودش کرده.....شمایی ک پاسخ نامه این اقارو دادید تا چه حد مطمین هستید ابراز عشق ازجانب اقا نبوده ابتدا؟؟؟؟؟ارکجامیدونین اون دخترم درحال کشمکش باخودش نباشه؟؟بنظر من ازاین حس بایدبگذرید اقای محترم.........نه به خاطر خودتون نه به خاطر همسرتون......به خاطراون دختر که الان داغه و هیچی نمیفهمه.بزارید گریه کنه زاری کنه ولی هرچقدرم زمان ببره میفهمه تصمیم درست براش گرفته شده.....بنظرمن گریه کردن ارزشش خیلی بیشتره تا بخاد ازدستمال استفاده شده کسی استفاده کنه یه دختراستحقاق اینو داره تنها بانوی یه زندگی باشه
سلام به همگی واقعا تاسف اصلی نثار همه ماست هم کسی که از اول پاشو کج گذاشته و با نامحرم ارتباط عاطفی پیدا کرده و حالا ادعای خدا ترس بودن هم داره که اگر اینطور بود پس حتما به حضرت علی علیه السلام خدا ترس نبودند که از ترس لغزش دل به زنان جوان سلام هم نمیکرند!!!!! استغفر الله هم کسی که حیا و عفت را فراموش کرده و با مرد نا محرم ارتباط عاطفی برقرار کرده حتی با وجودی که میدونه با این کار زندگی یک زن دیگر که مثل خود او از جنس زن است و بسیار شکننده را ویران میکند هم تاسف برای همه اونایی که یکطرفه به قاضی میروند و برای یک طرف دلسوزی میکنند. به نظر من همه در این مملکت خودشون را در هر زمینه ای صاحب نظر و حق به جانب میدونند که به خودشون اجازه میدهند راجع به پیامبر و ائمه نظر بدهند و کارشون را با نظر خودشون و بدون مطالعه تفسیر کنند. کسانی که کار ائمه را توجیه کار هوس بازی خودشون میدونند اخر عاقبت کارشون به همین بن بستها ختم میشه!!! ریشه اصلی این مشکلات در جامعه ما نفس پرستی و حق به جانب دانستن ماست نه مشاور نه دین نه جو جامعه هر کسی مسئول رفتار خودش است. اقایی که این بحث را نوشتی اگر واقعا خداترس هستی که این ماجرا را شروع نمیکردی هر چند خداوند در بازگشت را به روی کسی نبسته برای اثبات "خدا ترس " بودنتون به خودتون این کار هوس الود و بی بنیاد را تمام کنید و به زندگی خودتون و همسرتون بها بدین
bebinid agha be in fekr kon ke hamin masale bejaye shoma baraye hamsaret pish miumad yani hamsaret ba ye pesar ashena mishod va ba vojude hozure shoma bahash ertebate atefi peyda mikard che ehsasi behet dast midad vaghti mifahmidi ke hamsaret che khianati behet karde? age nemikhay va dust nadari ke khianat bebini va khastare ye zendegie pabarja va salem hasti azin kar dast bekesh va tamame mohabateto nasibe hamsare shrie va ghanunie khodet kon injuri ham khodet az khodet razi hasti va az zendegit lezat mibari ham az gonahi ke dari kam kam ba tojihaye bi mored tush ghargh mishi nejat peyda mikoni faghat kafie 1 bar be in fekr koni ke hamsaret in karo ba to bokone cheghadr delet mishkane
age khanoomet razi bashe khob hagh ba baghiyas.begiresh
واقعا پستی میخواد کهـ آدم متاهل عاشق بشهـ ! تاهل تعهد میاره بفهمیـــن لطفا
صیغه رو گذاشتن واسه همچین وقتهایی. تازه میتونی تا 4 تا زن رو عقد دائم کنی . این دیگه سوال داره .
in eshgh nist.....adam ye bar ashegh mishe...dari khodeto farib midi...bazi ba kalamat nakon ke khodeto ghane koni...adam ke ezdevaj kard bayad daronesh va karash taghir kone...motmaen bash moshkel az khodete...
