بعد از طلاق تنها ماندم و خواستگار ندارم

یک نت ـ قبل عقدم خيلي خاطرخواه داشتم.اما بعد طلاقم.هيچکس نيومده خاستگاريم.اونايي هم اومدن ايراد داشتن يا وقتي فهميدن من طلاق گرفتم رفتن...دلم ازخداگرفته مگه ن اينکه جفت براي هرکس افريده
طلاق

یک نت ـ دختري27سالم و با يک عقد ناموفق.قبل عقدم خيلي خاطرخواه داشتم.اما بعد طلاقم.هيچکس نيومده خاستگاريم.اونايي هم اومدن ايراد داشتن يا وقتي فهميدن من طلاق گرفتم رفتن...دلم ازخداگرفته مگه ن اينکه جفت براي هرکس افريده..پس  جفت من کو..منم دلم ميخاد خونه  زندگي داشته باشم..منم دلم....نگين برو تو اجتماع خانوادم نميزارن ب دلايل خودشون..نگين برو گروه مذهبي نميشه رفت...يا نگين همه چيز ازدواج نيست ک...پس چرا بهترين بنده هاي خداازدواج کردن...يا خدا نميگفت براي همه جفت قراردادم تامايه ارامش هم شن...خستم خيلي...انواع ختم انجام دادم...اما نميشه نميدونم چرا...خواهشا اميدواهي ندين...27سالمه دلخوش نکنين...اگه ميتونستم زنگ ميزدم يا ميرفتم مشاور....شما حرفي بزنين تااروم شم...نه اينکه بدترشم....ب واالله قسم خستم...وقتي ميبينم امام رضا واسه اونايي دلش بخاد بهترين همسرانتخاب ميکنه...وقتي ميبيتم قانون جذب واسه بعضيا چجور اتفاق ميفته بيشترميشکنم....باش من بد اما امام رضا مگه رئوف نيس چرا عدالت برقرارنميکنه...چرا من نه؟

پاسخ:

دغدغه، ناراحتي و نگراني‌ براي آينده و ازدواج قابل درک است و به اميد اينکه شما مطلوب و منتخب فرد شايسته اي  قرار گيريد که لياقت اين توجه و محبت شما را  داشته باشد. در ادامه نکاتي بيان مي‌شود:

1. احساس ناراحتي‌تان قابل درک است، ولي فاجعه سازي مشکل و مسئله علاوه بر اينکه تاثيري در ازدواج ندارد، شرايط روحي، رواني و سختي را ايجاد مي‌کند.

2. بي ترديد ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگي نيست، اجازه ندهيد نگراني از اين مسئله تمام زندگي شما را مختل کند. بين يک دختر خانم مجرد با مشکلات روحي و خلقي و يک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنيد و مراقب سلامت روح و جسم تان باشيد. کم نيستند افرادي که در سنين بالا ازدواج مي کنند و ازدواج موفقي هم دارند.

3. لازم است با توجه به سن و شرايط امروزتان، دوباره تمامي معيارها و ملاک ها و سليقه هاي خود را بازبيني کنيد و با حفظ مباني ملاک ها و معيارها و حتي برخي سليقه ها را تعديل و به روز کنيد.

4. نسخه ي به روز شده معيارها و ملاک هايتان را در خلال صحبت هايتان راحت با دوستان و نزديکان و اطرافيان در ميان بگذاريد، نقش آنها را به عنوان معرف ناديده نگيريد.

5. به صورت غيرمستقيم درصحبت هايتان عدم مخالفت تان را براي ازدواج ابرازکنيد.

6. ضمن رعايت حجاب و مسائل شرعي، سعي كنيد با اقوام و خويشان و دوستان ارتباط بيشتري داشته باشيد و در جلسات خانوادگي و خويشاوندي حضوري فعال داشته باشيد.

7. هميشه با لباس هاي تميز و مناسب در جلسات و ارتباطات با ديگران شركت كنيد.

8. سعي كنيد با مطالعه كتب و تمرين مهارت هاي ارتباطي، خصوصا مهارت گفتگوي موثر، مهارت هاي خود را افزايش دهيد.