age eshghe un dokhtar pak bood hichvaght ba u ke zan dari rabete barghara nemikard va bedun rabete ba zan va marde moteahel pa khorii dare man didam ke migam va bedun to zendegi moteaheli har kari va khiyanati bokni karmay kareto mibini
در كشور عزيز ما ايران عرف بر اين است كه آدم نتونه بيشتر از يه دونه زن بگيره و در واقع گرفتن يه زن ديگه خيانت ميشه به اون اولي ، با اين تفاسير اگه دوس دخترت مرام داره و معرفت حاليش ميشه وميدونه كه تو زن داري بايد اسه اسه پاشو از زندگي شما بكشه بيرون وشما هم خوشي به دلت نزنه و بجاي مهرو محبت و ابراز دوستي به ديگرون بفكر خانومت باش بابا بامعرفت، اين جور حركات تو مرام لوطيا نيس داش من
مرامتوووووووو
بابا دین خدا کی به مخالف گرفتن زن دوم هست چرا نمی زارید بیچاره باهاش ازداواج بکنه
جالبه این همه حرف زده که برادر به نفع شماست این کارو بکنید اون کارو نکنید اما به این مرد به ظاهر خداترس نگفته با وجود اینکه زن داشتی بیخود کردی با احساسات دختر مردم بازی کردی واقعا متاسفم انسانیتم آرزوست
سلام به همگی،من هم دقیقا مشکل همین آقا رو دارم،از حق نگذریم مشکل از خودمم بوده که باعث شده بهش وابسته بشم و اونم به من وابسته و عاشق من بشه،وقتی من هم مثل این آقا قصد جدایی از دختر رو داشتم اون دیگه اجازه نداد،باعث شد به گوش خانوادم برسه،زنم فهمید و زندگیم سیاه شد،چرا؟؟؟ چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ بخدا پشیمونم که چرا زندگی رو که با یه زن پاک وصاف و ساده شروع کردم اینجوری تبدیلش کردم به لجن؟دوستان،عزیزانی که بعضی مواقع مثل من وسوسه میشین که با دل یه نفر دیگه بازی کنین شما رو خدا به زندگیتون بچسبید و این عشق های الکی رو دنبال نگیرین.مرسی
واقعا نگران این دختر یا همسرتی ؟ اگه اره چرا با وجود اینکه زن داشتی با این دخترررررر دوست شدی که عاشقش شی... این دیگه سوال داره که چکار باید کنی؟
آقا جون تقصیر خودته ... بگو من نمیتونم از دختره جداشم چرا تقصیر دختره میندازی که نمیتونه ازت جداشه...... ترسو... خائن.... تو که ثبات احساس نداشتی پ بیخود کردی زن گرفتی ... اینم بدون زنت هم میتونه بهت خیانت کنه هااا اصن نترس سرت میاد
چه عیبی داره اگر کسی بتونه بین دو نفر عدالتو رعایت کنه.و دو زن داشته باشه اگر بد بود خود پیغمبر چرا چند زن داشت..عیب ما اینه که از دین و شریعتمون فقط هرکجا که ب نفعمون هست استفاده کنیم..همیچنین اهل بیت رسوالله همه چند زن داشتن.......اگر کسی زن اولش هیچ گونه نتونه از شوهر نگهداری کنه تکلیف چیه صرفت فقط ب خاطر اینکه اسم یک زن تو شناسنامه اشهست باید بسئزع و بسازه.از طرفی هم نداره که مهرشو بده طلاقش بده.این یک سوال بود پرسیدم کارشناس محترم چی میفرمایند.متشکر.
دختری که عاشق یه مرد زن دار شدی گیریم اون مرد اومد باهات ازدواج کرد حاظری با هووت زندگی کنی یا حاظری زن اولش و طلاق بده زنش بشی خراب کردن سقف زندگی یه زن خوشبختی نیست ته بدبختیه,,اگه امروز به خاطر تو اون زن و طلاق بده فردا به خاطر یه کس دیگه تو رو طلاق میده,,
دختری که عاشق یه مرد زن دار شدی گیریم اون مرد اومد باهات ازدواج کرد حاظری با هووت زندگی کنی یا حاظری زن اولش و طلاق بده زنش بشی خراب کردن سقف زندگی یه زن خوشبختی نیست ته بدبختیه,,اگه امروز به خاطر تو اون زن و طلاق بده فردا به خاطر یه کس دیگه تو رو طلاق میده,,
دختری که عاشق یه مرد زن دار شدی گیریم اون مرد اومد باهات ازدواج کرد حاظری با هووت زندگی کنی یا حاظری زن اولش و طلاق بده زنش بشی خراب کردن سقف زندگی یه زن خوشبختی نیست ته بدبختیه,,اگه امروز به خاطر تو اون زن و طلاق بده فردا به خاطر یه کس دیگه تو رو طلاق میده,,
خیانت کرده بعد از خدا هم میترسه ......... واقعا متاسفم ....در ضمن تو زندگی باید هم این دنیا براتون مهم باشه هم اون دنیا چرا دوست شدی که بخواهی دل طرفو بشکنی آقایه محترم پیشگیری بهتر از درمان است .اگر همسرش نیاز عاطفیشو رو بر طرف نمیکرد اول ازش جدا میشد بعد فکر تجدید فراش وعشق یابی مجدد به سر مبارکشون میزد متاسفم برایه این سری افراد حالا چه مردش چه زنش در ضمن الان با این همه مشکلات از پس یک همسرش بر اومدن مشکله چه برسه دوتا خدا بیامرزه اون زمانی رو که حرمسرا باز میکردن.
سلام همه ی نظر ها روخواندم اقای محترم اولین اشتباه و اخرین اشتباه خودتی ...اول اینکه بقول خودت باخدایی و خدا ترس دوم اینکه زن داری سوماحرفی هم نزدی هانومت مشکلی داشته باشه اونور قضیه هم دیدی اون هنوزیه دختره به خیلی چیزااحتیاج داره پس چراکاری کردی نه راه پس داشته باشی نه پیش گیریم که بگی بهش برواززندگیم بیرون اگه بیاد به زنت بگه چکار میکنی بدبخت میشی ....اوناییم میگن بره زن بگیره هوس بازن ...مردایی که فقط فکرشون این زن و اون زنه لطفاازدواج نکنن گناه زنها چیه یه عمربپاشون باشن اونوقت نردها برن دنبال عشق و حالشون ....واقعاازاین مردها متنفرم متنفرررررررررخدانصیب گرگ بیابونم نکنه
سلام همه ی نظر ها روخواندم اقای محترم اولین اشتباه و اخرین اشتباه خودتی ...اول اینکه بقول خودت باخدایی و خدا ترس دوم اینکه زن داری سوماحرفی هم نزدی هانومت مشکلی داشته باشه اونور قضیه هم دیدی اون هنوزیه دختره به خیلی چیزااحتیاج داره پس چراکاری کردی نه راه پس داشته باشی نه پیش گیریم که بگی بهش برواززندگیم بیرون اگه بیاد به زنت بگه چکار میکنی بدبخت میشی ....اوناییم میگن بره زن بگیره هوس بازن ...مردایی که فقط فکرشون این زن و اون زنه لطفاازدواج نکنن گناه زنها چیه یه عمربپاشون باشن اونوقت نردها برن دنبال عشق و حالشون ....واقعاازاین مردها متنفرم متنفرررررررررخدانصیب گرگ بیابونم نکنه
این اقایون هرچی به نفع خودشون که باشرو انجام میدن و خرشونو از پل رد میکنن . بعد که سرشون به سنگ خورد شروع میکنن به نصیحت کردن .خدا رحم کنه دیگه نمیشه به کسی اعتمادکرد ...
خدا همه ی مارو به راه راست هدایت کنه . اللهم عجل لولیک الفرج
سلام ب همگی اولا اونایی ک میگن پیامبر و امامان تونستن با چن زن ازدواج کنن اونا معنی و کارایی عدالت را در سطح ملت میدونستن چ برسه بین زنان من ک تاحالا مردان عدالت محوری ندیدم نمیتونن تو محل کارشون عدالت رعایت کنن چ برسه بین زنان عدالت بین زنان هم فقط هزینه و خورد خوراک نیس بهتره اطلاعات تون ببرین بالا یعنی اینقد خودتون برابر با ائمه میدونین ؟!! دوما وقتی مردان مرتکب اشتباهاتی میشن چرا میگن "ما انسانیم جایز الخطایم امام نیستیم ک ! "حالا چطور شده وقتی پای عشق میاد وسط میشن مساوی با پیامبر و باید ب امر ازدواج چندگانه عمل کنن ولی وقتی پای خطا ها میان میاد میشن غیر ائمه
سوما اقایان ک ادعا میکنن و بله بیشترشون هم قبول دارن ک از نظر منطق از خانوما جلوتر هستن میتونن با منطق از اول با نامحرمان و ناموس مردم رفتار کنن پس چرا از روی عاطفه وارد روابط با ناموس مردم میشن ؟!! اگه کسی خدا ترس باشه از اول خداترسی شو نشون میده این اقا هم میتونه باز ازروی منطق روابط شو بهم بزنه هرچند برا دختر سخت ولی بعدا دختر خانوم متوجه میشه ک بهترین کار این اقا درحقش کرده چون روزی این دختر خانم هم زن کسی میشه ک راضی نمیشه همسرش خیانت کنه درحقش چهارم اگه روابط این اقا با همسرش ب عللی با مشکلی برخورد کرده ک وارد این رابطه شده است باید اقدام کنه ب بهبودش عاشق شدن راحت مث اب خوردن عاشق موندن سخته و مراقبت میخواد من بانظرات مشاوره موافقم چون انچه برخود نمیپسندین بر دیگران هم نپسندین
با سلام اينجا ميتونه هر كس نظرشو بذاره هر كس به ميزان دركش ميتونه قضايا رو استنباط بكنه اما توجه به اين مسئله كه قضاياي 1436 سال قبلو نميشه با شرايط الان مقايسه كرد قرآن و دين جاي خود و اعتقادات هم جاي خود اما آيا با اين اعتقادات و حرف و حديثا ميشه مسائل امروزي رو تجزيه تحليل كرد يا اونو حل كرد مثلمه كه هر كاري يه چارههايي داره اما با توجه به مشكلات امروز اين حرفا همش در حده حرفه و وقتي شرايط يك جامعه بر مبناي بايد باشه نتيجه درست عكس ميشه خاستن و دوس داشتنو هيچ كس نميتونه انكار كنه متاسفانه چون با توجه به شرايط جامعه همه به فكر خالي كردن شونهاشون از تعهداتشونن چه انتظاري ميره كه تو تعهدات متعهلي و زنا شويي بايد وفا دار بود نود درصد متعهلين محترم يا رابطه دارن يا بدليل شرايطي كه هس رازي از ادامه نيستن و ميخان رابطه داشته باشن اما بنا به دلايلي مثل موقعيت شغلي و اجتماعي يا تعهدات ديني اين كارو نميكنن دوستان عزيزم اينطوره و در كل نبايد كسي رو سرزنش كرد چون وقتي شرايط كسي سخت ميشه نميشه جاي اون حرف زد و در موردش قضاوت كرد و در پايان ممنو ن كه همراه بودين و بيايين ياد بگيريم در مورد هيچ كس قضاوت نكنيم اميدم براي همه داشتن دلي شاد و آرومه
خاک بر سر اشغالت کنن.زن داشتی غلط کردی عاشق یه دختر حرضه مثه خودت شدی.واقعا که بدبخت زنت.با چه حیونی زندگی میکنه و خبر نداره
کثافت گورتو گم کن کمک هم میخواد.لجن
کثیف عوضی زن بیچارت چه گناه داره که یه کثیفتر از شوهرش جاشو گرفته خاک تو سر کثیف خودتو اونهای که میگن بگیریش حیونی دیگه فقط هدفت جفت گیریه مثه خر سگ گاو....
اونا چه حیونن که تحسینش میکنن
اون خانومای که بالا گفتن بگیریش فقط خدا میدونه چه هرزه هستن و چه کارا نمیکنن خدایا خودت کمک کن
اون اقایونی که میگن این اقا بره اون دختره رو بگیره. چون زنش براش کم گذاشته پس ما هم بریم با یه مرد دوست بشیم اگر شوهرمون برای ما کم گذاشت. این میشه زندگی اونوقت. اون اقا که نمی خواد دل دختره رو بشکنه چطور دلش میاد دل همسرش رو بشکنه. اگه زن و شوهری از هم راضی نبودن برن دنبال کس دیگه که سنگ روی سنگ بند نمیشه. همش هوسه نه عشق
خوب کی جلوتو گرفته برو بگیر
دوست عزیزی که به کسی که سوال کرده توهین کردی یادت باشه نعوذ بالله شما خدا نیستی که در مورد این آقا داری قضاوت میکنی اون دنیا چه جوابی داری بدی آخه؟ شاید به ذهن خودتون خطور نکنه اما امکانش هست فردا همین اتفاق برای خود شما بیوفته