9. با پر كردن اوقات فراغت خود به نحوي شايسته، خصوصا با پرداختن به كارهاي هنري و يا ارتباط با دوستان و پياده روي و ورزش هاي گروهي، شادابي و سرزندگي خود را حفظ نماييد.

10. گاهي اوقات هم موانعي در اين مسأله دخالت دارند كه ما انسانها از درك و برطرف كردن آنها عاجز هستيم. مثل اينكه گاهي اوقات مصلحت انسان در كاري كه آن را مي خواهد و بر آن اصرار دارد نيست، اما او متوجه نيست. در هر حال انسان نسبت به آينده خود ناآگاه است و در اين گونه موارد تنها و بهترين راه، توكل بر خداوند و متوسل شدن به امامان معصوم عليهم السلام و دعا كردن است. چه موانع متعدد و بزرگي كه با دعا كردن و توسل از پيش روي انسان برداشته مي شود تا مسير زندگي صاف و هموار گردد.

همچنين براي تغيير شرايط موجود سعي کنيد نکات زير را اجرايي کنيد:

1. اجتناب از تنهايى؛ سعى كنيد به جز مواقعى كه ضرورت دارد در تنهايى قرار نگيريد.

2. با افكار منفى خود مقابله كنيد يعنى هر وقت اين افكار به شما هجوم آورد به هر صورتى كه شده خود را از چنبره آن نجات دهيد مثلا خود را به كارى مانند مطالعه يا هر كار ديگرى كه علاقه داريد و ممكن است مشغول كنيد و نگذاريد ذهن شما جولانگاه افكار منفى باشد.
3. به جنبه‏هاى مثبت خود فكر كنيد و موفقيت و كاميابى‏هايى را كه در زندگى تجربه كرده‏ايد را در نظر بگيريد و آنها را در يك دفترچه يادداشت و هر روز آن را مرور كنيد.

4. به جاى اين كه به كمبودها و عيب‏ها و ناكاميهاى خود فكر كنيد به موفقيت‏ها و امكاناتى كه در زندگى از آن بهرمند بوده و هستيد فكر كنيد. به عبارت ديگر امكانات و شرايط زندگى ما مانند يك ليوانى است كه بخشى از آن پر است و بخشى خالى و همه افراد اينچنين هستند سعى كنيد به آن بخش پر فكر كنيد و از آن بهره ببريد و غصه آن نيمه‏خالي را نخوريد چه اينكه از آنچه در اختيار داريد مى‏توانيد بهره‏مند شوند، فرصتهاى زندگى را مغتنم بشمريد و از آنچه در آينده پيش خواهد آمد نگران نباشيد.

5. با افراد شاداب، فعال، اجتماعى، و متدين و در عين حال مثبت‏نگر معاشرت كنيد و از افرادى كه مدام از زندگى شكايت مى‏كنند، دورى گزينيد.

6. ورزش را جزء ضرورى‏ترين فعاليت‏هاى روزمره خود قرار داده هر روز حداقل نيم ساعت الى يك ساعت ورزش كنيد. (هر ورزشى كه مورد علاقه شماست).

7. از بيكارى و بى‏برنامه‏گى اجتناب كنيد و همه اوقات خود را به صورت منطقى پر كنيد.

8. براى اوقات شبانه‏روزى خود برنامه ريزي كنيد يعني براي هر ساعت از 24 ساعت شبانه روز، يك فعاليت و كار خاص در نظر بگيريد و بر اساس همان عمل كنيد و در پايان روز ميزان موفقيت خود را در به اجرا درآوردن برنامه محك بزنيد و بسنجيد و سعي كنيد روز به روز ميزان موفقيت را افزايش دهيد تا آنجا كه كاملا برنامه اجرا شود و برنامه نيز يك برنامه هماهنگ با هدف باشد.

9. به هدف‌هاي دست نيافتني فکر نکنيد؛ بلكه خواست‏ها و تمايلات خود را متناسب با ميزان و سطح توانايى‏هاي خود تنظيم كنيد.

10. نشاط خود را همواره حفظ كنيد و هرگز خود را مريض و ضعيف به حساب نياوريد.

11. بروز مشكلات را در زندگى، امرى عادى بدانيد و به همان اندازه، آنها را بپذيريد كه كاميابى‏ها را پذيرا هستيد.

انشاالله موفق باشيد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده